AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Hei:) Jeg er gravid for første gang, så trenger noen innspill på om jeg tenker helt feil nå.. Men saken er den at samboeren min er like sosial som han var før graviditeten (innenfor korona-anbefalingene) og drikker ikke noe mindre alkohol heller, etter at vi fant ut at jeg var gravid. Det er ikke mye alkohol, men det er litt i helgene, vin til maten og utepils på restaurant og sånne ting som jeg savner så mye. Jeg synes det er litt usolidarisk. Jeg er veldig mye kvalm, så får ikke vært sosial heller. Babyen er forresten veldig ønsket og vi ble enige om å prøve å få barn sammen:) Så ja, hva synes dere? Burde jeg be han tilpasse seg og leve litt mer "kjedelig" nå som jeg blir nødt til det?😅 Anonymkode: 8c89f...31b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Hvordan blir livet ditt bedre av at han ikke får ha det gøy? Så lenge han stiller opp og er ansvarlig når babyen er født kan jeg ikke forstå hvorfor han må begrense seg mens du er gravid. Hvis du får cøliaki, forventer du at han også skal slutte å spise gluten? Hvis du ikke kan så skal ikke han heller? Håper du forstår hvor fullstendig urimelig du er. Anonymkode: fa9f9...38d 19
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 La det være. Velg dine kamper med omhu! Det er for en periode at det er slik. Anonymkode: 8901b...ecb
Gjest Fnuggolina Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Nå er du urimelig og smålig ja. Tenker du at du og må være solidarisk om han plutselig blir langvarig syk? Type «han kaster opp all mat av cellegift, da bør ikke du heller få spise mat - og du må barbere håret du og siden han mister sitt av cellegiften». Eller om han brekker benet, så må også du gå med gips og droppe trening? Eller om han blir deprimert og begynner på ssri så må også du det? Nei. Han drikker ikke mye alkohol, og er ikke i partymodus. Denne småligheten må du legge av deg, for den går av som en liten psykopat under konstante våkenetter og byssing av sur baby. Man har til tider lyst til å kverke noen, og da er det lett å fokusere på hvem som lider mest. Spar dette til langt mer relevante situasjoner, de kommer :)
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Klart han skal ta hensyn. Han er da like mye med på dette som deg, bortsett fra at han ikke er den gravide. Anonymkode: 28d83...e4a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg synes det blir feil og urimelig å forvente at han skal slutte å ta seg en pils eller to i helgen eller når han er ute og spiser. Altså, jeg føler virkelig med deg mtp kvalme (spydde skikkelig mye til uke 20 når jeg var gravid), samt jeg hadde kraftig bekkenløsning. Men jeg forventet ikke heller at han skulle slutte å ta seg et glass vin, dra på fjelltur eller trening, spise salami og brie fordi jeg ikke kunne det. Så lenge han ikke var ute og drakk eller dro ut på tur hver eneste helg så var det greit. Anonymkode: 57310...f33 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Takk for svar! Da slår jeg meg til ro med at jeg er urimelig😀 Har ikke sagt noe om dette til han enda altså, bare tenkt det i mitt stille sinn. Men skjønner jo egentlig at det er veldig urimelig ja, men trengte å høre det fra noen andre også. Anonymkode: 8c89f...31b 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Det finnes veldig mye godt alkoholfri øl nå, så ta et glass sammen med ham Anonymkode: 3a418...e30
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Du overreagerer kanskje litt, men om du føler at han ikke stiller opp nok for deg og velger å være sosial for mye til sammenligning med å være med deg, så kan du ta det opp med ham. Jeg synes det blir urimelig å si at han ikke kan drikke litt når dere er sammen, men du kan jo likevel prøve å sette ord på hvordan du føler det. Så vil han kanskje passe ekstra godt på deg. 😊 Anonymkode: 31d4b...ef6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Min samboer koste seg med alkohol i svangerskapet (han spøkte med at han måtte drikke for to)🙈 Tror det var en slags reaksjon, at han tenkte at når det nærmer seg termin og en god stund etter fødsel så må han være tilgjengelig og kjørbar, så han ville liksom leve litt før den tid. Hvis du kjenner veldig på det så er det jo lov å ta det opp Tenker det er greit å gjøre som din gjør, leve omtrent som før, så lenge han følger smittevernreglene, det er jo viktig mtp. deg og babyens helse. Du må minne deg selv (og han) om at det kommer en dag der du kan drikke litt igjen, og da er det han som værsågod får være edru! Det går an å drikke litt selv om man ammer, så lenge en trygg voksenperson er edru og tar seg av babyen. Anonymkode: 43c40...374 2
Fiffig Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Er også gravid, og synes bare det er hyggelig at samboer kan ta seg et glass eller to. Det er så fjernt for meg å skulle reagere på det. Man kan vel være litt raus med hverandre? Blir det ikke hyggeligere? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Mens du er slik, så ba jeg mannen om å drikke alt jeg ikke kunne og spise alt jeg ikke kunne, og fortelle til meg i detalj hvordan det smakte og hvor digg det var. Han måtte spise og drikke masse ting han virkelig ikke likte. Så JA, du er super urimelig! Anonymkode: 2fa5e...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mens du er slik, så ba jeg mannen om å drikke alt jeg ikke kunne og spise alt jeg ikke kunne, og fortelle til meg i detalj hvordan det smakte og hvor digg det var. Han måtte spise og drikke masse ting han virkelig ikke likte. Så JA, du er super urimelig! Anonymkode: 2fa5e...fb6 🤣 Det gjorde jeg også. F.eks en ny drikk som jeg var veldig nysgjerrig på, den måtte han prøve så jeg visste om det var noe å glede seg til eller ikke. Anonymkode: 43c40...374
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Er jo dessverre bare slik det er, og som de andre sier blir det feil om du skal kreve at han skal holde seg unna med mindre han ønsker det selv. Graviditet og fødsel er urettferdig kjønnsmessig, men likevel en magisk egenskap som kun kvinnekroppen har. Anonymkode: 6d416...85b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå