AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Hei. jeg har en gutt på snart 4 mnd som siden han var 5 uker kun sover ett lenger strekk i bæresele. Kan sove i vogn, men da kun 30-40 min uansett om vognen er i bevegelse eller ikke. I løpet av dagen sover han ett lenger strekk i bæresele på gjerne 2 -2 1/2 time. For at han skal sove så lenge må jeg sitte helt i ro. Dette gjør at jeg er helt låst ( har også en på 2 år). Han har i tillegg begynt å våkne hver time på natt. Hvor han tidligere sov 5-6 timer i strekk før. Lurer på om noen andre har vært i lignende situasjon og har noen råd til hva jeg kan gjøre for at han skal kunne sove den lange liten i bæresele? Lurer også på når dette evt går over av seg selv? Anonymkode: 6ee10...810
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. jeg har en gutt på snart 4 mnd som siden han var 5 uker kun sover ett lenger strekk i bæresele. Kan sove i vogn, men da kun 30-40 min uansett om vognen er i bevegelse eller ikke. I løpet av dagen sover han ett lenger strekk i bæresele på gjerne 2 -2 1/2 time. For at han skal sove så lenge må jeg sitte helt i ro. Dette gjør at jeg er helt låst ( har også en på 2 år). Han har i tillegg begynt å våkne hver time på natt. Hvor han tidligere sov 5-6 timer i strekk før. Lurer på om noen andre har vært i lignende situasjon og har noen råd til hva jeg kan gjøre for at han skal kunne sove den lange liten i bæresele? Lurer også på når dette evt går over av seg selv? Anonymkode: 6ee10...810 Det høres jo normalt ut i alle fall, om det er noen trøst 🙈 Vår sov aldri lange strekk uansett hva vi prøvde, bare tre 30 min lurer på dagen, sjelden noe som helst på kvelden og litt lengre lurer på natta. Hun var blid og fornøyd da Men jeg skjønner ikke helt, han sover 2,5 time i bæresele som du har på mens du bare sitter helt i ro? 🤔 Har du prøvd å droppe bæreselen og bare holde ham og så legge han ned? Eller gå med han i bæresela til han sovner? Anonymkode: a31c9...b03
Bokdamen Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Min sov også bare i bæretøy til rundt 4 mnd. Én lang og noen korte (husker ikke antall). Rundt den tiden begynte jeg å øve på å legge henne ned/la henne sovne i vugge og det funket fint. Så stengte korona barnehagen til storebror og alt ble rot og vi gikk tilbake til bæretøy. Men fra rundt 7 mnd har hun sovet utelukkende i vogn som står i ro (med unntak av når hun sover i sele/sjal på tur en gang i blandt). Så selv om starten var litt krevende, har vi landet veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Er nok bare å øve øve øve.. kjipt, men er ikkje noe quick fix. Vi har fått til å løsne selen og gliiii ham ned i redet, og så holder vi tett rundt kroppen litt og slipper laaaaangsomt.. men i starten våknet han i det vi klikket løs. Anonymkode: 66f87...c34
Im33 Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Bokdamen skrev (2 timer siden): Min sov også bare i bæretøy til rundt 4 mnd. Én lang og noen korte (husker ikke antall). Rundt den tiden begynte jeg å øve på å legge henne ned/la henne sovne i vugge og det funket fint. Så stengte korona barnehagen til storebror og alt ble rot og vi gikk tilbake til bæretøy. Men fra rundt 7 mnd har hun sovet utelukkende i vogn som står i ro (med unntak av når hun sover i sele/sjal på tur en gang i blandt). Så selv om starten var litt krevende, har vi landet veldig godt. Det er godt å høre. Han sover 30-40 min i vognen, men er ikke uthvilt når han våkner. Vurdere å først legge han i vogn for så å ta han i bæresele med en gang han våkner for å få han til å sovne igjen, slik at han blir vant med det. Mye jobb, men forhåpentligvis verdt det. Hva gjorde du dersom hun sov korte lurer?😊
Im33 Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres jo normalt ut i alle fall, om det er noen trøst 🙈 Vår sov aldri lange strekk uansett hva vi prøvde, bare tre 30 min lurer på dagen, sjelden noe som helst på kvelden og litt lengre lurer på natta. Hun var blid og fornøyd da Men jeg skjønner ikke helt, han sover 2,5 time i bæresele som du har på mens du bare sitter helt i ro? 🤔 Har du prøvd å droppe bæreselen og bare holde ham og så legge han ned? Eller gå med han i bæresela til han sovner? Anonymkode: a31c9...b03 Utfordringen er at han ikke er uthvilt når han våkner. Har prøvd å legge han både tidligere og seinere, men ingenting funker🙈 Går med han til han sovner, så sitter jeg med ned og da sover han 2 -2 1/2 time😊Må være helt stille. Han våkner hvis jeg legger han ned. 🤪
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Hadde lett akseptert å sitte i sofaen og gjøre diverse i ro for så lang soveøkt - 2åringen kan jo underholdes i helgene av den andre forelderen? Alternativet er å øve, men av erfaring: det kan lett bli verdens lengste kamp. 30-40 mim i vogn høres bra ut det og - spesielt om han sover også mens vogna er i ro. Anonymkode: 7bbfc...038 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Min jente sov kun i bæresele på dagtid de første mange månedene, hun begynte å godta vogn når hun ble 5 måneder. Men sov bare korte lurer. Har du prøvd å overføre han sovende fra bæresele til seng? Det gjorde jeg når hun skulle sove for kvelden;) Anonymkode: 0eee7...f24
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Alt er en fase, så jeg hadde glatt bare sittet i sofaen mens pappaen underholdt toåringen. Du er jo i permisjon og trenger sikkert litt "alenetid". Da kan du lese, se film, game osv. Plutselig er dere over i neste fase. Anonymkode: 75edc...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå