Gå til innhold

Familie krever at jeg skal ta kontakt med kusinen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kusine som helt fra vi var små har hatt atferdsvansker, og litt sinneproblemer. Om det er medfødt eller noe det vet jeg ikke, men jeg vet at hun og fetteren min ble ganske forskjellig behandlet. Hun fikk stadig kjeft av foreldrene, selvom det likegodt kunne vært noen av de andre søsknene gjorde noe galt. Hun fant på mye ting som trigget de voksne godt, men noen ganger gjør jo barn det generelt. Jeg husker i hvert fall en del ganger der vi havnet i situasjoner der vi kranglet bra mye, og hvis foreldrene hennes kom så lot de alt gå utover henne, noen ganger hvis bestemor eller bestefar kom og ordnet opp kunne de legge det litt over på meg fordi jeg var eldst og burde vite bedre, selvom de visste godt hvem som hadde lagt opp til det. Jeg vet også at hun ikke kommer godt overens med stefaren og at det også har preget henne litt. 

Jeg ser den dag i dag at det har preget henne ganske mye, og hun og foreldrene har hatt masse problemer hjemme. Hun har rømt hjemmefra flere ganger, kan virke ganske truende å er ufin verbalt. Skjønner ikke når noen prøver å snakke henne til fornuft. Barnevernet vet jeg ha vært inne i bildet pga hennes oppførsel, der de er bekymret for småsøsknene. Hun har løyet til flere rundt seg, lover ting men det blir aldri utført. Hun har flere ganger skulle sittet barnevakt men drar heller på fest uten å driter i å si hvor hun er, og hun er veldig vanskelig og snakke med når hun har disse periodene. Hun skifter kjærester fortere enn hun skifter sokker. Når hun blir veldig frustrert eller sint så klikker hun helt, låser seg inn på et rom og sier at hun hater absolutt alle rundt henne. Og hun begynner å legge ut bilder på sosiale media der hun sier at hun skal ta livet sitt, eller at alle er slemme mot henne å at hun hater alle. 

Alle i familien min krever at jeg skal prøve å snakke med henne når hun går inn i en sånn periode, men jeg vet at det ikke hjelper. Spesielt ikke når jeg ikke har så mye kontakt med henne akkurat nå. Jeg tror at det de ser er to kusiner som er bestevenner, i dette tilfelle er det ikke sånn som det ser ut. Vi var jo kjempemasse sammen da vi var små de gangene vi møttes, vi har aldri kranglet. Men vi har heller aldri vært så nær at vi har delt masse private ting med hverandre og det irriterer meg at familien vår tror at jeg kan prate henne til fornuft.

Jeg synes i tillegg at hun er litt frekk med besteforeldrene våre som begynner å bli gamle. De bor et stykke unna på en litt mindre plass, og hun har fått mange venner der. (Hun er flink til å bli kjent med nye mennesker, men enda flinkere til å få fiender å havne i masse drama), og når hun drar for å besøke besteforeldrene så deler hun på sosiale medier at det er det hun skal, men hun tilbringer ikke en eneste dag med de, er bare ute å drikker å fester med venner. Og jeg synes ikke hun behandler de noe pent heller når hun er på besøk. De gjør så mye for henne, men hun gjør ingenting tilbake, hjelper de ikke md noen ting sitter bare med ansiktet rett ned i mobilen. Sier ikke takk engang. 

Anonymkode: 5a531...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurte du på noe?

Høres for øvrig ut som hun er borderline eller noe. 

Anonymkode: 95858...c2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som er suspekt er at de voksne ber deg om å fikse problemene dems. Kjenner til problemstillingen. Det ligger nok mer bak enn at det bare er kusinen din som er problemet. 

Anonymkode: 8b62e...440

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har tydeligvis hatt en ræva barndom. Ikke rart hun utagerer. 

Anonymkode: 80cf4...7df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...