Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde egentlig time hos legen min denne uka for å ta celleprøve, men fant nettop ut at jeg er gravid. Gjorde litt research nå, og leste at det var veldig vondt å gjøre som gravid, så er litt usikker på om jeg skal vente til etter at jeg har født. Er tre år siden sist jeg tok celleprøve og er 28 år☺️ 

Anonymkode: 0bdc0...2dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har mulighet til å ta den nå, så ta den. En venninne av meg fikk påvist kreft nå med en nyfødt. Bare don´t. 

Anonymkode: 92ebf...939

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har mulighet til å ta den nå, så ta den. En venninne av meg fikk påvist kreft nå med en nyfødt. Bare don´t. 

Anonymkode: 92ebf...939

Åj, det var trist. Var der lenge siden hun celleprøve?Skal jo teoretisk holde å holde å ta de hvert tredje år.

Anonymkode: f7f77...14d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem å ta det som gravid. Jeg har gjort det 2 ganger. Syns det er like vondt om jeg er gravid eller ikke. Men jeg går til en gynekolog som får det kjapt gjort, så det er bare vondt i 5 sek. Du kunne evt bedt om å få ta det hos en gynekolog?

Anonymkode: 5364e...47e

AnonymBruker
Skrevet

Du venter ikke. En bekjent la ut for en tid tilbake på fb om hvordan hun under graviditeten fant ut hun hadde livmorhalskreft. To og halvt år siden forrige celleprøve som ikke viste noen ting.

Anonymkode: 05031...c61

AnonymBruker
Skrevet

Ring og hør med legekontoret om de anbefaler å ta den nå som du er gravid. Ingen grunn til at det skal gjøre mye vondere når du er så kort på vei. I verste fall tar du den på seksukerskontrollen etter fødsel, det har jeg gjort 😊

Anonymkode: 6b4d6...70e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også gravid med termin i juni. Legen anbefalte meg å vente til etter fødsel. Så hadde jeg en blødning midt i svangerskapet som kom fra betent livmorhals. Er livredd at det er kreft nå:/

Anonymkode: f7f77...14d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring gynekolog, ikke fastlege!

Anonymkode: 05031...c61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente til etter fødselen da hormonene i svangerskapet kan gi lette celleforandringer som går over av seg selv. Så da kan det blir falsk positiv test, noe som vil stresse kvinnen unødig.

Hør med legen din.

Anonymkode: f9bf4...639

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7. Da skulle jeg egentlig ha tatt celleprøve noen uker før så han sa vi burde ta den.  Var ingen forskjell på å ta det som ikke-gravid  :)

Anonymkode: a6abe...98f

Skrevet

Jeg tok celleprøve som gravid. Hvis det gjorde vondt, har jeg fullstendig glemt det. Ikke på noen måte minneverdig vondt. Bare å ta! Kan blø litt, det gjorde det for min del, men bare noen dråper. 

Skrevet

Jeg tok celleprøve på første gravidkontroll hos fastlegen i 9. uke. Det er den minst vonde celleprøver jeg noen gang har tatt. Kjente den såvidt. Jeg blødde litt mer enn jeg har gjort tidligere da (som jeg syns var litt skummelt) men det gav seg fort.

Skrevet

Jeg tok celleprøve for førstegang når jeg var gravid i 9ende uke. Var litt ubehaglig men gikk fort over. Fikk ingen blødninger eller noe slikt etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Tok celleprøve nettopp i uke 28. Kjente ingenting, blødde ikke heller!

Anonymkode: 56a45...524

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk beskjed om å vente til etter fødselen da hormonene i svangerskapet kan gi lette celleforandringer som går over av seg selv. Så da kan det blir falsk positiv test, noe som vil stresse kvinnen unødig.

Hør med legen din.

Anonymkode: f9bf4...639

«Stresse kvinnen unødig» 🙄

Anonymkode: 655a4...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...