Gå til innhold

Belastningsskade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg begynte å gå raskt og jobbe smått på mølle for 4 uker siden. De to første gikk dette uten problemer, ingen smerter. Så invistererte jeg i nye sko med god demping. Etter noen dager kom smertene i knærne. 

Det er ikke kjempe vondt, men vondt nok til at jeg ikke føler for å løpe. 

Er skoa feil? Eller er det en belastningsskade? 

Kan legge til at jeg er helt utrent. 

Anonymkode: adc55...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan være så mangt, kanskje skoene er feil for deg, selv om de egentlig er gode, kanskje har du bare gått for hardt ut. Jeg er plattfot, så jeg må velge sko veldig varsomt men har også tykk vrist, så ekstra innleggsåler kan jeg ikke bruke uten å gå opp flere størrelser i sko. En spesialist hjalp meg og anbefalte to par tykke sportsokker for bittelitt ekstra demping. Høres ikke viktig ut men 10.000 skritt på asfalt er ikke kroppen vår skapt for. 

Anonymkode: 80594...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får vondt i knærne av sko med for mye demping. Blir ustabilt. Kan du bytte tilbake til de vanlige skoene dine for å sjekke om det hjelper?

Anonymkode: 9bd23...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg får vondt i knærne av sko med for mye demping. Blir ustabilt. Kan du bytte tilbake til de vanlige skoene dine for å sjekke om det hjelper?

Anonymkode: 9bd23...542

Ja kanskje det er noe sånt. I følge han jeg kjøpte skoene av skal de være både stabile men godt dempet. Grunnen til at jeg egentlig kjøpte nye var at de gamle var litt tunge og nedsatt, og fikk litt vondt i føttene av de. Men smertene i knæra er egentlig verre!

Anonymkode: adc55...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...