AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg er en voksen dame 31år og jeg aner ikke hva jeg vil i livet, hva jeg er god på, hvilke jobber som passer meg. Ja jeg har fått hjelp av karriereveiledning, jeg har søkt på alskens utdanningssider men blir bare enda mer forvirret. Flere som har opplevd det samme? Og hva fikk dere ut av krøllet? Anonymkode: 96bd6...60f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er en voksen dame 31år og jeg aner ikke hva jeg vil i livet, hva jeg er god på, hvilke jobber som passer meg. Ja jeg har fått hjelp av karriereveiledning, jeg har søkt på alskens utdanningssider men blir bare enda mer forvirret. Flere som har opplevd det samme? Og hva fikk dere ut av krøllet? Anonymkode: 96bd6...60f Jeg er 40 og aner heller ikke hva jeg vil. Har virkelig ikke peiling og føler ikke noe motivasjon for noe som helst. Anonymkode: 1539c...756 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Tror det hjelper å snevre inn mer, feks om du vil jobbe mer praktisk, i kontor, med mennesker eller ikke. Du bør også tenke på om det er et marked for det du studerer med tanke på jobb. Jeg begynte å studere samfunnsfag på universitetet for jeg var interessert i det. Jeg fant ut at jeg ikke ville bli lærer eller jobbe innenfor helse. Jeg var også dårlig i realfag og matte. Men jeg ville ha en kontorjobb og ville ikke jobbe for nært på mennesker. Så som 35 årig var jeg ferdig arealplanlegger. Så da fikk jeg kontorjobb uten at jeg jobber for nært mennesker hele tiden. Det er jeg fornøyd med. Så du bør snevre inn dine ønsker mer og rett og slett bare velge noe. Jeg elsker ikke jobben min, men synes den er ok og lønnen er grei. Om du tenker i de baner så kan du finne noe som passer deg også ☺ Anonymkode: cdcf7...22f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Jeg var litt der for 3 år siden. Var 36 år gammel, hadde en utdannelse jeg ikke hadde fullført og ønsket å finne ut hva jeg ville videre. Først så måtte jeg finne ut hva jeg IKKE ville. Og det var å bli ferdig med utdannelsen jeg hadde nesten fullført. Jeg ønsket noe annet. Da begynte jeg å tenke praktisk. Hva er i nærheten her vi bor (med mann og barn var det ikke aktuelt å flytte eller pendle langt). Jeg valgte en bred utdannelse som kan brukes til mye (økonomi og ledelse). Underveis har veien blitt til mens jeg går. Nye interresser har kommet og jeg ser mange muligheter. Jeg har også funnet ut hva jeg vil og hva en eventuell drømmejobb er. Fra å tenke at jeg bare skal gjøre meg med denne utdannelsen har jeg nå begynt å jobbe målrettet for å komme inn på master jeg har lyst på. Det jeg vil frem til er, bare kast deg ut i det. Finn ut hva du absolutt ikke vil, feks jobbe med barn eller helsevesen, prøv deretter å finne ut hva du kunne tenkt deg å jobbe med, og begynn derfra. Og motivasjon, den er ofte fraværende hos meg også. Jeg har eksamen i dag, men har ikke funnet motivasjon til å lese i dag. Nå har jeg riktignok lest godt for denne på forhånd, men det var på dager da motivasjonen var tilstede. Helt vanlig at den varierer. Men så er følelsen nå en klarer eksamen, er nærmere målet, ubeskrivelig ❤️ Anonymkode: 87391...87b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Tusen takk for svar dere, ventet meg ikke så hjelpsomme og personlige svar. Tusen takk ❤️ ts Anonymkode: 96bd6...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå