Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er koronasituasjonen som har innhentet meg. Jeg føler meg så drittlei og føler jeg kjeder meg uansett hva jeg gjør. Jeg har ikke lyst å møte venner, har ikke lyst å se TV, har ikke lyst til å gjøre noen av hobbyene mine. Har bare en intens følelse av kjedsomhet og apati! 

Ringte en venn for å spør om vi skulle ta en biltur, og da han sa at han var opptatt ble jeg takknemlig. Ikke fordi jeg har noe bedre å gjøre, nå sitter jeg bare på KG og hater livet. Men alt er bare så intenst kjedelig. 

Så hva gjør du når du kjeder deg? 

Anonymkode: f9893...52f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I et slikt tilfelle der du føler deg likegyldig og ikke får positiv energi av å gjøre noe av det som tidligere ga deg glede, hadde nok jeg i ditt tilfelle søkt om å prate med en psykolog for å finne løsninger.

Anonymkode: ec7ee...961

AnonymBruker
Skrevet

Henger her 😅 men ja kjenner på den følelsen selv, drittlei pc-spilling/serier/film etc :s

Anonymkode: 1841b...37b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Henger her 😅 men ja kjenner på den følelsen selv, drittlei pc-spilling/serier/film etc :s

Anonymkode: 1841b...37b

Skal vi treffes og ta MDMA, og male veggene i leiligheten min i knasjfarger? :P 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som gjør noe når de kjeder seg? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Kjedsomheten har nådd nye lavpunkt her i gården under pandemien.

Jeg har 

*brukt sprittusj til å tegne på skallet til bananer

* brukt sprittusj til å rable på slike treplanker som vi har på sofaen for å ha kopper med drikke oppå

* systematisert hele boden

Nå har jeg endelig meldt meg på et studie, så da får jeg ny kunnskap inn heller, heldigvis. Det anbefales!

Anonymkode: 12cd5...1f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ingen som gjør noe når de kjeder seg? 😅

Jeg leser bøker/artikler om alt mulig som interesserer meg, maler, hører på lydbøker/podcasts, lærer italiensk med duolingo og pimsleur (snart ferdig og da skal jeg prøve ut iTalki eller HelloTalk), lager mat, danser, driver med webutvikling, lærer meg å lage 3d grafikk, leser om reisemål, kunstig intelligens, går turer, crash courses på Youtube, Skillshare, Pluralsight. Sikkert mye mer som jeg ikke kommer på. Jeg kjeder meg sjelden eller aldri...

Anonymkode: ec7ee...961

AnonymBruker
Skrevet

Kjede meg har jeg ikke gjort de siste 10 åra. Alltid noe å finne på ; rydde, pusse opp og sortere i huset , strikke, tegne, skrive, se film, dyrke grønnsaker, surfe på nettet. Besøke venner, ringe venner, lage en quiz osv osv. Tida blir heller for kort enn for lang. 

Anonymkode: e84ab...703

AnonymBruker
Skrevet

Med to barn under seks år kjeder jeg meg ALDRI. Har ca. fire timer egentid i uken og den tiden utnyttes godt. Dersom jeg hadde mer tid ville jeg gjort enda mer av disse tingene: lest bøker og magasiner, lyttet til musikk, sett filmer og tv-serier, strikket, bygget Lego, gamet, stelt plantene våre, hagearbeid +++.

Det er forresten sunt å kjede seg. :) Men du høres egentlig mer ut som du er koronalei og har litt sånn hjernetåke.

Anonymkode: 9d5ec...1fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke om det er koronasituasjonen som har innhentet meg. Jeg føler meg så drittlei og føler jeg kjeder meg uansett hva jeg gjør. Jeg har ikke lyst å møte venner, har ikke lyst å se TV, har ikke lyst til å gjøre noen av hobbyene mine. Har bare en intens følelse av kjedsomhet og apati! 

Ringte en venn for å spør om vi skulle ta en biltur, og da han sa at han var opptatt ble jeg takknemlig. Ikke fordi jeg har noe bedre å gjøre, nå sitter jeg bare på KG og hater livet. Men alt er bare så intenst kjedelig. 

Så hva gjør du når du kjeder deg? 

Finner frem gamle spill eller kjøper nye på Switch, finner en bokserie, tar kurs på nett (alt fra tegning til matlaging!), Prosjekt i hus eller hage, yoga, trening, eller finner kurs/ressurser knyttet til jobb som jeg kan få bruk for (tar feks videreutdanning nå via nettet), brettspill som sjakk og Scrabble hvis du har samboer eller venn å spille med, finner noen nye tursteder å utforske

AnonymBruker
Skrevet

Leter etter nye matoppskrifter, begynt med slektsforsking, lager mat og fyller opp fryser, søker etter bok - og filmanbefalinger osv

Anonymkode: b3a8e...e51

Skrevet

Fingrer meg 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal vi treffes og ta MDMA, og male veggene i leiligheten min i knasjfarger? :P 

TS

Ikke meg du. siterte, men det hørtes ut som en helt fantastisk kveld jeg gjerne hadde blitt med på 😍

Anonymkode: 985e3...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...