Gå til innhold

Førstegangsforeldre alder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var dere da dere fikk det første barnet? 

Jeg er 24 år og samboer er 32. Jeg har ett år igjen av studiet og vil ikke ha barn før jeg er ferdig og har jobbet litt. Men samboer syns det begynner å bli sent for hans del, siden han da kanskje er 34-35 år da barnet blir født (hvis alt går etter planen). Vi ønsker oss i utgangspunktet ett barn, så jeg syns ikke det er sent om han blir pappa som 35-åring. Men jeg vet at han kjenner på det fordi flere av vennene våre allerede har fått barn.

Hva er deres erfaringer? Er det vanlig at menn får sitt første barn i den alderen?

Anonymkode: 86572...ee8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

26 år, akkurat passe, ville ikke ventet lenger

Anonymkode: 65616...050

AnonymBruker
Skrevet

Vi var 28 år, og det var helt perfekt flsoss. 

Anonymkode: 09126...b53

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Helt vanlig at menn er i midten av 30-åra når de får sitt første barn, ja. Når han finner seg ei såpass mye yngre dame, kan han ikke regne med at hun vil ha unger med én gang.

Jeg var 22, vil si det var for tidlig, både for meg personlig og generelt i dagens samfunn. Synes man bør være rundt 25 før man får barn.

AnonymBruker
Skrevet

Han ligger ikke så langt over snittet, og er vel helt på merket i Oslo.

Å vente ett år synes jeg ikke vil være problematisk. Jeg skjønner at det er greit å ha venner i samme situasjon, men han vil nok få sitt første samtidig som venner får nummer to eller tre. Da er de alle i "småbarnsfasen", og sådan i samme situasjon. 

Anonymkode: ad19d...267

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 26 og mannen min var 29. Vi fikk nr to nå som jeg er 30, og merker jeg begynner å bli gammel. Hadde jeg visst hvor nydelige barna mine kom til å være da jeg giftet meg, hadde jeg kjørt på med en gang 😅

Anonymkode: 9a4e4...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg var 26 og mannen min var 29. Vi fikk nr to nå som jeg er 30, og merker jeg begynner å bli gammel. Hadde jeg visst hvor nydelige barna mine kom til å være da jeg giftet meg, hadde jeg kjørt på med en gang 😅

Anonymkode: 9a4e4...e8a

Du er jo ikke gammel, du er ung, men utslitt av to barn. 

Følelsen du har nå hadde du nok hatt om du fikk siste som 27-åring, eller som 34-åring. 

Forskjellen i ung alder er ikke så store, gitt at man ellers er sunn og i god form. Det er først i slutten av tredveårene at man merker det mer.

Anonymkode: ad19d...267

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig hvordan enkelte ser ut til å tro at livet og helsen er over straks man passerer 40. Det er ingenting som tilsier at en som er 40 har markant dårligere form og helse enn en som er 25 (selv om tenåringer ser ut til å tro det). Å få barn i alderen du skisserer er selvfølgelig både normalt og helt perfekt. 

Anonymkode: 685c4...99c

AnonymBruker
Skrevet

På bygda blir folk gamle tidlig, i Oslo er de fleste førstegangsfødene langt oppe i 30-årene.

Anonymkode: 41191...7c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

30 år! 
kunne gått fått ett år eller to tidligere. Ville ikke vært eldre da

Anonymkode: 9be3b...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...