Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup i juni, og er da 22+5 uker på vei. Dresskoden er "mørk dress", så jeg trenger med andre ord en lang, fin kjole å ha på meg i bryllupet. Jeg er førstegangsgravid, og har foreløpig ikke trengt å kjøpe noen gravidklær (er 15+6 i dag), så er helt blank på området. Har noen noen tips til nettbutikker som selger fine, pyntede gravidklær? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt noe helt enda. Jrg trodde jeg skulle bli gigasvær, men jeg vokste ikke stort. Og det var først i uke 22 magen så vidt begynte å bli større. 

Uavhengig av det, så synes jeg gravide er råfine i tettsittende, eller noe som fremhever magen. 

Anonymkode: ce01d...c20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke kjøpt noe helt enda. Jrg trodde jeg skulle bli gigasvær, men jeg vokste ikke stort. Og det var først i uke 22 magen så vidt begynte å bli større. 

Uavhengig av det, så synes jeg gravide er råfine i tettsittende, eller noe som fremhever magen. 

Anonymkode: ce01d...c20

Nei, jeg vil vente til det nærmer seg med å kjøpe noe, men tenkte å være tidlig ute å med å sanke inn tips. 

Skrevet

Jeg var i bryllup tre uker før termin. Kjøpte en vanlig kjole hos Floyd i et utrolig mykt og elastisk stoff. Den satt flott rundt den store magen, og den sitter såpass fint rundt den betydelig mindre magen nå at jeg har brukt den i bryllup etterpå også

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å få inn del fine og nokså rimelige kjoler på H&M før bryllupsesongen, så jeg ville fulgt med der. Ville sett etter kjoler med innsnøring eller lignende under bysten. De har også litt i MAMA-kolleksjonen.

Anonymkode: 8ae91...4e9

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Hugteken said:

Jeg skal i bryllup i juni, og er da 22+5 uker på vei. Dresskoden er "mørk dress", så jeg trenger med andre ord en lang, fin kjole å ha på meg i bryllupet. Jeg er førstegangsgravid, og har foreløpig ikke trengt å kjøpe noen gravidklær (er 15+6 i dag), så er helt blank på området. Har noen noen tips til nettbutikker som selger fine, pyntede gravidklær? 

Jeg var i bryllup 5 dager før fødselen og brukte en vanlig kjole med litt høyt, elastisk liv fra Floyd. (Noe ala sånn: https://www.floyd.no/floyd-selskapskjole-josefina-satin-lang-dusty-pink )

Da jeg bare var 22 uker kunne jeg nok ihvertfall brukt de fleste kjoler som ikke var veldig stramme og uelastiske :) Litt vid kjole så er du i boks 👍🏼

Anonymkode: 76b2c...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Zalando og Boozt har noen. 
Ellers er det ikke alltid man trenger å kjøpe mammaklær. Kan også fungere fint med en vanlig omslagskjole eller en kjole med empiresnitt. 

Anonymkode: d5c47...27d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Zalando har masse fine kjoler med høyt liv som passer når man er gravid. Hadde sjekket der 😊

Anonymkode: 55123...6c6

Skrevet

Tusen takk for gode tips, alle sammen! 💞

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler også Zalando! Rask levering også, så du slipper kjøpe lenge før magen er på plass 🙂

Anonymkode: b22c5...65e

AnonymBruker
Skrevet

Har duå,penkjoler fra før? I så fall passer du mest sannsynlig inn i de. Man er virkelig ikke stor i uke 22 som førstegangs. Kjoler er jo også noe helt annet enn bukser, så selv om buksene har blitt for trange, passer kjolene. Hvis du kjøper ny kjole, bør du i såfall kjøpe en vanlig kjole du kan bruke etter graviditeten også. 

Anonymkode: b140d...477

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut whitestory&friends. De har helt nydelige knytekjoler 😁 På Instagrammen deres så kan man se flere av kjolene bli brukt av gravide. 

Anonymkode: cae75...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...