Gjest Bobleplasten Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Drit i netthandel. Jeg ønsker å gå i en faktisk butikk, med mennesker, jeg har lyst å ta på plaggene og vurdere dem opp mot lys og faktiske kvalteter i stedet for løgnaktige stockphotobilder der fargen har blitt lagt på digitalt i etterkant. Jeg har lyst å kjenne på teksturene og stryke det uten å tenke på om dette absolutt virkelig skal være noe jeg SKAL handle i dag, jeg har lyst å gå inn på prøverom og sjekke om klærne passer uten ¨å tenke på om noen har vært der og spredt basiller før meg eller hoster på nabobåsen. Jeg har lyst på nye briller, men tør ikke kjøpe det på nett. Jeg trenger solbriller, og jeg tør heller ikke kjøpe det på nett. Jeg spyr av køer i kassen på det lokale supermarkedet som ikke er dimensjonert til å ha blitt den BRING-sentralen det er nå. Jeg hater tanken på at "du kan jo bare sende i retur" uten å tenke på den åttetrinnsraketten det faktisk er å gjennomføre noe sånt. Snart har ungene vokst ut av klærne sine også. HYL. Kan ikke butikkene åpne snart 😢😢😢
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Kjipt å bo i Oslo. Her har butikkene vært åpen med unntak av en liten måned. Jeg forstår at du savner det, men om du savner det SÅ - er det mulig du egentlig har en avhengighet? Jeg har kjøpt et par plagg på nett, og ingen i butikk det siste året, og jeg har ingen kribling eller ønske om å dra ut i en butikk med det første. Det høres litt absurd ut for meg å savne shopping så mye. Materialer kan du lese om på alle gode nettbutikker. Er du ikke kjent med hva som er hva, kjenn på det du har og noter hva du liker og skal se etter. Du kan også bruke Tise. Anonymkode: 33b1c...22f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Hvorfor kan du ikke kjøpe briller? optikerne har jo vært åpen hele tiden Anonymkode: b7888...2d7 9
Gjest Fnuggolina Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjipt å bo i Oslo. Her har butikkene vært åpen med unntak av en liten måned. Jeg forstår at du savner det, men om du savner det SÅ - er det mulig du egentlig har en avhengighet? Jeg har kjøpt et par plagg på nett, og ingen i butikk det siste året, og jeg har ingen kribling eller ønske om å dra ut i en butikk med det første. Det høres litt absurd ut for meg å savne shopping så mye. Materialer kan du lese om på alle gode nettbutikker. Er du ikke kjent med hva som er hva, kjenn på det du har og noter hva du liker og skal se etter. Du kan også bruke Tise. Anonymkode: 33b1c...22f Alle vet jo det, men prøv deg på en tur selv til Oslo. Jeg er i Oslo sentrum ca 2 ganger i uka, og det er som å gå i en spøkelsesby. Alle dører stengt, nesten ingen mennesker i gatene. Det eneste man ser på veien når man ruller inn på Majorstuen t-banestasjon er en gjeng mennesker som står på avstand fra hverandre med masker. Det ser seriøst dommedagsaktig ut til tider 🙈 Folk i andre byer som sender snaps fra deres «koronaliv» har ikke den fjerneste anelse om hvor mye strengere og begrenset det er her. Jeg savner personlig ikke shopping og det er digg å kunne sitte på t-banen fremfor å stå som sild i tønne - men.....det er ganske drøyt her og har vært det lenge.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Slutt å klag! Det er viktig at dere holder ut litt til. Bare et par år til så kan dere handle så mye dere vil. Anonymkode: d71bf...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Bobleplasten skrev (18 minutter siden): Drit i netthandel. Jeg ønsker å gå i en faktisk butikk, med mennesker, jeg har lyst å ta på plaggene og vurdere dem opp mot lys og faktiske kvalteter i stedet for løgnaktige stockphotobilder der fargen har blitt lagt på digitalt i etterkant. Jeg har lyst å kjenne på teksturene og stryke det uten å tenke på om dette absolutt virkelig skal være noe jeg SKAL handle i dag, jeg har lyst å gå inn på prøverom og sjekke om klærne passer uten ¨å tenke på om noen har vært der og spredt basiller før meg eller hoster på nabobåsen. Jeg har lyst på nye briller, men tør ikke kjøpe det på nett. Jeg trenger solbriller, og jeg tør heller ikke kjøpe det på nett. Jeg spyr av køer i kassen på det lokale supermarkedet som ikke er dimensjonert til å ha blitt den BRING-sentralen det er nå. Jeg hater tanken på at "du kan jo bare sende i retur" uten å tenke på den åttetrinnsraketten det faktisk er å gjennomføre noe sånt. Snart har ungene vokst ut av klærne sine også. HYL. Kan ikke butikkene åpne snart 😢😢😢 #ilandsproblemer Anonymkode: d8311...b63 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Det viktigste er at dere holder Oslo stengt i noen måneder til slik at vi i resten av landet kan leve som normalt. Anonymkode: 8a8fc...fa6 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Slutt å klag! Det er viktig at dere holder ut litt til. Bare et par år til så kan dere handle så mye dere vil. Anonymkode: d71bf...4bf Oslo kommer til å åpne opp butikkene før sommeren. Anonymkode: da08e...a11
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Bor i Bergen, der butikkene aldri har vært stengt. Har ikke handlet noe siden februar i fjor, utover nytt trenignstøy, som jeg kjøpte på nett. Har jo et skap fullt av klær som ikke er brukt på et drøyt år - så ser ikke hvorfor man trenger noe nytt akkurat nå? Anonymkode: d733a...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 42 minutter siden, Bobleplasten said: Jeg har lyst på nye briller, men tør ikke kjøpe det på nett. Jeg trenger solbriller, og jeg tør heller ikke kjøpe det på nett. Optiker/brillebutikker verken har vært eller er stengt, så du trenger da ikke handle dette på nett? Anonymkode: 47145...07c 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det viktigste er at dere holder Oslo stengt i noen måneder til slik at vi i resten av landet kan leve som normalt. Anonymkode: 8a8fc...fa6 Om det blir flere nye mutasjon som sprer seg fortere så kanskje dere må bure dere inne dere og. Og da får DERE holde kjeft. Anonymkode: 3a764...7a7
Leonora99 Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Bare å flytte ut av den stygge byen og ut i bygda, her har ingen butikker vært stengt noen gang
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Leonora99 skrev (Akkurat nå): Bare å flytte ut av den stygge byen og ut i bygda, her har ingen butikker vært stengt noen gang Nei, men man må leve med bygdedyret og bli baksnakket av hele bygda hvis man ikke passer perfekt inn. Ellers takk. Anonymkode: da08e...a11 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Skjønner deg godt, ts. Akkurat nå er jeg glad jeg ikke bor i Oslo. Alt vi vil ha, er normalitet. Ikke grunn til å kjefte på at ts kommer med et hjertesukk. Anonymkode: 06bd0...2a7 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 5 minutter siden, Leonora99 said: Bare å flytte ut av den stygge byen og ut i bygda, her har ingen butikker vært stengt noen gang Ikke faen om jeg vil bosette meg på bondelandet. Anonymkode: 3a764...7a7 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, men man må leve med bygdedyret og bli baksnakket av hele bygda hvis man ikke passer perfekt inn. Ellers takk. Anonymkode: da08e...a11 Det dyret der er i Oslo også. Har bodd i Oslo hele livet. Bruker ikke annet enn hettegensere, joggebukser og sportssokker for tiden, så jeg har handlet nytt av dette på nett. Nye solbriller kjøpte jeg hos optiker. Savner egentlig ikke butikkene mest, savner restaurantene og sitte ute med et glass vin med vennepar eller venninnegjengen mye mer. Anonymkode: bba96...bad 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det dyret der er i Oslo også. Har bodd i Oslo hele livet. Bruker ikke annet enn hettegensere, joggebukser og sportssokker for tiden, så jeg har handlet nytt av dette på nett. Nye solbriller kjøpte jeg hos optiker. Savner egentlig ikke butikkene mest, savner restaurantene og sitte ute med et glass vin med vennepar eller venninnegjengen mye mer. Anonymkode: bba96...bad Enig. Man får tak på det som er nødvendig. Resten er ren materialisme. Fint nok det, men nordmenn har ikke vondt av det Anonymkode: 04dc0...e3e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det dyret der er i Oslo også. Har bodd i Oslo hele livet. Bruker ikke annet enn hettegensere, joggebukser og sportssokker for tiden, så jeg har handlet nytt av dette på nett. Nye solbriller kjøpte jeg hos optiker. Savner egentlig ikke butikkene mest, savner restaurantene og sitte ute med et glass vin med vennepar eller venninnegjengen mye mer. Anonymkode: bba96...bad Mulig, men jeg opplever det ikke i samme grad som på bygda. Bor i Oslo nå på vestkanten og blir langt bedre behandlet og inkludert av de jeg treffer enn da jeg bodde på bygda i Nord-Norge. Jag savner nok butikkene mest. Jeg liker ikke å måtte handle alt over nett da jeg vil se hvordan det ser ut i virkeligheten før jeg kjøper det. Anonymkode: da08e...a11 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Leonora99 skrev (13 minutter siden): Bare å flytte ut av den stygge byen og ut i bygda, her har ingen butikker vært stengt noen gang Det er ikke så mange butikker å stenge heller, da. Men ellers, hvis man skal tro diverse kommentarfelt, så tar jo ts feil. I Oslo er alt åpent og folk gir blaffen i smittevern så de kan snike i vaksinekøen. Anonymkode: 3bb06...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig, men jeg opplever det ikke i samme grad som på bygda. Bor i Oslo nå på vestkanten og blir langt bedre behandlet og inkludert av de jeg treffer enn da jeg bodde på bygda i Nord-Norge. Jag savner nok butikkene mest. Jeg liker ikke å måtte handle alt over nett da jeg vil se hvordan det ser ut i virkeligheten før jeg kjøper det. Anonymkode: da08e...a11 Bor også på vestkanten, du hører det ikke så lett, men du ser nedlatende blikk fort om du ikke har på de riktige uniformene. Anonymkode: bba96...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå