Gå til innhold

Hvor får du alle dine oppskrifter fra Arkana?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg er utrolig imponert.. du lager jo festmiddager til hverdags, hver eneste dag ( i mine øyne:). Har du lagret alle oppskriftene et sted? fex egen hjemmeside? du burde jo gi ut egen kokebok du... god mathelg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskriftene mine kommer fra mange ulike steder, alt fra kokebøker, internet, TV, familie/venner og oppskrifter jeg har funnet på selv. Jeg har mange kokebøker, og i tillegg har jeg laget en oppskriftsdatabase hvor jeg har skrevet inn oppskrifter jeg finner her og der. Der har jeg kategorisert dem, gir dem poeng etter hvor gode de er (med hundre sjokoladekakeoppskrifter må man kunne finne fram til de som var gode ;)), og så har jeg mulighet for å søke etter oppskrifter (navn, ingredienser, kategorier osv). Veldig praktisk!

Føler ikke jeg lager festmat hver dag. Men jeg skjønner jo at for folk som ikke er interessert i eller føler de har tid til nevneverdig matlaging hver dag så kan det virke sånn. Men jeg elsker å lage mat, det er halve gleden. :-D Og så synes jeg det er så koselig å kunne dele denne gleden bl.a. her på KG og at folk har nytte av tipsene mine. :)

Skrevet

ja, det er utrolig koselig at du legger ut dine oppskrifter her. har allerede prøvd flere:)

Hvilken er din favoritt- sjokoladekake- oppskrift?

Skrevet (endret)

Tror ikke jeg har bare én favoritt når det gjelder sjokoladekake, men noen favoritter er disse fra dagboken min:

Nigella's Chocolate Fudge Cake

Brownies

Mississippi Mud Cake

langpannesjokoladekake

og Chocolate Passion-kaken fra Det Søte Liv, men jeg endrer litt på oppskriften da. Bruker seterrømme istedet for lettrømme, og jeg synes Nesquick i glasuren blir altfor søtt og for lite smak, så jeg bruker istedet kakao (ikke så mye som 2 dl da) og sterk kaffe. Mye bedre!

Endret av Arkana
Skrevet

Ja, en ting er sikkert; hvis jeg mangler oppskrift på et eller annet, er det første jeg tenker "Arkana har det sikkert..." Og det har ikke slått feil så langt. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er også en av dem som stoler på deg og har fått mye god hjelp. Du er dronnningen på mat og drikke!

Skrevet

Definitivt! Takk for god hjelp mang en gang. :smilyblomst:

Skrevet

Åh, så snille dere er! :smilorange::blomst: :bukke:

Skrevet

Men du er jo snill da! Takket være deg har jeg noen oppskrifter på lur som kan få sambo til å forgude meg..... :sjarmor: (og jeg har aldri vært noe særlig til husmor ;) )

Skrevet

Ja, du har ganske mange gode oppskrifter, men du sier du også finner på internett -- hadde det ikke vært en ide å gi kilden? Jeg hadde ikke vært så veldig glad om jeg hadde funnet min oppskrift/tekst her og ikke fått noen kreditt for det ;)

Skrevet
Ja, du har ganske mange gode oppskrifter, men du sier du også finner på internett -- hadde det ikke vært en ide å gi kilden? Jeg hadde ikke vært så veldig glad om jeg hadde funnet min oppskrift/tekst her og ikke fått noen kreditt for det ;)

Så lenge du ikke er registrert ville du jo ikke fått kreditt for den uansett? Det er da svært få oppskrifter som har opphavsmann notert - og jeg tror nok din noe mugne kommentar mer skyldes den lille grønne djevelen på skuldren din enn bekymring for en manglende kreditt...

Skrevet

Siden du får så mange gode tilbakemeldinger,Arkana, så har jeg nå kopiert alle oppskriftene du har anbefalt(de jeg har funnet), og laget meg min egen Arkanakokebok.

Tusen takk. Skal følge nøye med deg :)

Skrevet
Så lenge du ikke er registrert ville du jo ikke fått kreditt for den uansett? Det er da svært få oppskrifter som har opphavsmann notert - og jeg tror nok din noe mugne kommentar mer skyldes den lille grønne djevelen på skuldren din enn bekymring for en manglende kreditt...

:ler::ler:

Arkana: :blomst:

(for supre oppskrifter!)

Skrevet

Er litt nysgjerrig - har du laget oppskriftsdatabasen selv, eller benyttet en av dem som finnes på nettsidene? Jeg har foreløpig samlet alle mine oppskrifter i en flat fil, men det begynner å bli uoversiktlig nå...... har lyst å ta et skippertak og lage noe bedre - og gjerne samtidig kvitte meg med alle oppskriftene som så veldig spennende ut men som aldri ble prøvd.......

Skrevet

Oppskriftsdatabasen er laget med Access, helt selvlaget (eller, det var sambo som gjorde det da :hjerte:) med andre ord. Da kan man lage den akkurat slik man selv ønsker.

Skrevet

Access kan jeg jo, det er helst tiden det står på. Men kanskje jeg bare må lukke døra en dag og dra ut telefonen..... eldstemann flytter snart på hybel og har bedt om å få med seg "mammas beste" så det er kanskje en anledning til å få gjort noe.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...