Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn ble liggende en uke på intensiven,og etter det en uke på sykehus for å bli matet litt ekstra på sonde. Ble raskt tatt av og kan mates med flaske el bryst.

Nå er vi hjemme og satt på streng diett. Må mate så så mye til faste klokkeslett døgnet rundt 

Har mistet litt forståelsen av hvordan livet med en nyfødt er. Jeg har fått strenge instrukser på å mate jevnt, få i baby x antall milliliter, samt gå hyppig på vektkontroll.

Hvordan er det for dere som kunne dra hjem på vanlig måte? Føler dere også at den to uker gamle babyen er altoppslukende? Får dere tid til mye annet?

Anonymkode: 09257...9ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Baby er alt oppslukende de første ukene, frisk eller ikke, hvertfall for førstegangsfødende. 

Dagene sluttet å gå i samme røra for meg når baby var 3-4 uker. Da først klarte jeg å gjøre nesten alt jeg gjorde før baby med baby. 

Gratulerer med baby, og lykke til med veksten! 

Anonymkode: 89ddb...8ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok altoppslukende uansett :) Ved bare 2 uker var jo alt krise husker jeg, selv om alt var normalt og fint sånn egentlig. Misfornøyd baby, gulp overalt, amming var noe helvete med soppinfeksjon i brystvorter, søvn var fullstendig fraværende hos oss voksne og vi stresset hele tiden med at baby ikke sov nok, ikke spiste nok, ikke la på seg nok. Men alt var fint da, også ble det bedre etterhvert :)

Anonymkode: d46b1...c54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok altoppslukende uansett :) Ved bare 2 uker var jo alt krise husker jeg, selv om alt var normalt og fint sånn egentlig. Misfornøyd baby, gulp overalt, amming var noe helvete med soppinfeksjon i brystvorter, søvn var fullstendig fraværende hos oss voksne og vi stresset hele tiden med at baby ikke sov nok, ikke spiste nok, ikke la på seg nok. Men alt var fint da, også ble det bedre etterhvert :)

Betryggende å høre at dette er vanlig hos dere med en ukomplisert start også. Jeg føler jeg har blitt litt forstyrret og mistet litt kursen,men se her, du har jo hatt akkurat de samme tankene som meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Baby er alt oppslukende de første ukene, frisk eller ikke, hvertfall for førstegangsfødende. 

Dagene sluttet å gå i samme røra for meg når baby var 3-4 uker. Da først klarte jeg å gjøre nesten alt jeg gjorde før baby med baby. 

Gratulerer med baby, og lykke til med veksten! 

Takk.

Ja det går seg vel til for meg og baby også. Utrolig overveldende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk.

Ja det går seg vel til for meg og baby også. Utrolig overveldende. 

Jeg lagde den tråden når mi var nyfødt. Hun er nå 3mnd, og det blir bra, jeg lover! 

AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste hadde veldig lav vekt, og ble syk så vi måtte bli på sykehuset en uke. Vi måtte også supplere med flaske og mate etter klokken og veie annenhver dag. 

Yngste var "normal". Men var nesten like mye kav, bortsett fra at vi slapp alle turene til hs. For han bodde jo på puppen, var akkurat like mye tid og kav med ammingen, selv om vi slapp flaske. 

Anonymkode: 258ff...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vår eldste hadde veldig lav vekt, og ble syk så vi måtte bli på sykehuset en uke. Vi måtte også supplere med flaske og mate etter klokken og veie annenhver dag. 

Yngste var "normal". Men var nesten like mye kav, bortsett fra at vi slapp alle turene til hs. For han bodde jo på puppen, var akkurat like mye tid og kav med ammingen, selv om vi slapp flaske. 

Se der! Du aner ikke hva det betyr å høre sånt nå. Har fått for meg masse tvangstanker og blitt så stresset. Så da hjelper det å høre at det jeg føler på kanskje hadde vært slik uansett, at dette bare er en fase alle må gjennom.

Takk ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lagde den tråden når mi var nyfødt. Hun er nå 3mnd, og det blir bra, jeg lover! 

Å Gud det er som å lese mine tanker. Det kunne vært meg som skrev det innlegget. Skal lese gjennom tråden. Tusen takk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å Gud det er som å lese mine tanker. Det kunne vært meg som skrev det innlegget. Skal lese gjennom tråden. Tusen takk. 

Det burde du, for der var de helt fantastiske alle som en. De hjalp meg fryktelig masse med deres råd, trøst og tips. Du ser også utviklingen min, fra å være fortapt til å bli trygg. 

Så lykke til igjen, jeg heier på dere! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Se der! Du aner ikke hva det betyr å høre sånt nå. Har fått for meg masse tvangstanker og blitt så stresset. Så da hjelper det å høre at det jeg føler på kanskje hadde vært slik uansett, at dette bare er en fase alle må gjennom.

