AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg er 25 år gammel jente som vil gå til innkjøp av en el sparkesykkel kun for gøy. Det er utrolig morsomt å kjøre på de og kjøre rundt byen/gatene med musikk i ørene. Terapi. Men føler meg så utrolig barnslig? Er ikke dette noe 12 åringer gjør i fritiden? Og ikke voksne mennesker? Haha, trenger LITT innspill. Vil ikke se dum ut! Anonymkode: 31c50...4a6
Gjest O.G. Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Nei, hvorfor skulle det være det? Ønsker du deg en el sparkesykkel og har pengene så kjøp den. Husk bare på å forsikre den.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Venninna mi på 36 kjører sparkesykkel 😁 YOLO, baby! 😜 Anonymkode: 34f94...91e
Bolthorn Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Nei, ikke noe mer barnslig enn sykkel, rulleskøyter, scooter eller adidas joggesko. 2
norw Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 O.G. skrev (1 minutt siden): Nei, hvorfor skulle det være det? Ønsker du deg en el sparkesykkel og har pengene så kjøp den. Husk bare på å forsikre den. Hvorfor forsikre?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Bolthorn skrev (1 minutt siden): Nei, ikke noe mer barnslig enn sykkel, rulleskøyter, scooter eller adidas joggesko. ÅHHH jeg elsker dere!!! Da ligger det problemet kun i tankene mine! Jeg EEELSKER el sparkesykkel og det gir meg LYST til å komme meg ut av huset og få frisk luft. Ellers ligger jeg bare hjemme og «depper» Anonymkode: 31c50...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Heterofile menn over 20 år skal ikke ha sparkesykkel. Tilhører du en annen gruppe enn det er det OK. Anonymkode: 1c28a...1df 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er 25 år gammel jente som vil gå til innkjøp av en el sparkesykkel kun for gøy. Det er utrolig morsomt å kjøre på de og kjøre rundt byen/gatene med musikk i ørene. Terapi. Men føler meg så utrolig barnslig? Er ikke dette noe 12 åringer gjør i fritiden? Og ikke voksne mennesker? Haha, trenger LITT innspill. Vil ikke se dum ut! Anonymkode: 31c50...4a6 Dersom du skal tenke at å gjøre ting bare for gøy er barnslig så kommer voksenlivet til å bli kjedelig, ts. Alle voksne det er verdt å leve livet til skaffer seg nye interesser og hobbyer og ferdigheter hvert eneste år av livet. De stopper ikke før de er i graven. Så man lærer seg kanskje å strikke når man er 22. Å stå på snowboard når man er 54. Å ta piruetter på skøyter eller å buldre når man er 67 og ruller rundt på rulleskøyter for første gang når man er 44. Og det er alt helt normalt. Anonymkode: eff49...85e 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom du skal tenke at å gjøre ting bare for gøy er barnslig så kommer voksenlivet til å bli kjedelig, ts. Alle voksne det er verdt å leve livet til skaffer seg nye interesser og hobbyer og ferdigheter hvert eneste år av livet. De stopper ikke før de er i graven. Så man lærer seg kanskje å strikke når man er 22. Å stå på snowboard når man er 54. Å ta piruetter på skøyter eller å buldre når man er 67 og ruller rundt på rulleskøyter for første gang når man er 44. Og det er alt helt normalt. Anonymkode: eff49...85e Ja jeg vet. Men sosial norm vet du.... man kan bli sett på som «spesiell» om man gjør noe som egentlig er egnet for barn. Men man må bare lære seg å drite i sånt. Gjøre det som gjør en glad! Herregud jeg merker at jeg blir glad av tanken av å kjøpe meg en sånn sparkesykkel! Det er jo innmari gøy!! Ha på seg en søt sommerkjole, herlig musikk i ørene, og grille seg i sola mens man kjører langs gatene og ser på mennesker🥰❤️ Anonymkode: 31c50...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Det kommer kanskje an på hvor man bor? Her jeg bor har jeg aldri sett noen under 15-ish alderen på elsparkesykkel. Vil anslå 95% av de jeg ser på elsparkesykler er myndige. Har for øvrig absolutt ingen anelse om folk kjører rundt for gøy, eller om de er på vei noen steder... Kan ikke si jeg noen gang har lagt merke til hva som er hensikten med kjøringen... Samme med folk som sykler, jeg klarer virkelig ikke se om de sykler for gøy, trening eller for å komme seg fra A til B. Eller folk som går, eller kjører bil for den saks skyld... Hadde jeg sett en voksen dame kjøre på elsparkesykkel i sommerkjole og musikk på ørene ville jeg nok kun tenkt "håper hun er oppmerksom nok på andre i trafikkbildet" og ellers overhode ikke brydd meg mer. Anonymkode: 7e3d0...59f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg vet. Men sosial norm vet du.... man kan bli sett på som «spesiell» om man gjør noe som egentlig er egnet for barn. Men man må bare lære seg å drite i sånt. Gjøre det som gjør en glad! Herregud jeg merker at jeg blir glad av tanken av å kjøpe meg en sånn sparkesykkel! Det er jo innmari gøy!! Ha på seg en søt sommerkjole, herlig musikk i ørene, og grille seg i sola mens man kjører langs gatene og ser på mennesker🥰❤️ Anonymkode: 31c50...4a6 Enjoy! 🥰 Anonymkode: 34f94...91e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Heterofile menn over 20 år skal ikke ha sparkesykkel. Tilhører du en annen gruppe enn det er det OK. Anonymkode: 1c28a...1df Amen! og til TS; dere er forbanna irriterende i trafikken. Fyker ut over gangfelt presser fotgjengere, kjører på hunder og småbarn. Anonymkode: 04861...00a 3
Eneri Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Jeg bor i en bitteliten by. En voksen mann i nabolaget kjører til jobb hver dag med en sånn. Dressbukser, ytterjakke, hjelm og suser avgårde. Han er et sted i førtiårene. Dattera min er 16, og hun lurte på om det var slik at når man blir voksen så er INGENTING flaut lengre 😂😂Hun er jo i en alder der det meste er flaut. Selv er jeg over førti og syns ikke så mye er flaut lengre. Hadde jeg hatt lyst på en el-sparkesykkel hadde jeg kjøpt det. Bare kjøp, mistrives du med å bruke den etterhvert så selger du bare igjen 😀 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: og til TS; dere er forbanna irriterende i trafikken. Fyker ut over gangfelt presser fotgjengere, kjører på hunder og småbarn. Anonymkode: 04861...00a Høres ut som bilister. Anonymkode: c1704...743 1
miztyia Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Gjør det du har lyst til og ikke bry deg så mye om hva alle andre tenker. Det står respekt av å gå utenfor den a4 boksen som liksom er normalen. Elsparkesykkel passer alle aldre. Som så mange av de andre aktivitetene vi forbinder med barn. Jeg har både vanlig og elsparkesykkel og skal nå kjøpe meg trampoline til hagen og er 27.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 Herregud, så feig du er oj. Hvorfor skulle det være barnslig å kjøre el-sparkesykkel? Alle gjør det. Det som er barnslig er å bry seg så mye om hva andre tenker. Anonymkode: 07b02...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud, så feig du er oj. Hvorfor skulle det være barnslig å kjøre el-sparkesykkel? Alle gjør det. Det som er barnslig er å bry seg så mye om hva andre tenker. Anonymkode: 07b02...c1f Ikke vær så hard mot meg da! Skyld på samfunnet som lager alle disse normene. Ikke rart at jeg overtenker! Anonymkode: 31c50...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke vær så hard mot meg da! Skyld på samfunnet som lager alle disse normene. Ikke rart at jeg overtenker! Anonymkode: 31c50...4a6 Lykken er å frigjøre seg fra disse sosiale normene som få tør å tråkke utenfor. Anonymkode: 712ff...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Det er jo stort sett dere kvinner som lager og kontrollerer disse normene, så dere har jo bare dere selv å takke. Anonymkode: 07b02...c1f 2
Peanut Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har en oldskool trikse sparkesykkel med ballonghjul og forbremser. Ser ikke noe problem med å bruke sparksykkel uansett. Dog ikke med høy musikk på øret fordi da hører og merker man ikke mye til trafikken og annet som skjer rundt 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå