naivsuper Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Jeg leser "Stilkoden" av Vanessa Rudjord og vurderer nå å kjøpe en bikerjakke, den står som et nøkkelplagg. Og jeg savner en klassisk jakke som kan brukes nesten året rundt. Problemet er bare at jeg alltid har følt meg litt harry i skinnjakke...Jeg tenker kjøpe en av god kvalitet. Har sett på disse https://hoyer.no/dame/hendrix-morkegra-skinnjakke/?productId=5503717 https://www.miinto.no/p-4973178-duris-jacket-7248/Black?gclid=CjwKCAjwm7mEBhBsEiwA_of-TL3QdiVjbxlcGm41-Uu2w0MPYhNzVaB-2mSfd_az-JFyLqHZCwkHeRoC3bYQAvD_BwE Men er redd den bli hengende i skapet. Hva tror dere? Er bikerjakke harry eller klassisk?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Jeg synes skinnjakke som den bikervarianten er harry. Det er noe med snittet, kragen, knappene på kragen og de store glidelåsene som ikke gjør det for meg. Jeg synes også svart skinn blir for glinsende og det liker jeg ikke. Men det er nå bare min mening. Skinnjakker i en litt annen stil og med andre farger liker jeg veldig godt, spesielt grå, konjakkbrun og klassisk brun. Anonymkode: 48390...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Den fineste jeg noensinne har sett er Designers Remix sin Aida soft biker. 🥰 men uansett hvor fin og klassisk den er må man ha rette stilen. Føler du deg ikke vel i den vil den jo bare bli hengende. Når man blir litt eldre blir sort ofte litt hardt, da tenker jeg den kan bli mer kledelig i mørk grønn feks. Anonymkode: 9951e...276
Suma Skrevet 5. mai 2021 #4 Skrevet 5. mai 2021 Jeg har en sånn lignende i skapet men synes det er harry på meg så den blir liksom hengende🙃
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Jeg er også en av de som ble ovetalt av diverse fashion-bloggere, og kjøpte meg en svart skinnjakke. Men nei, jeg bruker den ikke. Jeg skjønner egentlig ikke anledning og vær heller, det er jo enten for kaldt eller for varmt for skinnjakke, og i det hele tatt, synes ikke jeg kler det. Anonymkode: db53c...3c2 2
silkestrå Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 Jeg er nok litt sånn som deg. Jeg har i årevis vurdert å kjøpe meg en skikkelig fin biker-jakke fordi jeg stadigvekk leser at dette er noe alle bør ha i sin garderobe. Men jeg har en helt ok skinnjakke fra Mango, og jeg bruker den nesten aldri, så jeg tror derfor ikke jeg ville brukt den skikkelig fine (og dyre) bikerjakken noe særlig mer. Om du ikke har en skinnjakke fra før ville jeg derfor anbefalt deg å teste deg selv: Kjøp en fin, men billig jakke i første runde, og om du bruker den masse de første årene fortjener du en skikkelig dyr en. Jeg synes denne er et fint alternativ om du vil gjøre en slik test for deg selv: https://shop.mango.com/se-en/women/jackets-and-overshirts-biker-jackets/leather-biker-jacket_87070571.html 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #7 Skrevet 7. mai 2021 Det kommer jo an på stilen din. Jeg har en rocka og mørk stil, og blir inspirert av mange forskjellige stiler, blant annet goth og minimalisme. Jeg har flere bikerjakker og bruker dem i alle sesongene, på vinteren bruker jeg et tykt skjerf til og en tykk genser under (for å ha plass til det må jakken være litt over-sized, så jeg har to av det). Nå vet jeg ikke hva du betegner som harry, godt mulig at min stil er harry for deg. Skinnjakke er uansett i mine øyne tidløst. Men det kommer an på stilen som sagt. Anonymkode: ff092...956
Ullvott Skrevet 7. mai 2021 #9 Skrevet 7. mai 2021 Hvor klassisk, i betydningen tidløs, den enn er: hvis det er en stil du ikke føler deg hjemme i må du lytte til deg selv, ikke Vanessa Rudjord. Man kan fint være velkledd uten å eie absolutt alle klassikerne. Egentlig er det ikke spesielt ofte man ser noen gå rundt i bikerjakker. Greit nok at snittet på jakka holder seg omtrent uendret år etter år, slik at man ikke trenger å kjøpe ny bikerjakke annethvert år, men likevel: hvis man ikke bruker den er det ingen vits i å eie den. 1
Million Skrevet 7. mai 2021 #10 Skrevet 7. mai 2021 Jeg har en sånn som ser ut omtrent som den på nederste linken din. Jeg har hatt den i fire år, og har brukt den to ganger. Det er liksom enten for varmt for skinnjakke og man går heller uten jakke ute, eller det er for kaldt for den. Finner liksom aldri rett temperatur og anledning. Men jeg liker den.
Elisemhmh Skrevet 7. mai 2021 #11 Skrevet 7. mai 2021 Klassisk! Men du burde prøve å se for deg om du kommer til å bruke den eller ikke, sånn som noen over sa så kan du jo kjøpe en litt billigere før å se om du bruker den å hvis du gjør det så kan du kjøpe en dyrere.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #12 Skrevet 7. mai 2021 Oi! Det har jeg da hengende. Gammel er den også. Husker ikke engang når den ble kjøpt, men jeg husker jeg brukte den mye da jeg var yngre. Anonymkode: 1b32c...8f3
Rosenrød Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Jeg leser samme bok nå, og kunne også tenke meg en biker jakke. Men ønsker glidelåser i gullfarge, finnes det mon tro?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har en 15 år gammel skinnjakke som jeg elsker. Det er ikke en bikermodell, men litt i samme stil. Litt rocka variant 😊 Jeg er i øvre halvdel av 50-åra, og jakka er fremdeles et favorittplagg. Jeg bruker den bl.a mye sammen med flagrende sommerkjoler, det tøffere opp antrekket litt 😎 Anonymkode: eca33...0cc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Slike jakker passer best på litt rocka, overvektige damer på 50+ Anonymkode: f5a88...dd7
Trish Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Jeg bruker skinnjakker omtrent hver dag fra det blir varmt nok til det blir for kaldt igjen 😄 den jeg bruker mest kosta sånn 5-600 fra Kappahl og har brukt den i flere år og den er fortsatt veldig fin, så du må absolutt ikke ha en veldig dyr en. Men det passer perfekt med stilen min, og jeg trives godt med det. Ikke kjøp et plagg fordi noen andre sier det er klassisk eller noe hvis du ikke tror du kommer til å bruke det. Den fella har jeg gått i flere ganger selv🤣 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå