AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg er altså student, med et barn som er født for et par måneder siden. Har søkt permisjon fra studiet, og utvidet studierett fordi jeg trenger litt ekstra tid til å skrive ferdig hovedoppgaven. Med utvidet studierett har jeg status som aktiv student til høsten igjen, og frem mot jul. Jeg har jo rett på foreldrestipend uavhengig av når oppgaven blir levert. Siden jeg tok ut engangsstønad, må jeg oppfylle et aktivitetskrav for at far skal få betalt permisjon fra NAV. Hele høstsemesteret oppfyller jeg aktivitetskravet som fulltidsstudent, og siden jeg kjenner det er litt hardt med en mann som har reisejobb har jeg begynt å tenke på om han kan ta ut permisjonen sin i høst mens jeg studerer meg ferdig. Men får jeg foreldrestipend hvis han får foreldrepenger fra NAV? Jeg har brukt opp alle mine 8 år i Lånekassen, så å søke mer lån og stipend er dessverre ikke aktuelt 😕 Noen som vet? Anonymkode: 2fcdf...784
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Får du foreldrestipend hvis du har brukt opp dine 8 år? Tror jeg ringte de for å høre om dette og fikk svar at det gjorde jeg ikke(har selv brukt opp). Så det må du kanskje sjekke? ellers så er jeg usikker på det med far. Men tror du får beholde det, men at det kan bli behovsprøvd i den perioden? At du eventuelt får mindre? Litt usikker. Men her er det mye lover og spesielle regler så vil anbefale deg en tlf til dem Anonymkode: c1a2a...bd8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får du foreldrestipend hvis du har brukt opp dine 8 år? Tror jeg ringte de for å høre om dette og fikk svar at det gjorde jeg ikke(har selv brukt opp). Så det må du kanskje sjekke? ellers så er jeg usikker på det med far. Men tror du får beholde det, men at det kan bli behovsprøvd i den perioden? At du eventuelt får mindre? Litt usikker. Men her er det mye lover og spesielle regler så vil anbefale deg en tlf til dem Anonymkode: c1a2a...bd8 Hehe, ja du sier jo noe der.. Blir aldri helt klok på disse reglene, men sist jeg snakket med de på telefon, så hadde jeg rett på foreldrestipend i 49 uker om jeg ville 🤔 kjenner det er litt vanskelig å ta ting for god fisk her. Jeg finner ikke de lovene og reglene, for jeg vet jo det finnes et skriv med paragrafer osv. Men enten er hjernen min mos pga barseltid, eller så er jeg bare dårlig å lete 🥴 Anonymkode: 2fcdf...784
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå