Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inngått noen nedbetalingsavtale på gjeld hos kreditorer? 
Gjelden er høy, jeg lever på eksistens grunnlag og har trekk i lønn. Kan jeg sende søknad til namsmann basert på det? 

Anonymkode: c332c...11f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg har forstått, må du ha bedt om nedbetalingsavtale his kreditor, men fått avslag 

Anonymkode: 07ade...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Inngått noen nedbetalingsavtale på gjeld hos kreditorer? 
Gjelden er høy, jeg lever på eksistens grunnlag og har trekk i lønn. Kan jeg sende søknad til namsmann basert på det? 

Hvis ikke det er kjangs for at du blir gjeldfri, så kan du søke gjeldsordning. Man skal forsøke å komme til en minnelig ordning på egenhånd,  evt. få en økonomisk vurdering av gjeldsrådgiver hos NAV, vurderer de at det er nyttesløst å hjelpe, så er det godt nok til å være egenforsøket for å søke gjeldsordning-

Enkelte forbruksbanker går for å være nyttesløse å forhandle med / har en policy på det, så ikke bli overasket eller mist ansikt om du skriver ett tåredryppende brev og får et kort avslag og døra i trynet. Det er tall de er ute etter. 

Anonymkode: 422b1...760

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 
Jeg kan ikke se at jeg har noen sjans å bli gjeldsfri, selv med minnelig ordning. Derfor jeg tenkte om en kan søke direkte. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Takk for svar. 
Jeg kan ikke se at jeg har noen sjans å bli gjeldsfri, selv med minnelig ordning. Derfor jeg tenkte om en kan søke direkte. 

Ts

Du kan jo forsøke å søke, og legge ved en begrunnelse på hvorfor ikke du har forsøkt, offentlige etater følger reglene til punkt og prikke. Så du kan risikere at den kommer i retur. Men Nav kan muligens gi deg en vurdering på telefon, og så kan du vise til det. .det skal holde. Kjedelig å bruke 4 måneder også kommer den i retur med at søknaden ikke kan behandles fordi du ikke har forsøkt selv. 

Hent ut skjemaet på politiet.no, fyll ut og signer første og siste side. Send med skatteberegning og skatteoppgjør for tre siste år, lønnslipp tre siste måneder.be om en krav oversikt hos alle kreditorene som du sender med. utskrift av skattekort og kopi av husleiekontrakt. 

Anonymkode: 422b1...760

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for hjelpen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du skal i allefall ha forsøkt noe på egenhånd. En mulighet er å kontakte gjeldsrådgiver i kommunen, han forsøker å hjelpe deg med dette, sende inn pappirer. Går ikke dette kan du forsøke å søke om gjeldsordning hvis gjelden er eldre enn 2 år, og du er varig ute av stand til å nedbetale gjelden. 

Anonymkode: d0f0b...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...