Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 25 år her. Jeg har egentlig aldri brydd meg om at jeg er lesbisk, men nå ser jeg hvor mye fordommer det er mot lesbiske, homofile og andre som er skeive. 

Jeg vil virkelig ikke være det lenger. Jeg orker ikke å føle meg truffet av de stygge kommentarene på nett når jeg kommer over de. Jeg vil heller ha en mann og få barn på naturlig måte. Det er så ekstremt mye hat rundt oss. Det er også mye kjærlighet, men hate er så sterkt. Hate fører til skam for min skyld. Jeg trodde jeg ikke hadde noe problem med dette. Men jeg orker ikke være lesbisk og føle meg truffet av alle fordommene som kommer ut på nett. Jeg prøver bevisst å ikke lese de, men noen ganger blir de slengt i trynet. 

Anonymkode: b3e17...ee5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, det er fordommer mot alt og alle. Uansett hvem du er, finnes det fordommer mot deg. Jeg er utenlandsk og leser stadig vekk generaliserende og sårende kommentarer om «dårlige utledninger». Det ER sårende, men samtidig kan man velge hva man skal lese og fokusere på. 

Anonymkode: ba5f8...5bc

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

OK. Det er ingen som tvinger deg til noe som helst, men dersom du er lesbisk er det vel ganske kjipt å måtte leve med en mann i et fake heterofilt forhold? 

Anonymkode: 7ce71...1fe

• Liker 5
Skrevet

Ikke bry deg om de idiotene som skriver stygge ting om andre, vær lesbisk god samvittighet og ikke bry deg om stygge kommenterer av psykopater 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler det på samme måte. Vil bare være A4 og ikke skille meg ut på noen måte. Mann, barn, hus, jobb i helsesektoren og golden retriever er drømmesituasjonen. Lesbisk på bygda er slitsomt 

Anonymkode: db571...712

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid sett ganske "positive" kommentarer på nettet om lesbiske, jeg.

Anonymkode: cb9c0...fde

• Liker 1
Skrevet

Rett opp ryggen jente og vær stolt av den du er. Har folk fordommer mot deg, snu ræven mot dem og si til deg selv at det ikke er deg som er problemet, men tvert i mot disse folkene.

Når du først klarer å akseptere deg selv for den du er, har du vunnet og alle de som slenger fordommer rundt seg har tapt og ikke noe å bry seg om.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bifil og driter i hva folk mener om det, men synes det er uendelig mye mer vanskelig å finne en bifil/lesbisk kvinne enn det er å "finne" en mann. Har vært ordentlig forelsket bare en gang de mange siste årene og det gikk litt skeis selv om vi føler vi er sjelevenner, hun bor i et annet land så det gjør det mer vanskelig. Men sånn bortsett fra henne så skulle jeg uansett ønske jeg var i et mer åpent land med flere mennesker, jeg følte meg mer fri når jeg ikke var så alene om å være bi/lesbisk. 

Anonymkode: 61d2d...e87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jente på 25 år her. Jeg har egentlig aldri brydd meg om at jeg er lesbisk, men nå ser jeg hvor mye fordommer det er mot lesbiske, homofile og andre som er skeive. 

Jeg vil virkelig ikke være det lenger. Jeg orker ikke å føle meg truffet av de stygge kommentarene på nett når jeg kommer over de. Jeg vil heller ha en mann og få barn på naturlig måte. Det er så ekstremt mye hat rundt oss. Det er også mye kjærlighet, men hate er så sterkt. Hate fører til skam for min skyld. Jeg trodde jeg ikke hadde noe problem med dette. Men jeg orker ikke være lesbisk og føle meg truffet av alle fordommene som kommer ut på nett. Jeg prøver bevisst å ikke lese de, men noen ganger blir de slengt i trynet. 

Anonymkode: b3e17...ee5

Føler med deg. Jeg har aldri ønsket å være homofil, og det var liksom aldri planen. Er på samme alder som deg, og er vel fremdeles i benektelse.

Jeg fant ut at jeg var homofil fordi jeg fant ut at jeg likte bestekompisen min mer enn jeg burde, og at jeg et sted på veien hadde utviklet følelser. Det er fortsatt komplisert, og vi roter mye rundt grøten.

Uansett, jeg vil heller ikke være homofil. Men jeg vet at, om jeg noen gang kommer noe vei med bestekompisen min, så vil jeg såklart valgt han og heller akseptere at jeg er homofil enn å leve resten av livet ensom. Uansett hvor mye fordommer og hat jeg måtte møte.

Jeg tror det jeg prøver å si er. Du kan ikke velge legningen din, eller hvem du liker. Og jeg tror, at når man finner noen man virkelig liker eller som er rette, vil det bli lettere å akseptere legning.

Du må bare stå i det, siden, det blir ikke noe bedre av at man er uærlig mot seg selv og det man føler. Det vil bare gjøre vondt verre i lengden.

Anonymkode: f7b6c...755

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan godt bytte. Jeg er kvinne og heterofil, og jeg HATER at jeg er tiltrukket av menn. Jeg vil heller være lesbisk og leve med fordommer mot meg, enn å være tiltrukket av det verste kjønnet. 

Anonymkode: 67cc7...de9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt på samme måte som ts. Det er ofte på nett man får se folks meninger som man ikke hører ute blant andre. Får inntrykk av at heterofile ikke bryr seg noe særlig om det. Har dessverre erfart at det er en del trynefaktor og utfrysing i det skeive miljøet, så for å være ærlig foretrakk jeg egentlig bedre å henge med heterofile, men på nettet kommer det frem hva mange av dem faktisk mener. Man begynner å skamme seg over noe man ikke har valgt. Det blir så håpløst, og man får ikke gjort noe med det 😩

Anonymkode: 1f919...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi kan godt bytte. Jeg er kvinne og heterofil, og jeg HATER at jeg er tiltrukket av menn. Jeg vil heller være lesbisk og leve med fordommer mot meg, enn å være tiltrukket av det verste kjønnet. 

Du får like mye dritt fra menn selv om du er lesbisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får like mye dritt fra menn selv om du er lesbisk. 

Litt forskjell på å få dritt fra kjønnet du tiltrekkes av og få dritt av kjønnet du IKKE tiltrekkes av. Jeg hadde jo gitt pokker i menn om jeg var lesbisk. Dessverre bryr jeg meg altfor mye om hva de sier siden jeg er heterofil, og jeg hater det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det må da være meget positivt. 

Anonymkode: 88195...756

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt forskjell på å få dritt fra kjønnet du tiltrekkes av og få dritt av kjønnet du IKKE tiltrekkes av. Jeg hadde jo gitt pokker i menn om jeg var lesbisk. Dessverre bryr jeg meg altfor mye om hva de sier siden jeg er heterofil, og jeg hater det. 

Så enkelt er det egentlig ikke. Menn har veldig mye makt over kvinner uavhengig av hvilken legning kvinner har. 

Anonymkode: 1f919...140

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du skal ikke skamme deg over hvem du er, det er de som slenger dritt som bør skamme seg, vis verden at du er stolt og ikke lar deg påvirke av fordommene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vanskelig å gi pokker i menn som klår på deg, slår deg, spytter på deg, trakasserer deg, tvinger deg til å ta på pikken dems, tvangskysser deg, skjeller deg ut rett i ansiktet, kaller deg stygge ting, grafser, ikke lar deg være i fred, og ikke klarer å la være med å ta det personlig at noen damer velger damer og ikke innerst inne vil ha pikk. For to år siden ble jeg slått ned på byen, igjen.

Det er en merkelig ting å ønske seg. Spesielt siden du kan få det som hetero også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

God og varm digital klem til deg TS og andre i lignende situasjon👩‍❤️‍👩

Husk at de som skriver hatefulle innlegg ikke har det bra med seg selv og ikke representerer meningen til mannen i gata, prøv så godt dere kan å overse dette tullet! Snart er det pride måneden juni også😀🏳️‍🌈

Anonymkode: e49ac...43f

• Liker 3
Skrevet

Ikke bry deg om dem. De fleste av oss har fordommer mot oss, noen få har det ikke men dette er slike dødskjedelige mennesker som ingen legger merke til. 
Å være lesbisk har jeg inntrykk av er ganske akseptert av de fleste. Tror det er hakket verre å være homo, selv om også dette er mye mer akseptert nå. Å være trans er enda tyngre å leve med tror jeg, de er jo veldig i fokus nå. Føler nesten det er i ferd med å bli mote, for det var jo det å være bifil i 2011 eller noe. Jeg prøvde faktisk å bli lesbisk en periode fordi jeg ikke ville være kjedelig og hetero 😛 Følte meg også veldig trakassert som kvinne, var lei av overdreven oppmerksomhet på byen fra menn bare fordi jeg viste litt hud. Klippet meg kort og begynte å gå i baggy klær. Fordommene ga jeg F i, og jeg kjenner flere som er lesbiske. Noen ser du det på, andre ser ut som hetero kvinner. 

Jeg tilhører også en gruppe som det er fordommer mot. I tillegg merker jeg at jeg er ganske så uakseptabel, dersom nicknavnet. Jeg vil ofte ting som frarådes meg 😛 Jeg provoserer bare andre når jeg sier hva jeg ønsker og vil...

AnonymBruker
Skrevet

Vær glad og stolt av hvem du er ts, heier på deg♥️hilsen heterofil dame. 

Anonymkode: 1d7eb...e79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...