Gå til innhold

Appen Randonautica - noen som har prøvd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nettopp funnet ut at det finnes en app som heter Randonautica som gir deg koordinater til et sted i nærområdet ditt som du kan utforske. Mange velger å fokusere på en spesiell intensjon mens de søker etter et tilfeldig sted/punkt, f.eks. en følelse, et ord, en farge, hva som helst. Så drar de dit appen foreslår og ser om de finner noe som har med intensjonen å gjøre.

Det ligger filmer ute på nett der folk har prøvd denne appen og dratt på "Randonauting-tur" for å se hva de finner. Det finnes alt fra skrekkhistorier om de som fant en svart koffert med deler av et dødt menneske i, til svært presise ting som er direkte linket til intensjonen deres, og også noen som ikke finner noe som helst annet enn nye ukjente steder de ikke visste om. Mange forteller også om at de ser typiske ting som svarte katter, hvite kaniner og ugler i forbindelse med turene sine, noe som er knyttet til det overnaturlige og tanken om en glitch i the matrix.

Noen som har prøvd dette? Har dere funnet noe spesielt?
Jeg har lastet ned appen og har tenkt å teste ut bare for gøy. Bor på et landlig, øde sted med lite spennende rundt i terrenget, men det kan jo være at jeg finner noe interessant. I så fall deler jeg det her.
Hvis noen har gode historier (eller har prøvd og ikke fant en damn shit), så del gjerne!

Anonymkode: bf723...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hmmm, kanskje det er bare jeg som synes dette er morsomt... (eller kanskje alle andre er ferdige med dette, siden hypen tydeligvis var størst i fjor).

Anyways, jeg testet ut appen her om dagen og fant omtrent ingenting. Kun ting man vanligvis finner i naturen, som dyrebæsj, dyrespor og rare trær. Det stemte ikke med intensjonen jeg hadde med turen. Så bedre lykke nesten gang. Jeg liker konseptet, så jeg skal prøve det ut flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Lastet ned denne appen igår, da jeg hadde instensjonen "Pappa". Nettopp fordi faren min døde for 3 måneder siden, tragisk nok. Appen visste koordinater til gravstedet, hvor faren min er begravd. Og ikke nok med det, akkurat nøyaktig posisjon hvor han er begravd blant hunder andre mennesker. Det er sjukt hva denne appen kan gjøre, og den lille historien jeg fortalte nå kan være vanskelig og tro på, men det skjedde legit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
MoonshineDrinker skrev (På 20.6.2021 den 15.36):

Lastet ned denne appen igår, da jeg hadde instensjonen "Pappa". Nettopp fordi faren min døde for 3 måneder siden, tragisk nok. Appen visste koordinater til gravstedet, hvor faren min er begravd. Og ikke nok med det, akkurat nøyaktig posisjon hvor han er begravd blant hunder andre mennesker. Det er sjukt hva denne appen kan gjøre, og den lille historien jeg fortalte nå kan være vanskelig og tro på, men det skjedde legit. 

Folk finner det utroligste, så man kan jo lure hva det er som gjør at appen treffer så godt.
Jeg testet den ut ei stund etter forrige innlegg, og hadde intensjon om å finne noe "rødt". Det var fremdeles snø og lite farger ute da, så jeg tenkte at det i hvertfall skulle bli vanskelig å få til sånn helt tilfeldig, f.eks. ved å finne en rød blomst eller noe. Jeg måtte gi opp å gå dit koordinatene ville ha meg til å gå, da punktet var på naboens eiendom, men etter tips fra grunnleggerne så prøvde jeg å være ekstra observant underveis på turen også. Jeg fant et ark i grøfta med en plan for ett eller annet, der det var brukt rødrosa tusj enkelte steder, pluss at det rødrosa blekket hadde laget et par flekker på arket. Ikke så veldig spesielt, men interessant nok :)

Jeg har ambisjoner om å prøve flere ganger, gjerne et annet sted sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...