Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er førstegangsgravid med termin i slutten av September.  I en jungel av barnevogner er det lett å gå seg vill, og søker derfor råd her i håp om at noen bor i samme situasjon. Når jeg leser om diverse vogner på nett står det ofte ikke om de fungerer godt på grus og snø, mer om spesifikasjoner.. jeg er mer opptatt av funksjonen i hverdagen ☺️

Vi bor på landet, så vognen må fungere på grusveier samt som mye snø på vinterstid, og helst en duo/kombi vogn. Jeg har vell egentlig ikke noen andre kriterier enn dette da alt er nytt for meg. Sleng gjerne med noen «råd» om du har det. 

på forhånd takk!

Anonymkode: 9e9c7...3ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stokke Trailz, Britax Go Big 2, Emmaljunga NXT90 – dette er store, solide vogner med fire hjul, som egner seg godt på grusvei. Ingen vogner er supre i kram snø eller masse nysnø, men disse fungerer godt så lenge det er brøytet eller bare litt snø. Det er fordeler og ulemper med alle tre, så det spørs litt hva du liker/trenger.

Anonymkode: 3d699...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Det er en egen tråd for vogndiskusjon :) har hatt emmaljunga nxt90 til omtrent det bruket, og er fornøyd. Den er tung å ha med seg hvis du er avhengig av å bære den/ha den inn ut ut av bil, men ellers god.

Anonymkode: b2345...04f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bugaboo fox 2, bor på landet og synes den er super. Men, det er ikke så mye snø her. Og de dagene det var det synes jeg det var tungt med vogn, men det tror jeg alle vogner er på snø. Da er det bedre med bæresele:)

Anonymkode: 0e4ba...1eb

Skrevet

Anbefaler en vogn med fire, faste hjul. Vi har Emmaljunga Edge duo, den fungerer godt i snø. Har prøvd Stokke trailz, og den er helt ubrukelig til sammenlikning, selv om man låser hjulene (fronthjulene er for små). Måtte få hjelp til å bære vogna, men med Edge duo var det bare å trille over snøen. 
Det er flere ulemper med fire faste hjul, men på snøen er det uvurderlig. 

Vi bor selv på landet, og går nesten aldri på asfalt/i byen, så har ikke savnet svingbare hjul.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Irisiri skrev (2 minutter siden):

Anbefaler en vogn med fire, faste hjul. Vi har Emmaljunga Edge duo, den fungerer godt i snø. Har prøvd Stokke trailz, og den er helt ubrukelig til sammenlikning, selv om man låser hjulene (fronthjulene er for små). Måtte få hjelp til å bære vogna, men med Edge duo var det bare å trille over snøen. 
Det er flere ulemper med fire faste hjul, men på snøen er det uvurderlig. 

Vi bor selv på landet, og går nesten aldri på asfalt/i byen, så har ikke savnet svingbare hjul.

Helt enig.

Anonymkode: 8976c...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bumbleride Indie Twin!

Anonymkode: ad8a1...6f5

AnonymBruker
Skrevet

Britax go big 2! Solid, fantastisk god å trille - også er den fin å se på 😀  Vi kjøpte vår på tilbud på rudo.no, til ca 6700,-, og jeg kan se at de har igjen i fargen svart. Det er mye vogn for den prisen, koster opprinnelig ca 11000. Lykke til i vognjakten! 

Anonymkode: 6f1df...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...