Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor pakker dere fødebager med ekstreme mengder skift til dere selv, baby og så og si et helt skjønnhetsapotek, egen pute, bbhugme, diverse småtteri, pinsett, etc? Dere vet dere får alt dere trenger der, ikke sant? Sist jeg var på barsel delte jeg rom med ei som hadde med vippestol og uro, bbhugme og cozyfix. En jævla koffert full av ting. Hun var der i 1 døgn

Anonymkode: dee10...820

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør man ikke. 

Anonymkode: 92a1d...d78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg var på sykehuset i 7 netter, helt uforutsett selvfølgelig, og jeg hadde ikke pakket fødebag. Det skulle jeg ønske jeg hadde! En venninne måtte kjøpe ammepute til meg, og da jeg måtte pumpe meg hadde de ikke nok rent utstyr. I tillegg var faktisk ja, puta i senga, helt horribel. 1 døgn du.. de færreste er der 1 døgn, spesielt om det er første gang.  Hvorfor bryr du deg? 

Anonymkode: 55aa4...101

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke alt man trenger, nei. 

Sist måtte jeg være på varsel i en uke. Med en ekstremgulper. Jeg fikk ikke bukser, sokker, bher etc. Hadde jeg pakket én bukse hadde det vært remmelig dritt. 

Klær tul babyen er ræva på sykehuset mitt. Stive rare kjortler. Det var ubrukelig

Ammingen gikk tusen ganger lettere med ammepute. Det får man ikke låne på sykehuset. Jeg fikk tilbud om en ekstra, paddeflat hodepute, som hjalp nada.

Så derfor....

Anonymkode: a27d7...13e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

vippestol og uro,

😂shit!

Anonymkode: 17d43...d82

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig vet man ikke hvor lenge man må bli. Og i disse koronatider er det for mange ikke mulig å få påfyll av ting om man må bli lenge. På mitt sykehus får man kun ha besøk av mannen, i én time mellom 17-20 - altså etter bhg er stengt, så man må ha barnevakt for eldre søsken. Vi hadde ingen til å passe storebror, og mannen kunne dermed ikke besøke meg, og fikk heller ikke levere ting i resepsjonen. Så null mulighet til å få flere reine klær.

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er in, og alle influezerne sier det, så derfor lissåm. Cosifitt? Hva er det?

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor pakker dere fødebager med ekstreme mengder skift til dere selv, baby og så og si et helt skjønnhetsapotek, egen pute, bbhugme, diverse småtteri, pinsett, etc? Dere vet dere får alt dere trenger der, ikke sant? Sist jeg var på barsel delte jeg rom med ei som hadde med vippestol og uro, bbhugme og cozyfix. En jævla koffert full av ting. Hun var der i 1 døgn

😂😂😂 

AnonymBruker
Skrevet
Trynemitt skrev (Akkurat nå):

Fordi det er in, og alle influezerne sier det, så derfor lissåm. Cosifitt? Hva er det?

Google er din venn... ammeputen som er best i test. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er et problem for deg? Ingen tvinger deg til å pakke noe som heist, så hvorfor skal du legge deg opp i hva andre velger pakke...? Min cozyfix reddet ammingen for meg, og var ikke til plage for noen...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

var der i 3 uker. ingen inn/ut på far pga corona. livets mest sårbare dager. er det da et problem om jeg har med litt bagasje???

Anonymkode: fbc7e...969

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du blander sammen ting som i mitt hode er i helt ulike kategorier.

Egen pute, bbhugme, vippestol og uro: Dette ville jeg ikke pakket for å ha med på barsel, selv om jeg skulle være der i en uke. Tror heller ikke det er vanlig.

Klær til mor og baby, toalettmappe, pinsett: Dette ville jeg ha pakket med. Kan ikke helt forstå hvorfor den pinsetten velter lasset ...

Jeg lå på barselhotell i fire døgn med min eldste og det eneste vi fikk utdelt var bodyer til babyen (ikke bukser, sokker, luer eller klorevotter) og bind til meg (altså ikke NOE annet til mor). Dette var i 2015. Jeg hadde pakket altfor lite og mannen dro ut hver eneste av de fire dagene og hentet og kjøpte mer ting til meg og babyen. Nå er det koronarestriksjoner og det er vanskelig/umulig å få "påfyll".

Skulle jeg født nå ville jeg pakket MYE – dog fortsatt ikke vippestol og uro. :) 

Anonymkode: 7d500...379

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forresten med min Cozyfix, som tar stor plass, men som rett og slett reddet ammingen da jeg fødte min yngste i fjor (før korona, heldigvis). Det hadde vært irriterende å drasse på den hvis det viste seg at jeg ikke trengte den, men jeg brukte den altså annenhver time i to døgn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Trynemitt skrev (4 minutter siden):

Du gjør deg, andre gjør seg.

Men helt nøytralt. Slippers som gjør at en slipper fotsopp på grunn av bad som ikke er vasket skikkelig. Myk kvalitet på bleier/bind. Snacks i stedet for å vente på sykehussuppa. Cozyfix som redder ryggen, og søvnen. Jatakk.

Og tanken på at mannen må komme inn med klær om oppholdet blir langvarig..... blondetruser hadde nok bare vært starten på det kaoset der. 

Anonymkode: 3b9a5...1e9

• Liker 11
Skrevet

Jeg er så glad jeg hadde pakket med meg mange ting jeg tenkte at jeg kanskje kom til å få bruk for, det ble ukesvis på nyfødt intensiv under de strengeste koronarestriksjoner hvor der var uaktuelt å i det hele hatt gå ned i kiosken ... 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vippestol og uro er jo helt fjernt - MEN 

Jeg pakket lite fordi jeg trodde man fikk alt man trengte på sykehuset, men havnet på barselhotell og der fikk man faktisk ingenting, utenom bleier. 

Var der 3 døgn som førstegangsfødene. Vi manglet så mye og mannen måtte både ut på shopping og hjem for å hente mer klær og ting hjemmefra. Nå i disse dager har man ikke mulighet å dra ut og inn av barselhotell og man vet ikke nødvendigvis på forhånd hvor lenge man må bli der, så da skjønner jeg at noen pakker litt godt på klær og snacks. 

Anonymkode: a366d...7fa

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Google er din venn... ammeputen som er best i test. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er et problem for deg? Ingen tvinger deg til å pakke noe som heist, så hvorfor skal du legge deg opp i hva andre velger pakke...? Min cozyfix reddet ammingen for meg, og var ikke til plage for noen...

😄 så,så...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den digre trillekofferten jeg tar med meg på føden er definitivt ikke full av klær og skjønnhetsartikler. I underkant av halve kofferten er skift til meg, toalettmappe UTEN sminke og hudpleie (bruker det ikke), såpe og sjampo, innesko, noe å holde på med mens jeg teller ned timer til hjemreise, kamera + lader og klær som babyen min reiser hjem i. Resten er, vel, alt det jeg har savnet gjennom svangerskapet. Store mengder spekemat, lakris, energidrikk og Pepsi max. Pluss noe snavel (nøtter, kanskje litt sjokade og noe mat til mannen) Kiosken er jo stengt, og besøkende slipper ikke inn, så da blir det med. 

Anonymkode: a6d40...57b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk forøvrig ikke maten jeg trengte engang da jeg var der en uke. Ble satt på et så voldsomt regime med amming og måltidsveiing etter klokken at jeg ikke kom meg ut til måltidene, og de ansatte var ikke behjelpelige med å hente mat. Så da ble det pakket rikelig med knekkebrød ved neste opphold.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette skjønner ikke jeg heller. 

Jeg skal føde i juli og blir å pakke enkelt. Altså klær og toalettmappe til meg selv og klær og bleie/våtservietter til babyen. (Bleier og våtservietter bruker vi av det vi kan på sykehuset, men med 4 timers kjøretur hjem kan det være greit å ta med eget)

Ellers pakker jeg med lader til mobilen og feks ting til ammingen,  ammeskjold, ammeinnlegg og brystsalve.

Men å ta med seg slike store ting som gravidpute, vanlig pute, ammepute, vippestol osv synes jeg vlir for drøyt. Man må jo tenke at det er nok ikke allverdens med plass på sykehuset, og da blir det så feil å ta med seg altmulig. 

Jeg tenker at jeg tar det mest nødvendige.

Anonymkode: f9d14...bef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette skjønner ikke jeg heller. 

Jeg skal føde i juli og blir å pakke enkelt. Altså klær og toalettmappe til meg selv og klær og bleie/våtservietter til babyen. (Bleier og våtservietter bruker vi av det vi kan på sykehuset, men med 4 timers kjøretur hjem kan det være greit å ta med eget)

Ellers pakker jeg med lader til mobilen og feks ting til ammingen,  ammeskjold, ammeinnlegg og brystsalve.

Men å ta med seg slike store ting som gravidpute, vanlig pute, ammepute, vippestol osv synes jeg vlir for drøyt. Man må jo tenke at det er nok ikke allverdens med plass på sykehuset, og da blir det så feil å ta med seg altmulig. 

Jeg tenker at jeg tar det mest nødvendige.

Anonymkode: f9d14...bef

Første baby?

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...