Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 300.000 i egenandel. Dette er for lite for å kjøpe her jeg bor nå. Kan det være lurt å kjøpe leilighet lenger ut for å leie den ut?

Dette på en plass jeg om noen år kunne tenke meg å bo? Må da forsatt leie her til barna er ferdig med ungdomsskole om 4 år.

Anonymkode: 49d11...447

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du mener "egenkapital"?

Det økonomisk mest fornuftige er nok å kjøpe et sted med noe du har råd til, og hvor du fremdeles kan ha en jobb og et sosialt liv du trives med. 

Anonymkode: 15e1c...c67

Skrevet

Om 'drømmeboligen' er på markedet på dette stedet, eller en fin bolig i ett flott område som fyller dine ønsker for fremtiden så løp og kjøp.

Men om det bare er for å kjøpe noe må en tenke over om en orker dette med utleie, for det er jo ikke alltid en er like heldig med leietaker.

Om du ikke får en stabil leietaker, er det mulig for dere å bo der og barna pendle til skolen? Har du råd til både husleie der du nå bor og å betjene lånet om du ikke har leietaker en mnd eller mer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Regner med at du mener "egenkapital"?

Det økonomisk mest fornuftige er nok å kjøpe et sted med noe du har råd til, og hvor du fremdeles kan ha en jobb og et sosialt liv du trives med. 

Anonymkode: 15e1c...c67

Dette er ett sted jeg vil til senere. Leieinntekt går da til lånet. Ikke billig het jeg bor nå, men vil ikke at barna skal bytte skole. Spes ikke hen med spesielle behov. Jeg kan beholde den jobben jeg har i dag blir 1.5 t i bil pr dag, eller søke meg over til samme foretak der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er ett sted jeg vil til senere. Leieinntekt går da til lånet. Ikke billig het jeg bor nå, men vil ikke at barna skal bytte skole. Spes ikke hen med spesielle behov. Jeg kan beholde den jobben jeg har i dag blir 1.5 t i bil pr dag, eller søke meg over til samme foretak der. 

Ting kan skje og endre seg, så jeg ville nok latt være. :)

Anonymkode: 003f5...d7c

Skrevet

Du kan jo regne på det, men jeg tror ikke det blir noe god butikk. Du snakker altså om å kjøpe en billig usentral leilighet for å leie den ut. Hvor mye leie må du ha inn i måneden for å dekke kostnadene på lån, avgifter og vedlikehold? Harmonerer denne summen med leieprisene i området? Og ikke minst: Hvem kan du regne med å få som leietakere i en liten leilighet med dårlig standard langt fra byen? Sjansen er stor for at de er arbeidsledige og har dårlig økonomi, og det blir en heltidsjobb å kreve inn husleie. 

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (2 timer siden):

Du kan jo regne på det, men jeg tror ikke det blir noe god butikk. Du snakker altså om å kjøpe en billig usentral leilighet for å leie den ut. Hvor mye leie må du ha inn i måneden for å dekke kostnadene på lån, avgifter og vedlikehold? Harmonerer denne summen med leieprisene i området? Og ikke minst: Hvem kan du regne med å få som leietakere i en liten leilighet med dårlig standard langt fra byen? Sjansen er stor for at de er arbeidsledige og har dårlig økonomi, og det blir en heltidsjobb å kreve inn husleie. 

Ikke snakk om usentralt. Tenker retning eller i Hønefoss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...