Takk ❤️

Nyfødttiden av dritt ig slitsom og overveldende for de aller fleste. Jeg kjenner ingen som faktisk har kooost seg og nytt det, og alt det våset der. Jeg har lyst til å myrde folk som sier til meg at jeg må nyyyyyte tiden.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nyfødttiden av dritt ig slitsom og overveldende for de aller fleste. Jeg kjenner ingen som faktisk har kooost seg og nytt det, og alt det våset der. Jeg har lyst til å myrde folk som sier til meg at jeg må nyyyyyte tiden.. 

Var det nesten angst? Fikk du angst følelse?

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Spesielt med første. Har aldri grått så mye i hele mitt liv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Spesielt med første. Har aldri grått så mye i hele mitt liv. 

Huff ja jeg er helt ødelagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Baby her er 2 1/2 uke og jeg føler at jeg bare er en stor skorpe.. altså møkkete/ekkel, full av gulp, babybæsj og har ikke kontroll på noenting, spesielt ikke følelsene mine. Og jeg har det jeg tror er en veldig snill baby. Han sover en hel del, gråter bare når han er sulten, kan legge ham "overalt" (ikke klistremerke) og han lærte seg å ta pupp ganske fort så han legger normalt på seg og gjorde det allerede første uken. Jeg har nok melk og prøver mitt beste å sove når han sover, men det begrenser seg jo naturlig når baby skal ha mat hver 2-3 time uansett hvor snille de er.

I natt var jeg så sliten/i ørska at når jeg våknet av at baby gråt etter pupp, så jeg syner og trodde han lå på gulvet. I tillegg har jeg så j**** vondt i underlivet etter fødsel, stingene strammer og jeg orker ikke å gå lange turer og gjøre "alt det der" man skal gjøre allerede nå.. 

Jeg stoler på alle som sier det blir bedre:) Og baby er jo helt nydelig, så det er noen veldig fine stunder når jeg føler at vi har nær kontakt og "koser" sammen. Unner oss alle at det blir rolig og fint etterhvert, lykke til TS ❤️ 

Anonymkode: 5e12c...535

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sov ikke sammenhengende rundt 2-3 timer i døgnet siden fødsel frem til da. Mistet helt tidsbegrepet.

Nei, hadde ikke tid til mye annet. Hadde knapt tid til noe annet. Alt gikk i baby. Var fælt rett og slett.

Anonymkode: 4863d...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Min var en uke på intensiven, men pga ganske tøff fødsel (skulderen satt fast, på overtid og masse bæsj i fostervannet), og jeg vet at på intensiven så er de kjempe nøye - veie før og etter amming, veie bleier etc etc .. Det var helt merkelig å komme hjem, og alt gjorde meg egentlig nervøs. Spiser han nok, er det nok tiss i denne bleia bla bla .. Han er tre uker nå, så det er fortsatt litt sånn, men det slipper mer og mer taket jo tryggere jeg blir på å lese han. 

Når det er sagt - dette er min tredje; og ja de er altoppslukende når de er så små. Jeg føler ikke at jeg gjør noe annet enn å sitte med puppene ute og med håret til alle kanter, halvveis i søvne. Han skal helst være klistret på meg døgnet rundt :) Men det er helt greit - sånn er livet akkurat nå. De er så små og altoppslukende en så liten periode av livet uansett ❤️

Gratulerer med babyen ❤️

Anonymkode: f6bb3...190

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette! Ved to uker var livet en boble her i huset. Det var vondt underliv, vonde pupper, evige bekymringer om vekt, søvn, baby ditt og baby datt. Null søvn på oss voksne, følte meg nesten full en periode (altså tåkete, dårlig hukommelse, glemte å spise osv) 🤭 Hvert sekund handlet om babyen. Til og med når han sov, var det stadige bekymringer: puster han? Er han varm? Er han kald? Våkner han snart? Ligger han vondt? Osv. 

Anonymkode: be937...605

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det er lettere sagt en gjort, men prøv å slapp av og ikke se for mye på klokka. Jeg kom hjem med en frist baby, men han veide ikke så mye da han ble født. Det var derfor masse stress med å amme så ofte som mulig. På sykehuset måtte vi skrive ned hvor ofte jeg amma og sykepleierne kom inn for å sjekke dette. Da vi dro hjem oppfordra de oss til å forsette å skrive ned hver gang jeg amma og passe på at det ikke gikk mer enn toppen tre timer mellom hver gang. Dette førte til at jeg amma etter klokka og babyen min aldri spurte etter mat fordi han var så vant til å få servert puppen før han rakk å bli sulten.

Anonymkode: 44ae2...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan visst få en angst reaksjon etter fødsel. Jeg fikk det, men det ble puttet i fødselsdepresjon kategorien, men jeg følte ikke det stemte, så har undersøkt litt selv. 

Anonymkode: 312f1...d79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...