Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at «alle» som får behandling for ufrivillig barnløshet til slutt lykkes, men det er vel egentlig ikke slik? Noen som vet hvor mange % som lykkes VS de som ikke gjør det?

Anonymkode: 1a16e...6f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om noen som ikke har klart det til tross for iherdige forsøk... tror det er ca. 5 % det ikke går for i det hele tatt, i følge diverse statistikk. 

Anonymkode: 59005...e5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg vet om noen som ikke har klart det til tross for iherdige forsøk... tror det er ca. 5 % det ikke går for i det hele tatt, i følge diverse statistikk. 

5 % av alle kvinner, eller 5 % av de som har hatt fertilitetsoppfølging? :)

Anonymkode: 59ab7...0e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

5 % av alle kvinner, eller 5 % av de som har hatt fertilitetsoppfølging? :)

Anonymkode: 59ab7...0e9

5 prosent av alle mener jeg å ha lest, men det kan være feil altså! Er bare et tall jeg husker å ha lest:) 

AnonymBruker
Skrevet

Google er din beste venn

– Suksessraten ved IVF-behandling er rundt 30 prosent for hver gang kvinnen får tilbake et embryo. Etter 2–3 behandlinger er det omtrent 60 prosent av parene som får med seg barn hjem. Det har vært jevnt i mange år.22. apr. 2020

Anonymkode: 98b56...ab6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok også individuelt hvor lenge par prøver med assistert befruktning før de gir seg. Jeg kjenner to par som ikke fikk barn, og som av ulike grunner ikke ville prøve videre da IVF gjenstod som alternativ. Noen setter en strek etter ett IVF-forsøk, noen etter tre i det offentlige, noen holder på lenge, noen prøver eggdonasjon etter mange negative forsøk med egne egg osv. 

Men som linken over viser, er det relativt vanlig å ikke ha fått barn etter de tre IVF-forsøkene man får i offentlig helsevesen, selv om flertallet lykkes. 

Anonymkode: 5831e...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...