AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #162 Skrevet 4. mai 2021 Jeg elsker alle desserter og er glad jeg ikke får folk her som gjester, for her hates ting jeg trodde var normalt å like. Jeg liker alt jeg har smakt av dessert og det eneste jeg ikke spiser av dessertaktig er ost og kjeks. Er ikke så glad i oster. Men alt søtt går ned på høykant . Anonymkode: 66c98...a7c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #164 Skrevet 4. mai 2021 Multekrem, sviskekompott, marsipankake (kan gå om den ikke er for søt), fruktcoctail fra boks, gelé fra kartong, dronning Maud Anonymkode: bf5b5...153
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #165 Skrevet 4. mai 2021 Fromasj sviskekompott sukkerfritt, får magevondt av kunstige søstningsmidler riskrem lukket valnøtt sikkert mer når jeg får lest gjennom tråden! min gutt på 10 år er kjempeglad i aprikossyltetøy😂 Anonymkode: 7fbd9...991
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #166 Skrevet 4. mai 2021 Riskrem. Er vel den eneste desserten jeg misliker. Digger for øvrig multekrem. Kan spare meg for vanlig bløtkake med krem og jordbær. Styrer også unna de fleste sjokoladekaker. Anonymkode: 99211...f67
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #167 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fromasj sviskekompott sukkerfritt, får magevondt av kunstige søstningsmidler riskrem lukket valnøtt sikkert mer når jeg får lest gjennom tråden! min gutt på 10 år er kjempeglad i aprikossyltetøy😂 Anonymkode: 7fbd9...991 Alle kompotter fruktcoctail Kaker med sukat Anonymkode: 7fbd9...991
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #168 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle kompotter fruktcoctail Kaker med sukat Anonymkode: 7fbd9...991 The list goes on.. melkesuppe trondhjemssuppe alt med rosiner.. sånn, nå gir jeg meg😊 Anonymkode: 7fbd9...991
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #169 Skrevet 4. mai 2021 Riskrem Råmelkspudding Jordbær som har vært fryste, ingen som serverer dette lenger, men da jeg voks opp var der standard i alle juleselskaper. Frosne inn i og blaute/slimete utenpå. Anonymkode: f0d7a...abb
Tanuki Skrevet 5. mai 2021 #170 Skrevet 5. mai 2021 kaker med sukkerfondant, smaker bare søtt og ekkelt. Driter i om kaken ser ut som en ekte Elsa, LV veske eller noe annent tull, vil mye heller a en klassisk bløtekake. 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #171 Skrevet 5. mai 2021 English fruit cake. Nasjonal desserten i England. ‘Alle’ der serverer det i store anledninger, feks juletid. Men få liker den egentlig særlig godt😅😆 Kort forklart. Vanlig lys sukkerkake stappfull med frukt. Gjerne tørket og/eller hermetisk. kommer i mange former og varianter. Her er en: https://www.google.com/search?q=english+cake&rlz=1C9BKJA_enNO848NO859&oq=english+cake&aqs=chrome..69i57j0l5.6754j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=I8jKWVD8yG9wAM Heldigvis har vi ingen tradisjon for å bake denne kaken hos oss. Men synd for oss med engelskmenn i familien😅 Anonymkode: 021e9...80b 2
Tanuki Skrevet 5. mai 2021 #172 Skrevet 5. mai 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: English fruit cake. Nasjonal desserten i England. ‘Alle’ der serverer det i store anledninger, feks juletid. Men få liker den egentlig særlig godt😅😆 Kort forklart. Vanlig lys sukkerkake stappfull med frukt. Gjerne tørket og/eller hermetisk. kommer i mange former og varianter. Her er en: https://www.google.com/search?q=english+cake&rlz=1C9BKJA_enNO848NO859&oq=english+cake&aqs=chrome..69i57j0l5.6754j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=I8jKWVD8yG9wAM Heldigvis har vi ingen tradisjon for å bake denne kaken hos oss. Men synd for oss med engelskmenn i familien😅 Anonymkode: 021e9...80b haha fikk akkurat en sånn fruktkake servert i påsken. Ikke veldig glad i det, men helt greit med et lite stykke, og kaken holder seg i evigheter. 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. mai 2021 #173 Skrevet 6. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 22.24): Overdynket bløtkake. En av mine gamle tanter serverte dette alltid. Klissbløt, nærmest flytende. Bunnen var overdynket, kremen var altfor bløt. Og med søtt syltetøy i tillegg.... Bare æsj. Anonymkode: 0332d...18d I min familie har ordentlig bløtkake vært førstevalget på ønskelista til bursdager. Ja, den er bløt. Det er ikke for ingenting at den kalles «blaudis» hjemmebakt sukkerbrød, har idiotsikker oppskrift fra mor. 1 boks hermetisk frukt. Kakebunnen deles i 3 lag, dynkes med væsken fra boksen. De to nederste lagene dekkes med krem/vaniljekrem og frukt. Hele kaken dekkes med krem og pyntes med de fineste bitene fra boksen, litt fin krempynt og strøssel. Jeg pleier å pynte med masse friske bær. Før pandemien hadde vi alltid fredagskake som gikk på omgang på jobben. Vi meldte oss på en liste og det fungerte topp. Vi fikk lov å bruke en halvtime til fredagskos med kake og quiz Jeg hadde to slag som det alltid ble spurt etter: bløtkake og snickerskake 😀 kjempekoselig tradisjon som jeg håper vil fortsette. hvs noen ønsker seg en idiotsikker og deilig oppskrift på sukkerbrød som aldri mislykkes, se her. Det viktigste av alt: sett kaka inn i Kald ovn Legg bakepapir i bunnen av formen, klem ringen rundt. Det står at ovnen skal settes på 175 grader, men så fort det skjer, skru den ned. 😀 Endret 6. mai 2021 av Hvemsomhelst
^^Belle^^ Skrevet 6. mai 2021 #174 Skrevet 6. mai 2021 Multekrem står vel høyest på lista. Den klarer jeg ikke å spise litt av engang, bare for å være høflig. Ellers må det være tiramisu (generelt alt med likørsmak) og alle typer sjokoladekake (smaker bare mel).
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 6. mai 2021 #175 Skrevet 6. mai 2021 (endret) ^^Belle^^ skrev (5 minutter siden): Multekrem står vel høyest på lista. Den klarer jeg ikke å spise litt av engang, bare for å være høflig. Ellers må det være tiramisu (generelt alt med likørsmak) og alle typer sjokoladekake (smaker bare mel). Dette liker ikke jeg heller, men mange gjør visst... Folk er forskjellige, og smak og behag er helt umulig.jeg kan godt like smaken av multer, men klarer ikke steinene. Det er det samme med bringebær. Endret 6. mai 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #176 Skrevet 6. mai 2021 GELÉ! Det lever i munnen, kan ikke få ned en liten skje for å være høflig en gang! Ellers elsker jeg det meste av dessert, men alt som er hel/halv fabrikat spiser jeg kun for å være høflig. Kan gjerne ha frukt med krem, men ikke hermetisk fruktcocktail feks. Ferdige sukkerbrød, julekaker på boks, tørre «fabrikk-kaker».. fysj.. Anonymkode: 63f28...e4b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #177 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 11.33): Kneipbrødkake med et tjukt lag Nugatti som glasur og kakestrø til pynt. Fikk det i en bursdag på Stovner på 90-tallet, der foreldrene var så fattige at de måtte bruke brødskiver som kakebunn 😢 Anonymkode: 5c970...ad9 Fra et voksenperspektiv er dette skikkelig trist! Kan ikke ha vært noe greit for dem. Men fra et barneperspektiv ville det vært drømmedesserten min, i hvert fall Tusen ganger bedre enn gele eller tørre boller! Ser mange skriver sviskekompott/sviskegrøt - slenger meg på den. Er heller ikke noe glad i veldig søte kaker med masse marengs og krem - "verdens beste" er verdens verste i mine øyne. Pavlova liker jeg godt, så lenge det er nok friske bær og ikke for mye tung krem. Anonymkode: d0539...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #178 Skrevet 6. mai 2021 Ostekake og oreokake et vel det eneste jeg ikke liker av desserter, tror jeg. Anonymkode: 33178...9d8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #179 Skrevet 6. mai 2021 Marsipankake, av den enkle grunn at jeg ikke liker marsipan. Anonymkode: 960ec...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå