Gå til innhold

Leilighet i sameie og boblebad.

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (9 timer siden):

Dere to bør snakke sammen....

Jeg er ikke kategorisk i min uttalelse - jeg har sagt at dette må vedkommende spørre sitt styre om - eller eventuelt sjekke vedtekter. Hos oss hadde dette vært noe styret måtte godkjent. I et sameie bestående av leiligheter der balkongene og terrassene er tett ved hverandre er det en ting mens i et sameie der det er rekkehus og kanskje større avstand ville dette vært et mindre problem. Ergo er det ikke, slik den jeg svarte påstod, en generell regel som sier at dette ikke er noe man må søke om.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et oppblåsbart spa trenger man da ikke søke om! 

Søker dere om å sette opp plaskebasseng til barna også? 

Sameier og borettslag snakker om fasadeendring og faste installasjoner. Når man kan dra ut kontakten, tømme ut vann og luft er det ingen av delene! 

Anonymkode: 9e909...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Det er en av dur fra boblebadet vårt (enebolig). Den er ikke veldig merkbar, men ser for meg at om en nabo hadde veranda med kun en liten skillevegg inntil så kunne det ha blitt plagsomt, hvis personen er sensitiv for lyd.

Husk også at de veier MYE med vann i. Det kommer selvsagt an på str, men vi har et til 6 personer (4 sitter komfortabelt i). Vår tar 1200 l vann. Vi har garasje under og betong, så det er trygt, men ville aldri ha satt boblebadet på verandaen som ikke er forsterket under.

Anonymkode: abefb...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mspa på verandaen i borettslag. Null problem med during eller støy, brukte boblene ekstremt lite uansett (de bråker som bare det). Det første jeg gjorde var uansett å kontakte entreprenøren av bygget for å finne ut hvor mye vekt verandaen var dimensjonert for. 

Anonymkode: afae4...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med styret, ikke bare pga støy. Men dimensjonering av balkong. Boblebad er tungt.... i leiligheter jeg hsr bygget så har vi forsterket dekket. Er jo ikke bare å slenge opp ett boblebad. 

Anonymkode: 274c4...34f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...