Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg begynner vil jeg påpeke at jeg vet at ingen av dere har muligheten til med sikkerhet å gi meg svar, men jeg er interessert i høre hva folk tror.

Blir det mulighet for digital undervisning på universiteter til høsten også?  Jeg tenker da spesielt på om det f.eks. vil være mulig å delta i digitale seminarer for de som ønsker det. 

Anonymkode: 9f5ef...343

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss snakket de om at de muligens ville kjøre de fysiske undervisningene digitalt også, så kunne de som ønsket å være fysisk tilstede være det, mens andre som ønsket å unngå det kunne være hjemme/et annet sted. Har ikke hørt noe mer om det vel og merke, de ser det vel an til når neste semester nærmer seg. 

Anonymkode: 5c7cf...604

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke vi er ferdig med pandemien om 3 mnd. Det er usikkert hvor lenge vaksiner gir beskyttelse og etter sommerferien så er det sikkert mnge som har reist i sommer selv om det blir mindre enn vanlig. Så sjansen for muterte virus er stor. Så jeg tror og håper at det blir en blanding av digitalt og fysisk. Ihvertfall i områder med høyt smittetrykk (oslo, Bergen, Drammen..). Hvis jeg skal tippe så blir noen fag digitale, de som det er enklest å kjøre digitalt, og noen fag kjøres hybrig forelesning for å ha færre sudenter tilstede. Dvs at de sreamer fysisk forelesning så kan de som ikke kan være tilstede følge med.

Jeg skal begynne med mitt  siste år til høsten, og jeg må si at jeg håper å få mulighet til å følge med digitalt. Jeg sparer utrolig mye tid på det. Og muligheten til å se forelesning når det passer meg er uvurderlig. Som nå før eksamen, er sååå kjekt med repetering. Men jeg forstår også godt at de som er ensomme trenger å komme seg ut, derfor håper jeg at fysisk undervisning blir mulig.

Anonymkode: 1616d...ee1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror ikke vi er ferdig med pandemien om 3 mnd. Det er usikkert hvor lenge vaksiner gir beskyttelse og etter sommerferien så er det sikkert mnge som har reist i sommer selv om det blir mindre enn vanlig. Så sjansen for muterte virus er stor. Så jeg tror og håper at det blir en blanding av digitalt og fysisk. Ihvertfall i områder med høyt smittetrykk (oslo, Bergen, Drammen..). Hvis jeg skal tippe så blir noen fag digitale, de som det er enklest å kjøre digitalt, og noen fag kjøres hybrig forelesning for å ha færre sudenter tilstede. Dvs at de sreamer fysisk forelesning så kan de som ikke kan være tilstede følge med.

Jeg skal begynne med mitt  siste år til høsten, og jeg må si at jeg håper å få mulighet til å følge med digitalt. Jeg sparer utrolig mye tid på det. Og muligheten til å se forelesning når det passer meg er uvurderlig. Som nå før eksamen, er sååå kjekt med repetering. Men jeg forstår også godt at de som er ensomme trenger å komme seg ut, derfor håper jeg at fysisk undervisning blir mulig.

Anonymkode: 1616d...ee1

TS her. Jeg er litt i samme situasjon som deg. Sparer mye tid på at det er digitalt, men synes synd på de som er ensomme. Jeg håper også det blir en hybrid. For min del har jeg utnyttet dette semesteret til å ta enkeltemner ved et annet universitet enn jeg går på. Har et par fag til jeg hadde likt å ta ved et annet universitet. Derfor hadde jeg satt pris på om det var mulighet til å gjøre dette også neste semester.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hos oss snakket de om at de muligens ville kjøre de fysiske undervisningene digitalt også, så kunne de som ønsket å være fysisk tilstede være det, mens andre som ønsket å unngå det kunne være hjemme/et annet sted. Har ikke hørt noe mer om det vel og merke, de ser det vel an til når neste semester nærmer seg. 

Anonymkode: 5c7cf...604

Takk for litt innsideinformasjon :)

Da får jeg bare vente til jeg hører noe mer nærmere semesterstart

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det blir stort sett heldigitalt, det tar langt mer tid enn det politikerne gir uttrykk for. "Bare vent noen måneder til" er jo en gjenganger nå. Så de som ønsker digitalt til høsten for det nok som de vil. 

Anonymkode: 42a95...e95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper det blir digitalt i alle fall. Det ville gjort at jeg kunne gått på drømmestudiet mitt uten å måtte nærmest forlate livet jeg har skapt her i min hjemby ❤

Anonymkode: e5088...3bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og vær optimistiske. Korona blir aldri borte. 

Anonymkode: 79617...be0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt og vær optimistiske. Korona blir aldri borte. 

Anonymkode: 79617...be0

Det er ingen her som har skrevet at de tror korona blir borte. Men i hvilken grad korona kommer til å påvirke oss i hverdagen vil nok endres etterhvert som tiden går.

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis ikke. De regner jo med at alle er vaksinerte innen sommeren. Førsteprioritet innen høyere utdanning er å åpne campusene for undervisning da det er dette studentene savner mest. 

Heldigvis har jeg oppgavesemester da, så slipper heldigvis det oppmøtet jeg ville ha hatt dette året her. 

Anonymkode: 998ab...dd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg håper det blir digitalt i alle fall. Det ville gjort at jeg kunne gått på drømmestudiet mitt uten å måtte nærmest forlate livet jeg har skapt her i min hjemby ❤

Anonymkode: e5088...3bc

I prinsippet er det ikke digitalt. Dersom det er opptak, så tar de opp studenter som bor i undervisningsbyen og kan møte opp. Mange studier har også fraværgrense. Så å studerere online er helt andre typer studier som er beregnet på det i utgangspunktet. 

Anonymkode: beb67...317

AnonymBruker
Skrevet
On 5/2/2021 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Dersom det er opptak, så tar de opp studenter som bor i undervisningsbyen og kan møte opp.

Hva er det for noe tull? Når man søker får man plass pga. poengene sine, ikke hvor man bor. Om de har obligatorisk oppmøte på campus for forelesninger, arbeidskrav eller lignende forventer de at folk møter opp uansett om de kommer fra Australia eller Stavanger.

Anonymkode: c4940...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...