AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Naboene har to barn i 11-12 årsalderen. Barna er nesten aldri ute når de ikke er på skolen. Flere i nabolaget har lagt merke til at de kun er ute en kort stund når de andre ungene er inne. Mor har selv sagt at de må leve innestengt på grunn av corona. Dette kan ikke være sunt for barna? Burde ikke barnevernet tatt en samtale med familien? Mor skremmer sine barn og skaper frykt. Anonymkode: 5d845...7d8 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 2. mai 2021 Lol, de følger vel anbefalingene da👍 Anonymkode: 523c5...a59 52
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 (endret) Nei, dette er ikke en barnevern sak. Du vet jo ikke grunnen, det kan være at de selv eller noen i familien har underliggende sykdom, som gjør at de må være ekstra forsiktige. Endret 2. mai 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lol, de følger vel anbefalingene da👍 Anonymkode: 523c5...a59 Man kan fint være ute til tross for korona! Anbefalingene sier ikke at du skal holde deg mest mulig inne... men derimot at du skal holde avstand og unngå store folkemengder når du er ute! Anonymkode: 52ab4...86a 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lol, de følger vel anbefalingene da👍 Anonymkode: 523c5...a59 Det er store friområder her der barn kan utfolde seg. De kan holde avstand utendørs. Mener du at mor virker egnet og at barna ikke tar skade av å bli påført frykt? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Tulling. Dette er IKKE BV-sak. Det burde du ha fortstått. Anonymkode: 26512...3da 29
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tulling. Dette er IKKE BV-sak. Det burde du ha fortstått. Anonymkode: 26512...3da Barna vil ikke ta skade av å snakke med barnevernet og mor trenger rådgiving. Hun skremmer ungene. Er ikke det psykisk mishandling? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er store friområder her der barn kan utfolde seg. De kan holde avstand utendørs. Mener du at mor virker egnet og at barna ikke tar skade av å bli påført frykt? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 Hvordan vet du at mor påfører frykt? Er det ikke bedre å snakke med mor om dette og høre hva det egentlig dreier seg om, før du ev. melder? Angående avstand ute: jeg observerer at barn/unge ikke holder avstand ute. Noen ganger antar jeg at det kan være fordi de bor i samme husstand, eller er i samme kohort, men stort sett sitter de tett på hverandre eller leker i nærkontakt. Det er ikke sikkert barna til naboen føler de klarer å opprettholde avstand ute når andre barn ikke gjør det. Anonymkode: a4e08...b7c 16
Mei88 Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna vil ikke ta skade av å snakke med barnevernet og mor trenger rådgiving. Hun skremmer ungene. Er ikke det psykisk mishandling? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 Altså.. skal alle saker hvor folk kanskje har alvorlige underliggende sykdommer meldes til bv,da får de helt syke mengder med jobb unødvendig.. har en i familien kols feks skjønner jeg at barna blir holdt inne 16
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Dette er bare tull, du er antagelig motstander av vaksine, og tror heller ikke på corona, eller alvorlighetsgraden av den. Finn på noe annet enn å følge med på naboen din. Anonymkode: ee0dc...6c3 8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du at mor påfører frykt? Er det ikke bedre å snakke med mor om dette og høre hva det egentlig dreier seg om, før du ev. melder? Angående avstand ute: jeg observerer at barn/unge ikke holder avstand ute. Noen ganger antar jeg at det kan være fordi de bor i samme husstand, eller er i samme kohort, men stort sett sitter de tett på hverandre eller leker i nærkontakt. Det er ikke sikkert barna til naboen føler de klarer å opprettholde avstand ute når andre barn ikke gjør det. Anonymkode: a4e08...b7c Det går ikke an å snakke med moren. Hun kaller oss rasister og truer med å anmelde etter rasismeparagrafen selv om vi har snakket rolig med henne. Det er store uteområder her, og de har bil og kan kjøre til andre steder for å aktivisere ungene sine. Barna er 11-13 år. De er store nok til å holde avstand. Mei88 skrev (3 minutter siden): Altså.. skal alle saker hvor folk kanskje har alvorlige underliggende sykdommer meldes til bv,da får de helt syke mengder med jobb unødvendig.. har en i familien kols feks skjønner jeg at barna blir holdt inne Det skjønner ikke jeg. Hvorfor kan ikke foreldrene ta med barna ut i skogen eller finne på noe ute sammen med dem? Skal barna lide og bli skremt fordi en i familien har kols? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er bare tull, du er antagelig motstander av vaksine, og tror heller ikke på corona, eller alvorlighetsgraden av den. Finn på noe annet enn å følge med på naboen din. Anonymkode: ee0dc...6c3 Vi er flere som er bekymret. De fleste av oss har fått første vaksinedose. Tenk før du prater. Ts Anonymkode: 5d845...7d8 3
Mei88 Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går ikke an å snakke med moren. Hun kaller oss rasister og truer med å anmelde etter rasismeparagrafen selv om vi har snakket rolig med henne. Det er store uteområder her, og de har bil og kan kjøre til andre steder for å aktivisere ungene sine. Barna er 11-13 år. De er store nok til å holde avstand. Det skjønner ikke jeg. Hvorfor kan ikke foreldrene ta med barna ut i skogen eller finne på noe ute sammen med dem? Skal barna lide og bli skremt fordi en i familien har kols? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 Ingen andre enn deg som sier de blir skremt her.. skjønner ikke hvor hvor du får det fra at de blir skremt..du vet jo ikke hva moren forteller barna sine.. naboene her har også barn som så og si aldri er ute,de er ute så sjeldent at jeg ikke vet hvor mange barn de har en gang. 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går ikke an å snakke med moren. Hun kaller oss rasister og truer med å anmelde etter rasismeparagrafen selv om vi har snakket rolig med henne. Det er store uteområder her, og de har bil og kan kjøre til andre steder for å aktivisere ungene sine. Barna er 11-13 år. De er store nok til å holde avstand. Det skjønner ikke jeg. Hvorfor kan ikke foreldrene ta med barna ut i skogen eller finne på noe ute sammen med dem? Skal barna lide og bli skremt fordi en i familien har kols? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 Noen må jo åpenbart ha snakket med moren ettersom dere vet at det skyldes korona? Kanskje barna ikke har lyst til å være ute mer enn de er? Anonymkode: a4e08...b7c 11
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Sunt? Hva vil du heller ha? Et barn som dør av covid, eller et barn som lever? Alle lider her. Ikke bare unger, men unge, voksne og gamle. Anonymkode: 2033f...e3b 7
ryzorwarlock Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 Trur du heller skal passe på deg selv å ikke hvordan andre oppdrar ungene sine. Dette er ikke ditt problem, og det kommer ikke til å bli ditt problem heller. Hvordan vet du at ungene er skremt? Driver du og snakker med ungene demmes? At hun følger rettningslinjene som er anbefalt er en bra ting. Som alle andre sier så høres det ut som du er en vaksinemotstander og corona motstander. Så min anbefalling til deg: Slutt å blande deg inn i hvordan andre oppdrar sine barn, å pass på deg selv. Ville du likt at jeg ringte barnevernet om det var dine unger? 12
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 Altså, her i huset hadde ungene vært inne hele tiden om det var opp til dem. Barn er forskjellige. Uansett, jeg synes ikke det er ille at barn forstår at korona er en skremmende sykdom. Det er mer skremmende at voksne bagatelliserer korona. Anonymkode: b6cdc...7f1 13
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 ryzorwarlock skrev (Akkurat nå): Ville du likt at jeg ringte barnevernet om det var dine unger? Det ville jeg hvis jeg fikk noen å prate med om min frykt. Frykt påvirker barn. Forstår ikke hvorfor dere ikke ser det. Skolene er ikke stengt. Barnehagene er åpne. Men barn skal være innestengt på sin fritid? Det mener dere er riktig? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er store friområder her der barn kan utfolde seg. De kan holde avstand utendørs. Mener du at mor virker egnet og at barna ikke tar skade av å bli påført frykt? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 IKKE-BARNEVERNSAK!! Slutt å utnytt muligheten til å bli «bekymret» mellom gåstegn for føle at du gjør noe meningsfullt. Anonymkode: b1cc4...95c 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ville jeg hvis jeg fikk noen å prate med om min frykt. Frykt påvirker barn. Forstår ikke hvorfor dere ikke ser det. Skolene er ikke stengt. Barnehagene er åpne. Men barn skal være innestengt på sin fritid? Det mener dere er riktig? Ts Anonymkode: 5d845...7d8 Igjen, hvordan vet du at barna blir påført frykt? Jeg forstår meg virkelig ikke på mennesker som tenker at alle familier som ikke lever på samme måte som dem selv, gjør feil eller skader barna, og må derfor meldes til barnevernet. Anonymkode: a4e08...b7c 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå