AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Babyen min ble født 10 dager over termin. De første 48 timene var helt overveldende med en baby som ville henge på puppen konstant, gråt masse og som sov maks 1t om gangen. Fikk bare høre at det var helt normalt og at jeg skulle legge babyen til så ofte den ville. Ble så sår og utmattet, alt var bare fælt. På dag 3 var det til slutt en barnepleier som tilbød erstatning og sa at det var ikke noe rart at babyen var skrubbsulten, ettersom den kom på overtid. Hun sa at babyer som kommer mye over tiden ofte har brukt opp "nistepakken" sin og når det da tar noen dager før melka kommer, så blir de veldig sultne og frustrerte. Fikk gi erstatning med hjelpebryst og ENDELIG ble babyen rolig og sov et par timer. Så lurer på hvilken erfaring dere andre som gikk over termin har, stemte dette for dere at babyen var veldig sulten og urolig? Anonymkode: 4d1d7...6a7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Stemte her, 14 dager over. Anonymkode: 0dd6e...fe2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Stemte her, ca 8 dager over iht ordinær ultralydtermin, men hadde termin 4-5 dager tidligere på de private ultralydene. Anonymkode: 40029...0b4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Ga flaske fra første stund. Orket ikke høre på intens hyling i dagesvis. Flaskebarn er mye roligere og fornøyde, anbefales virkelig. Anonymkode: ae1ca...7fb 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Min ble først 6 dager på overtid, og jeg hadde ikke den erfaringen. Anonymkode: 2294d...031
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Stemte her, 11 dager over. Nr 2 som kom en uke før termin var mye roligere og typisk «nyfødt trøtt» de første ukene. Anonymkode: f0620...6c5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Stemte ikke her, han sov hele døgnet omtrent første tiden på tross av at jeg hadde mye melk til han med én gang 11 dager over termin. Anonymkode: 69481...6ce
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stemte ikke her, han sov hele døgnet omtrent første tiden på tross av at jeg hadde mye melk til han med én gang 11 dager over termin. Anonymkode: 69481...6ce Hvis du hadde mye melk til han med én gang er det jo ikke rart at han var rolig og fornøyd🙃 Anonymkode: 4d1d7...6a7 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du hadde mye melk til han med én gang er det jo ikke rart at han var rolig og fornøyd🙃 Anonymkode: 4d1d7...6a7 Jojo, men han spiste jo svært sjelden (bekymringsverdig sjelden) og veldig kort hver gang. Han bare sov Anonymkode: 69481...6ce
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jojo, men han spiste jo svært sjelden (bekymringsverdig sjelden) og veldig kort hver gang. Han bare sov Anonymkode: 69481...6ce Da hadde du kanskje fløtemelk 💕 Anonymkode: 8929b...6ba
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #11 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Babyen min ble født 10 dager over termin. De første 48 timene var helt overveldende med en baby som ville henge på puppen konstant, gråt masse og som sov maks 1t om gangen. Fikk bare høre at det var helt normalt og at jeg skulle legge babyen til så ofte den ville. Ble så sår og utmattet, alt var bare fælt. På dag 3 var det til slutt en barnepleier som tilbød erstatning og sa at det var ikke noe rart at babyen var skrubbsulten, ettersom den kom på overtid. Hun sa at babyer som kommer mye over tiden ofte har brukt opp "nistepakken" sin og når det da tar noen dager før melka kommer, så blir de veldig sultne og frustrerte. Fikk gi erstatning med hjelpebryst og ENDELIG ble babyen rolig og sov et par timer. Så lurer på hvilken erfaring dere andre som gikk over termin har, stemte dette for dere at babyen var veldig sulten og urolig? Anonymkode: 4d1d7...6a7 Stakkar lille baby din! Det var godt det var ei som forstod babyens behov. 3 dager med sult må ha vært fryktelig for babyen. Pluss du blir jo sår når baby henger der og desperat prøver å få i seg væske. Anonymkode: 5f6e8...150 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #12 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Babyen min ble født 10 dager over termin. De første 48 timene var helt overveldende med en baby som ville henge på puppen konstant, gråt masse og som sov maks 1t om gangen. Fikk bare høre at det var helt normalt og at jeg skulle legge babyen til så ofte den ville. Ble så sår og utmattet, alt var bare fælt. På dag 3 var det til slutt en barnepleier som tilbød erstatning og sa at det var ikke noe rart at babyen var skrubbsulten, ettersom den kom på overtid. Hun sa at babyer som kommer mye over tiden ofte har brukt opp "nistepakken" sin og når det da tar noen dager før melka kommer, så blir de veldig sultne og frustrerte. Fikk gi erstatning med hjelpebryst og ENDELIG ble babyen rolig og sov et par timer. Så lurer på hvilken erfaring dere andre som gikk over termin har, stemte dette for dere at babyen var veldig sulten og urolig? Anonymkode: 4d1d7...6a7 For meg stemte dette. Jeg fødte en stor gutt 2 uker etter termin, og han hang på puppen hele tiden føltes det som. Jeg ble frustrert av meg selv da jeg trodde jeg aldri ville få melk. Men da fikk jeg høre i ettertid at babyer som er født på overtid og spesielt store babyer har ettt enormt sugebehov. Jeg fikk heldigvis melk 4 dager etter fødsel og da kom det enorme mengder Anonymkode: 3ea5a...822
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #13 Skrevet 3. mai 2021 Jeg har faktisk ikke tenkt over det før, men det stemmer jo veldig med min første sønn som ble født 11 dager over termin. Han slukte melken, jeg klarte ikke å amme og måtte til slutt gi opp. Han slukte mme og gulpet mye. Nr 2 var ei jente født 10 dager før termin. Roligere baby, ammet i 1 måned men hun gikk ned i vekt og ble slapp. Fikk beskjed om å gi mme av helsestasjonen og ble utrolig lettet. Jeg var vant til baby som var grådig og slukte maten så skjønte ikke at hun ikke fikk nok. Hun sa ikke i fra på samme måten. Anonymkode: d0bf7...8c9 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #14 Skrevet 3. mai 2021 Tja, jeg har kun født før termin (9 dager før, 11 dager før og 4 uker før). Alle hang på puppen døgnet rundt her😅 Trodde det var vanlig med alle babyer. Anonymkode: 44b3a...a2e 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Babyen min ble født 10 dager over termin. De første 48 timene var helt overveldende med en baby som ville henge på puppen konstant, gråt masse og som sov maks 1t om gangen. Fikk bare høre at det var helt normalt og at jeg skulle legge babyen til så ofte den ville. Ble så sår og utmattet, alt var bare fælt. På dag 3 var det til slutt en barnepleier som tilbød erstatning og sa at det var ikke noe rart at babyen var skrubbsulten, ettersom den kom på overtid. Hun sa at babyer som kommer mye over tiden ofte har brukt opp "nistepakken" sin og når det da tar noen dager før melka kommer, så blir de veldig sultne og frustrerte. Fikk gi erstatning med hjelpebryst og ENDELIG ble babyen rolig og sov et par timer. Så lurer på hvilken erfaring dere andre som gikk over termin har, stemte dette for dere at babyen var veldig sulten og urolig? Anonymkode: 4d1d7...6a7 Min kom til termin og var helt lik som din. De blir gjerne frustrerte før melka kommer, sånn er det. Anonymkode: 0336e...b91 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #16 Skrevet 3. mai 2021 Alle babyer henger på puppen, uansett om de kommer på overtid eller ikke. Anonymkode: a0dce...516 3
Mnjah Skrevet 3. mai 2021 #17 Skrevet 3. mai 2021 Enkelte babyer blir ekstremt frustrerte av å bare få råmelk i 3 dager, andre ikke. Selvfølgelig hadde det hjulpet med MME mot den frustrasjonen, men det her er jo naturens gang. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 Mnjah skrev (På 3.5.2021 den 10.29): Enkelte babyer blir ekstremt frustrerte av å bare få råmelk i 3 dager, andre ikke. Selvfølgelig hadde det hjulpet med MME mot den frustrasjonen, men det her er jo naturens gang. Naturlig kanskje, men synes det er litt hjerterått å la babyen sulte. Anonymkode: 4d1d7...6a7 1
Mnjah Skrevet 7. mai 2021 #19 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 10.09): Naturlig kanskje, men synes det er litt hjerterått å la babyen sulte. Anonymkode: 4d1d7...6a7 Det er jo åpenbart at de ikke sulter når det er naturlig, eller hva? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #20 Skrevet 7. mai 2021 Mnjah skrev (6 minutter siden): Det er jo åpenbart at de ikke sulter når det er naturlig, eller hva? Naturlig er ikke alltid best. Synes det bare er problemer med babyer som ammes, skriker pga sult flere ganger i døgnet. Anonymkode: ae1ca...7fb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå