AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Først av alt: dette angår selvfølgelig ikke meg, og jeg har ingenting med dette å gjøre! Men, jeg lurer hva dette kan komme av.. har en kollega som tjener ca. 80 - 100.000kr/mnd (arbeidsmengde varierer fra mnd til mnd). Denne kollegaen har samboer (sykepleier) som også tjener godt nok. Han har hatt denne jobben med tilsvarende lønn i over 6 år. Likevel har de ikke klart spare noe egenkapital til egen bolig (de leier bolig), og vedkommende må ofte låne penger av andre før neste lønning kommer. I blant ber han også om forskudd på lønn, bare uker etter lønningen kom. Hva kan dette komme av? Gammel gjeld? Spiller bort pengene? Narkotika? Anonymkode: 15993...b00
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Høyt lån og forbrukslån. Kanskje har han/de lønnstrekk på grunn av gjeld. I tillegg lever de sikkert langt over evne, og kjøper ting de overhode ikke har råd til. Anonymkode: 641f9...780 3
Gjest byråkrati Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Drugs, alkohol, prostituerte, gambling. Kan alltids være at han "bare" har dyre vaner. Kjøper millionbil, dyre klær, dyrt hus, dyre viner, spiser alltid ute, har vaskehjelp osv osv. Det er mye man kan bruke penger på. Det er uansett et rødt flagg for min del
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Det kan komme av ALT man kan bruke mye penger på. Høy inntekt er ikke nødvendigvis lik god økonomisk kontroll. Anonymkode: 81635...20d 3
Million Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Hvis han spiller bort pengene på nett, så renner tusenlappene fort ut. Antageligvis er han spilleavhengig, evt at han har et dop-problem. Jeg tipper det er spillegalskap det er snakk om. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Det kan være de har høyt boliglån, makset den i forhold til inntekten. Anonymkode: fbfd3...647 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Sitter det virkelig folk rundt om kring og lurer på kollegaer bruker pengene sine på? Anonymkode: 95a7b...415 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Å sløse med penger er jo det enkleste i verden, dyre vaner, unødvendig luksus, null kontroll. Anonymkode: 26391...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har god lønn men høyt påleggstrekk så sitter kun igjen med livsopphold og boutgifter utbetalt så det kan være en grunn. Dog låner jeg aldri penger eller sier at jeg er blakk så ingen vet at jeg har dårlig råd. Har en dags/ ukes sum å forholde meg til så har bestandig noen kr igjen når neste lønn kommer. Anonymkode: 45332...3e7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være de har høyt boliglån, makset den i forhold til inntekten. Anonymkode: fbfd3...647 Nå står det tydelig at de leier, da 🙄 Anonymkode: 7b9fc...de2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sitter det virkelig folk rundt om kring og lurer på kollegaer bruker pengene sine på? Anonymkode: 95a7b...415 Ja, jeg lurer fordi jeg er litt bekymret for ham. Han er også den med mest sykefravær, så jeg tenker jo litt på dop. Det er litt som da jeg jobbet i posten, og vi fikk beskjed om å si ifra hvis noen ikke tok inn posten på noen uker. «Er det noe å gidde bry seg om da»? Tja.. kan jo være det ligger en kropp der inne og råtner. Anonymkode: 15993...b00 2
Hannabanna Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, jeg lurer fordi jeg er litt bekymret for ham. Han er også den med mest sykefravær, så jeg tenker jo litt på dop. Det er litt som da jeg jobbet i posten, og vi fikk beskjed om å si ifra hvis noen ikke tok inn posten på noen uker. «Er det noe å gidde bry seg om da»? Tja.. kan jo være det ligger en kropp der inne og råtner. Anonymkode: 15993...b00 Kansje ta deg en prat med han om du er bekymret?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Det er vel bare å slå på en vilkårlig episode av Luksusfellen, så får man forklaring. Anonymkode: bc297...6fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå