AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 I følge værmeldingene vil det snø i Oslo til uken. Jeg er avhengig av bil og lurer på om jeg skal være på den sikre siden og sette på piggdekkene i dag slik at jeg er klar til vinterføre til uken. Hva er lurest å gjøre nå? Jeg kan ikke risikere å måtte la bilen stå. Så jeg heller mot piggdekk selv om vi er i mai. Bedre med for mye feste enn for lite. Hva er eventuell bot for piggdekk nå? Anonymkode: 47edd...da4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Mange kjører med piggdekk enda hører jeg. Kjempekald vår, jeg har piggfrie på bilen enda. Spådd iskaldt så langt varselet gjelder. Anonymkode: f0377...e30
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Selv om det kommer noen snøfiller er det jo ikke noe som blir liggende på bakken. Absolutt ikke noe behov for vinterdekk i Oslo nå. Anonymkode: 0b78a...596 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Det er meldt mulig snø fra 300 moh. Oslo ligger langt nede. Ingen grunn til vinterdekk (hvertfall ikke pigg) Anonymkode: 285af...851
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Du bør absolutt legge om til piggdekk når du må bruke bilen, det kan også fort bli mer snø og kaldere enn det melder nå, jeg har heldigvis ikke lagt om enda. Jeg bor på Raufoss så er større mulighet for snø her enn i Oslo, men jeg hadde ikke tatt sjansen Anonymkode: d741e...630
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Du bør absolutt legge om til piggdekk når du må bruke bilen, det kan også fort bli mer snø og kaldere enn det melder nå, jeg har heldigvis ikke lagt om enda. Jeg bor på Raufoss så er større mulighet for snø her enn i Oslo, men jeg hadde ikke tatt sjansen Anonymkode: d741e...630 Nei. Piggdekk er livsfarlig på "varm" asfalt. Her på Toten kommer det nok snø, og dumt å legge om til sommerdekk. Men i Oslo blir det ikke snø. Pendler Toten - Oslo og har piggfrie vinterdekk. Legger om til sommerdekk når Toten blir litt mer stabilt Anonymkode: 285af...851
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 Piggdekk har du vel ikke lov til å kjøre med heller etter påske. Så nei, du bør ikke legge om igjen. Anonymkode: 8371e...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå