Gå til innhold

Hvor mye lekte/leker 3-4 åringen deres på rommet sitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som spørsmålet sier, her har vi et barn som aldri leker på rommet sitt. Evt om noen har tips til og gjøre det mer interessant så gjerne kom med innspill. 

Anonymkode: 1ef37...b86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det er lite. Og vi er nesten alltid med i såfall. 

Anonymkode: 6c800...dcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår akkurat 4åring leker ikke alene noe sted, så å leke alene på rommet er en fjern drøm.

Anonymkode: 2e104...00c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min begynner å leke med en gang jeg «rydder» der.......

Anonymkode: 5dde9...d57

• Liker 2
Skrevet

Begge mine lekte litt alene kun hvis de var i nærheten av oss. Vi hadde en kommode med leker og god plass på en del av stua, da lekte barna der. Hus på ei flate,så soverommet var jo så nær oss at de hørte oss, men det var ikke godt nok. Lekte neste utelukkende på stua til de var seks år-ish.

AnonymBruker
Skrevet

Har en 3åring. Leker KUN på stuen og aldri på rommet sitt. Unntaket er om han har besøk av en på samme alder. Da er de på soverommet med lukket dør 😄

Anonymkode: d2786...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, drar lekene med ut på stua. Leker på rommet hvis vi er der på gulvet sammen med henne da.

Anonymkode: 05ad6...b15

AnonymBruker
Skrevet

Veldig ofte egentlig. Lettere å rydde opp, var argumentet mitt 😊

Anonymkode: 4453a...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Eldste begynte med det da han var ca. fem. Nå er han fem og et halvt og leker der alene innimellom, og alltid hvis han har venner på besøk. 

Anonymkode: aa66c...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i den alderen. Begynte så smått rundt 5 1/2. 

Anonymkode: f4f3b...f95

Skrevet

Vi har soverom i andre etasje og ungene på 3 og 5 leker på rommene om jeg er oppe. Gjerne om jeg rydder og bretter klær. Noen ganger går de opp alene, men det er kanskje en gang i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Han begynte å være på rommet sitt da han kom i skolealder

Anonymkode: e81d6...eca

AnonymBruker
Skrevet

Leker kun på rommet sitt om foreldre/besteforeldre/besøk er med inn. Rommet er rett ved stua.  Eller om jeg har rydda skikelig opp der, da leker han der en stund til alt er utover igjen 😅

Anonymkode: be085...ee8

Skrevet

Da sønnen min var liten, lekte han så godt som aldri alene på rommet. Han tok med lekene ut i stuen der vi var, ville ha selskap av oss og se oss når han lekte. Han var også en som lekte dårlig alene, skulle nesten alltid ha med noen på det. 

Eneste gangene han lekte på rommet, var når han hadde lekekamerater på besøk. Da var de på rommet.

AnonymBruker
Skrevet

Litt tidlig for de fleste i den alderen. 

Vår begynte å leke alene oppe på rommet da han var nettopp fylt tre. men det er ikke så lenge av gangen, før han skal ha noen med. 

Anonymkode: 67357...bb4

AnonymBruker
Skrevet

Minste her er nettopp begynt litt nå, men han blir 6 år i juni.... 

Anonymkode: f4a51...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Han tok somregel med lekene ut på stua for å være sammen med meg, men mtp at vi bodde i en 63 kvm leilighet så var det ikke langt fra stua til rommet hans heller akkurat. Han lekte gjerne på bilteppet som lå der inne. 

Anonymkode: 11a00...a5c

AnonymBruker
Skrevet

Barn er også sosiale vesener, sånn som oss voksne. De vil leke der vi er (og de vil sove der vi er). Ikke noe vits å stritte mot naturen, legg heller tilrette så både barn og voksne blir sånn nogenlunde fornøyde. 

Anonymkode: f80a2...25d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som spørsmålet sier, her har vi et barn som aldri leker på rommet sitt. Evt om noen har tips til og gjøre det mer interessant så gjerne kom med innspill. 

Anonymkode: 1ef37...b86

Vår er 4.5 år. de siste mnd har hun ville leke alene på rommet. Som regel henter hun leker på rommet og tar ned i stuen 😅 liker at vi er rundt henne tror jeg. Men de siste mnd har hun kunnet leke litt alene på rommet noen ganger 👍🏻 sier faktisk noen ganger at hun vil være alene, og det respekterer vi så absolutt :)

Anonymkode: 47cdf...828

AnonymBruker
Skrevet

Lekte mye på rommet alene 

Anonymkode: a5143...045

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...