AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Del Skrevet 2. mai 2021 Hei. For et par år siden var jeg hos legen for å be om utredning for adhd. Slet/sliter litt med angst og dårlige tanker så det tok meg ganske lang tid å få psyket meg opp til å dra og be om hjelp. Legen sa jeg skulle få et skjema og fylle ut og levere inn men at de ikke bare gir ut diagnoser så det må være et behov for hjelp for å gå videre med det. Følte meg litt dum, som om han hintet til at jeg bare ville smykke meg med en diagnose. Synes derfor det er vanskelig å skulle dra tilbake dit. Den papirlappen fylte jeg ut men så klarte jeg å rote den bort så har ikke fått levert den inn. Har lyst til å dra tilbake og be om hjelp på nytt men må psyke meg opp først. Husker lite av hva han spurte om på forhånd. Er det noen som har vært til utredning i voksen alder som kan si litt hvilke spørsmål de fikk og hva som skjedde videre etter dere leverte lappen? Hva skjedde med dere som ikke har adhd, fikk dere likevel hjelp med det dere slet med? Og dere som fikk diagnosen, har dere fått hjelp videre på noen måte? noen av grunnene til at jeg tenker adhd er at det på ungdomskolen var litt spørsmål rundt det uten at det ble gjort noe videre med det. Sliter med å følge med og konsentrere meg f eks i en samtale eller skole osv. som gjør at jeg trekker meg unna og rømmer fra det. Har droppet ut av skole og droppet senere ut av universitetet pga det. Nå har jeg fått mer ansvar på jobb og kjenner jeg sliter veldig med å klare å organisere dagen og få oversikt. Sliter med å sove og sliter med psyken pga jeg føler jeg ikke får til noen ting. Så i stedet for å rømme fra jobben min nå vil jeg heller få hjelp til å kanskje klare å mestre mer. Om det er adhd eller ikke bryr meg ikke så lenge jeg får hjelp Anonymkode: e4359...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Del Skrevet 2. mai 2021 Er 28 år Anonymkode: e4359...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Del Skrevet 2. mai 2021 Jeg ble henvist i fjor, ble utredet nå, tidlig på nyåret. Var lang ventetid. Legen bare spurte meg om utfordringene mine, så sendte han henvisning. Jeg ble henvist til en nevropsykolog med driftstilskudd, ikke dps. Leser at dps enkelte plasser kan gi avslag hvis henvisningen ikke er godt nok, å de mener det ikke er store nok problemer. Men jeg måtte bli henvist til dps for medisinutprøving. Det gikk relativt raskt. Anonymkode: 09a29...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Del Skrevet 2. mai 2021 Kontakt en nevropsykologklinikk. Derfra henviser de deg videre til en adhd ekspert. Tok meg 2 mnd fra første oppmøte til jeg sto med medisiner i hånden. Er 40. Angrer ikke på at jeg (med press fra familien) tok motet til meg og testet meg. 6t med tester og så videre til samtale hos adhd ekspert, som snakket med meg i 2t. Superhyggelig fyr. Dette var i oslo. Anonymkode: fd26e...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Del Skrevet 2. mai 2021 Høres sannsynlig ut at du har ADHD/ADD, så du kan trygt be om henvisning. Jeg har hatt det helt likt som deg. Selv ble jeg utredet hos psykolog. 2 skjema og flere samtaler. Deretter henvist til DPS for medisinutprøving. Lykke til. Anonymkode: 43c41...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 3. mai 2021 #6 Del Skrevet 3. mai 2021 Nevropsykolog. Jeg ble henvist fra fastlegen til nevropsykologisk senter som er under dps i Asker. Der hadde jeg flere samtaler med en nevropsykolog, noen kognitive tester og fylte ut et tonn med ulike skjemaer. Tok tre måneder fra jeg starta til jeg var ferdig (lenge pga sommerferie hos nevropsykologen). De henviste meg så videre til vanlig dps for medisinering når de hadde konkludert med at jeg har adhd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei. For et par år siden var jeg hos legen for å be om utredning for adhd. Slet/sliter litt med angst og dårlige tanker så det tok meg ganske lang tid å få psyket meg opp til å dra og be om hjelp. Legen sa jeg skulle få et skjema og fylle ut og levere inn men at de ikke bare gir ut diagnoser så det må være et behov for hjelp for å gå videre med det. Følte meg litt dum, som om han hintet til at jeg bare ville smykke meg med en diagnose. Synes derfor det er vanskelig å skulle dra tilbake dit. Den papirlappen fylte jeg ut men så klarte jeg å rote den bort så har ikke fått levert den inn. Har lyst til å dra tilbake og be om hjelp på nytt men må psyke meg opp først. Husker lite av hva han spurte om på forhånd. Er det noen som har vært til utredning i voksen alder som kan si litt hvilke spørsmål de fikk og hva som skjedde videre etter dere leverte lappen? Hva skjedde med dere som ikke har adhd, fikk dere likevel hjelp med det dere slet med? Og dere som fikk diagnosen, har dere fått hjelp videre på noen måte? noen av grunnene til at jeg tenker adhd er at det på ungdomskolen var litt spørsmål rundt det uten at det ble gjort noe videre med det. Sliter med å følge med og konsentrere meg f eks i en samtale eller skole osv. som gjør at jeg trekker meg unna og rømmer fra det. Har droppet ut av skole og droppet senere ut av universitetet pga det. Nå har jeg fått mer ansvar på jobb og kjenner jeg sliter veldig med å klare å organisere dagen og få oversikt. Sliter med å sove og sliter med psyken pga jeg føler jeg ikke får til noen ting. Så i stedet for å rømme fra jobben min nå vil jeg heller få hjelp til å kanskje klare å mestre mer. Om det er adhd eller ikke bryr meg ikke så lenge jeg får hjelp Anonymkode: e4359...cab Bare let etter lappen så kan du sikkert levere den i skranken og be de levere den til legen din så lipper du snakke med han med en gang... Anonymkode: 7b57d...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #8 Del Skrevet 3. mai 2021 Takk for svar alle sammen. Har fått bestilt legetime igjen men må vente en måned før jeg får kommet dit. Tenkte å skrive ned litt tanker osv så jeg ikke glemmer hvordan jeg føler det nå. den lappen har jeg prøvd å se etter, håper jeg finner den. Eller så får jeg vel gå igjennom den delen på nytt. Anonymkode: e4359...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå