AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Samboeren min jobber turnus i fiskeindustrien. 7 dager på, 7 dager av. 10,5 timers dager 7 dager i strekk. Ofte med overtid, nattarbeid, og også overtid siste dagen, som gjør at første fridag også er ødelagt. Er dette lov? Og er det noen som hadde giddet å jobbe mange timer overtid siste dagen på jobb, så også første fridag er ødelagt. Jeg hadde ikke giddet hvertfall. Dette skjer jevnlig, kanskje 30% av siste jobbdagen. Anonymkode: 0802d...464
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Hørtes jo ut som en veldig god ordning. En hel uke fri mellom hver vaktuke. Og bare 10,5 timer som utgangspunkt når man er på. Anonymkode: 0808a...e67 2
Blomsterpotta Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Det er jo sånn det yrket er. Hvis han mistrives med det, så kan han jo søke seg en annen jobb og få dårligere betalt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Om det er 100% lov på papiret vet jeg ikke, men tillitsvalgt eller annen ressursperson kan kanskje si hva som gjelder der. Ellers høres det jo ikke så ille ut, det er faktisk mange jobber man jobber minst like mye (10-12 timer dagen, opptil 7 dager i uka) hver eneste uke året rundt uten å ha friuker mellom. Anonymkode: 4d8c1...962 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Ja, det er lovlig og det er mange som gidder det. Din samboer gidder det tydeligvis, selv om du ikke hadde giddet det. Anonymkode: 3b812...b68 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå