AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg er i slutten av 40-årene og nokså sent ute med pensjonssparing. Det blir nok ikke så store beløp, men jeg vil fortsatt spare noe til pensjon. Når den tid kommer så får jeg pensjon fra både folketrygden og fra klp. Men totalsummen blir jo redusert ift det jeg har nå. Jeg ser for meg 500kr i måneden, over 20 år. Sparebeløp uten renter blir knappe 120.000kr. Renter er i og for seg lite. Så hva slags sparing, ev aksje el fond sparing bør jeg gå for? Hva er bedre en høyrente sparekonto? Noe anbefaling? Anonymkode: 9a6fd...df7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Med en horisont på 20 år mener jeg absolutt et globalt indeksfond. Anonymkode: 394eb...a35 1
Taluno Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Jeg sparer i pensjonsfond. Men jeg startet spare like før jeg fylte 30, og sparer 1000kr pr måned. i følge https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/970-pensjonssparekalkulator så må jeg spare rundt 1000 kr i måneden dersom jeg skal ha ca 70% av dagens lønnsnivå som pensjonist. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå