Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere skrevet ett innlegg her tidligere, der jeg satt igjen med flere hundre tusener i gjeld etter jeg trekte meg ut fra en leilighet, uten å lese kontrakten skikkelig. Inkasso-selskapet mente at jeg måtte betale 600.000 over 4 avdrag, vist ikke ville dem ta det til rettslige skritt. Hele livet har jeg aldri hatt en annmerkning. Nå skulle vi kjøpe nytt hus, familie ville være kausjonist. Men nå altså, har jeg fått en annmerkning. Og jeg har fått beskjed om at dem ville sikre kravet i 10 år. Vi bor i en dårlig leilighet, med mye bråk og muggsopp. Her er ikke noe annet på leiemarkedet. Sønnene våres detter utenfor sosialt siden vi bor litt utenfor byggefeltene. Jeg har tatt kontakt med alle banker, men får selvsagt avslag på ett lån som kan dekke summen. Bilen er også lagt ut for salg, selv om det bare vil dekke 1/5 del av gjelden. Noen som vet om man kan få lån i husbanken med annmerkning? 

Anonymkode: f4f39...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være du får boliglån i Husbanken til tross for denne ene anmerkningen, ja. Det er en bank for de som er "varig vanskeligstilte", og jeg mener jeg faktisk leste det på deres egne nettsider at de kunne i blant godkjenne et lån selv med en anmerkning. Dette lånet i Husbanken vil da være sikret fordi det går til bolig, og banken har sikkerhet i boligen for lånet de har gitt dere evt.

Men... hovedproblemet ditt er jo at du har 600 000 i usikret gjeld. Det kan nok sette en stopper for Husbanklån for deg/dere. Det nytter ikke å ha så mye gjeld ved siden av boliglån. Det klarer man bare om man har veldig god inntekt i husholdningen, og det virker det ikke som dere har...?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere skrevet ett innlegg her tidligere, der jeg satt igjen med flere hundre tusener i gjeld etter jeg trekte meg ut fra en leilighet, uten å lese kontrakten skikkelig. Inkasso-selskapet mente at jeg måtte betale 600.000 over 4 avdrag, vist ikke ville dem ta det til rettslige skritt. Hele livet har jeg aldri hatt en annmerkning. Nå skulle vi kjøpe nytt hus, familie ville være kausjonist. Men nå altså, har jeg fått en annmerkning. Og jeg har fått beskjed om at dem ville sikre kravet i 10 år. Vi bor i en dårlig leilighet, med mye bråk og muggsopp. Her er ikke noe annet på leiemarkedet. Sønnene våres detter utenfor sosialt siden vi bor litt utenfor byggefeltene. Jeg har tatt kontakt med alle banker, men får selvsagt avslag på ett lån som kan dekke summen. Bilen er også lagt ut for salg, selv om det bare vil dekke 1/5 del av gjelden. Noen som vet om man kan få lån i husbanken med annmerkning? 

Anonymkode: f4f39...781

Det var kjipt, og de var jo ekstremt kjappe på labben, dessverre må de gjøre det ellers vil kravet foreldes etter 3år. Det kan være dere er heldige og anses som vanskeligstilt barnefamilie og får husbanklån, med feks. kun betaling av renter noen år.

Betalingsanmerkninger eller egenkapital er ikke nødvendigvis noen hindring hos husbanken, men de må forholde seg til gjeldsgraden og betjeningsevne.  Mener husbanken kan operere med nedbetalingstid på 30år

Må nesten bare søke

Anonymkode: d3ed0...701

AnonymBruker
Skrevet

Har du oversikt, blir du gjeldsfri etterhvert sånn som situasjonen er nå? 

Anonymkode: d3ed0...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...