AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Hei Ønsker gjerne å høre om erfaring med oppdrett av denne rasen i Norge. Er det anbefalte oppdrettere jeg kan komme i kontakt med? Er mest interessert i mørk rase men det er heller ikke avgjørende 😻 Anonymkode: c7490...a57
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Det er nesten ingen som driver seriøst med oppdrett av rasen i Norge, den eneste jeg kommer på er oppdrettet "av Ulse", hun er registrert i NRR. Du finner ut mer om du googler av Ulse og Sphynx. Uansett hva du gjør, IKKE kjøp uten stamtavle. Og dropp Elf og Dwelf og andre nakenvarianter. Elf, Dwelf og Bambino er forbudt å avle på i NRR, og det er en grunn til det... Sørg for å kjøpe av en oppdretter som UL-skanner hjertet for HCM, rasen er utsatt for hjerteproblemer. En bekjent ga rett og slett opp oppdrettet sitt da det var vanskelig å finne friske avlsdyr... Sphynx krever en del, blant annet må de bades ofte, ellers lukter de pyton... Anonymkode: 0b4be...914 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 av Ulse har pensjonert seg nylig tror jeg. Kjøpte en devon rex (hun har devon rex og sphynx) som er helt fantastisk for et par år siden. Var innom og hilste på kattene, som var veldig sosiale. Anonymkode: 2b2a2...a60 2
Tulling Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Hvis du vil ha med farge, kanskje en sort orientaler hadde vært noe ? Eller Devon Rex ? Vet ikke om sphynx er å oppdrive i det heletatt lenger i Norge. I hvertfall ikke uten at det er blandet inn alle slags andre deformiteter i avlen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Hva med å bare adoptere en gatepus? De er søtere, er ikke ihjelavla, gratis og trenger et hjem. Anonymkode: 0b135...909 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Mulig du må til Sverige for Sphynx nå. Synes Devon Rex er kulere jeg da, så støtter det forslaget Anonymkode: ed5f9...ffc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Ønsker meg veldig en naken katt 😻 men tusen takk for gode råd! Da må jeg kanskje lete på utsiden av Norges grenser. Anonymkode: c7490...a57 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Peterbald er jo også en mulighet, meeeeeen tror ikke det er noe oppdrett av den rasen i Norge heller, så det var kanskje ikke så mye til hjelp 😅 Hør i Norsk Rasekattforum på facebook, og sjekk SVERAK (som er Sveriges svar på NRR), de kan helt sikkert hjelpe deg videre. Anonymkode: ed5f9...ffc 1
Neket Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Har sett Peterbald til salgs her, jo. Men husker ikke navn på oppdrett. Devon Rex er litt vrient å få tak i, virker det som. Jeg er svært betatt av dem og mener jo Snusen og Purre kunne hatt en sånn søster 😻 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå