AnAngel Skrevet 3. mai 2021 #21 Skrevet 3. mai 2021 Jeg tenker at pruting er en del av "gamet" på finn 😃 Opplever at noen pruter på dyrere ting, helt i orden synes jeg. Så lenge de er høflige, og ikke kommer med skambud. Ser alltid etter liknende annonser og legger meg like under , da er det lettere å få solgt Da synes jeg det er verre med dem som avtaler , enten å hente eller møtes og ikke dukker opp. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #22 Skrevet 30. juli 2022 Synes det er flaut på vegne av de som pruter, og det er mange grolkjærringer på finn. Jeg tenker hver gang jeg får en melding fra folk som vil prute at de er gnien. Til og med når jeg skriver i annonsene at varen ikke kan prutes ned er det noen som prøver seg. Hvorfor ikke bare respektere prisen selger har satt på varen? Selger har som regel kjøpt varen for en pris også, hvorfor skal varen da gis tilnærmet gratis? Anonymkode: 0b8c3...4c1 1
Strange Doll Skrevet 30. juli 2022 #23 Skrevet 30. juli 2022 Jeg er enig. La ut et plagg som kostet 4000 kr nytt til 1500 kr. Folk prutet helt ned til 500 kr..
Gjest ti10 Skrevet 30. juli 2022 #24 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes det er flaut på vegne av de som pruter, og det er mange grolkjærringer på finn. Jeg tenker hver gang jeg får en melding fra folk som vil prute at de er gnien. Til og med når jeg skriver i annonsene at varen ikke kan prutes ned er det noen som prøver seg. Hvorfor ikke bare respektere prisen selger har satt på varen? Selger har som regel kjøpt varen for en pris også, hvorfor skal varen da gis tilnærmet gratis? Anonymkode: 0b8c3...4c1 Men det er jo noen luringer som prøver seg. Dvs. om det er bevisst eller om de er så svimete at de har glemt nyprisen vet man jo ikke, men som selger til mye høyere pris enn nypris. Dette var ikke på finn, men jeg så for ikke så lenge siden noen på facebook som skulle selge noen krakker til 250 (tror jeg det var) per stk, da kom det flere kommentarer om at denne hadde de kjøpt ny til 89 per stk ...
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #25 Skrevet 30. juli 2022 ti10 skrev (10 minutter siden): Men det er jo noen luringer som prøver seg. Dvs. om det er bevisst eller om de er så svimete at de har glemt nyprisen vet man jo ikke, men som selger til mye høyere pris enn nypris. Dette var ikke på finn, men jeg så for ikke så lenge siden noen på facebook som skulle selge noen krakker til 250 (tror jeg det var) per stk, da kom det flere kommentarer om at denne hadde de kjøpt ny til 89 per stk ... Det er vel alltid noen som prøver seg. Bryr meg egentlig ikke om pruting selv, eneste som irriterer meg er personene som blir skikkelig frekke eller som skal prøve gi deg dårlig samvittighet. Feks solgte jeg en symaskin som var 1 år gammel, fortsatt med 4 års garanti. Maskin til 15 000, og la den ut for 10 000. Var ei som sendte sikkert 50 meldinger om at hun måtte få kjøpe den for 2-3000 fordi hun ønsket seg en maskin. Hadde ikke råd. Etterpå ble hun skikkelig frekk istedenfor, så blokkerte henne til slutt. En annen jeg måtte blokkere skrev masse stygge ting fordi jeg ikke ville selge han en kjøkkenmaskin (forsøkt en gang) jeg hadde vunnet som kostet 6000 ny til 2000 fordi han mente han kunne kjøpe den til 2000 på en butikk. Tingen var ny på markedet. så det var ikke veldig sannsynlig akkurat. Anonymkode: 484cb...e6f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #26 Skrevet 30. juli 2022 Jeg syns pruting er helt greit så lenge folk gir seg når de får et nei. Å prøve på dårlig samvittighet syns jeg også er en uting. Jeg har absolutt sympati med folk i vanskelige livssituasjoner, men kjøper vet ingenting om min livssituasjon heller. Blir like teit som å skrive i annonsen «selges dyrt da vi har dårlig råd» Anonymkode: 3744e...e05 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #27 Skrevet 30. juli 2022 Jeg selger og kjøper på finn. Pruting er en del av gamet. Står det fastpris så går jeg videre om det ikke er veldig billig. Anonymkode: cb87b...12e 2
PetterKanin Skrevet 30. juli 2022 #28 Skrevet 30. juli 2022 Hva er problemet med pruting? Det er endel av kulturen ved salg på bruktmarkedet. Digitalt er det jo bare å blokkere. 2
Gjest ti10 Skrevet 30. juli 2022 #29 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns pruting er helt greit så lenge folk gir seg når de får et nei. Å prøve på dårlig samvittighet syns jeg også er en uting. Jeg har absolutt sympati med folk i vanskelige livssituasjoner, men kjøper vet ingenting om min livssituasjon heller. Blir like teit som å skrive i annonsen «selges dyrt da vi har dårlig råd» Anonymkode: 3744e...e05 Enig, det gjelder all pruting. Man kan gjerne prøve, men man må akseptere å få et nei.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #30 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 20.21): bruker opp min dyrebare tid på å diskutere hit og dit. Det meste på Finn.no er overpriset, og det lages mange dårlige annonser som ikke gir opplysninger om alder, bruk, hvor det er kjøpt, dårlige bilder etc. Mange selgere kunne vært litt mer servicevennlige, det er tydelig at det er mange amatører som skal tjene lettjente penger. Sitatet over bekrefter det, selger er ikke interessert i å gjøre en handel. Det er jo ikke verre enn å høflig takke nei, og gå videre. Pruting er en del av spillet. Veldig mange ting på Finn.no forblir usolgt, og det er ene og alene fordi prisen ikke matcher markedet. Anonymkode: 3269f...4ab
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #31 Skrevet 30. juli 2022 Har ikke noe i mot at folk prøver å prute. Sliter mer med de som ikke overholder avtaler. Til og med ting som er gratis gidder de ikke å hente. Og jeg må drive og mase. Har bestemt meg etter div uheldige episoder å sette det i gjenbruksbua på avfallsplassen. Gidder ikke gi vekk mer; skaper for mye irritasjon og frustrasjon🙄 Anonymkode: f5d98...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå