Gå til innhold

Hva er den verste desserten/kaken du vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sviskekompott.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker alle desserter og er glad jeg ikke får folk her som gjester, for her hates ting jeg trodde var normalt å like. 

Jeg liker alt jeg har smakt av dessert  og det eneste jeg ikke spiser av dessertaktig er ost og kjeks. Er ikke så glad i oster. Men alt søtt går ned på høykant . 

Anonymkode: 66c98...a7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tiramisu😏

Anonymkode: 11fec...c44

AnonymBruker
Skrevet

Multekrem, sviskekompott, marsipankake (kan gå om den ikke er for søt), fruktcoctail fra boks, gelé fra kartong, dronning Maud 

Anonymkode: bf5b5...153

AnonymBruker
Skrevet

Fromasj

sviskekompott

sukkerfritt, får magevondt av kunstige søstningsmidler

riskrem

lukket valnøtt

sikkert mer når jeg får lest gjennom tråden!

min gutt på 10 år er kjempeglad i aprikossyltetøy😂

Anonymkode: 7fbd9...991

AnonymBruker
Skrevet

Riskrem. Er vel den eneste desserten jeg misliker. Digger for øvrig multekrem.

Kan spare meg for vanlig bløtkake med krem og jordbær. Styrer også unna de fleste sjokoladekaker.

Anonymkode: 99211...f67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fromasj

sviskekompott

sukkerfritt, får magevondt av kunstige søstningsmidler

riskrem

lukket valnøtt

sikkert mer når jeg får lest gjennom tråden!

min gutt på 10 år er kjempeglad i aprikossyltetøy😂

Alle kompotter

fruktcoctail

Kaker med sukat

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle kompotter

fruktcoctail

Kaker med sukat

The list goes on..

melkesuppe

trondhjemssuppe

alt med rosiner..

sånn, nå gir jeg meg😊

AnonymBruker
Skrevet

Riskrem 

Råmelkspudding 

Jordbær som har vært fryste, ingen som serverer dette lenger, men da jeg voks opp var der standard i alle juleselskaper. Frosne inn i og blaute/slimete utenpå. 

Anonymkode: f0d7a...abb

Skrevet

kaker med sukkerfondant, smaker bare søtt og ekkelt. Driter i om kaken ser ut som en ekte Elsa, LV veske eller noe annent tull, vil mye heller a en klassisk bløtekake.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

English fruit cake. Nasjonal desserten i England. ‘Alle’ der serverer det i store anledninger, feks juletid. Men få liker den egentlig særlig godt😅😆

Kort forklart. Vanlig lys sukkerkake stappfull med frukt. Gjerne tørket og/eller hermetisk. kommer i mange former og varianter. Her er en:

https://www.google.com/search?q=english+cake&rlz=1C9BKJA_enNO848NO859&oq=english+cake&aqs=chrome..69i57j0l5.6754j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=I8jKWVD8yG9wAM

Heldigvis har vi ingen tradisjon for å bake denne kaken hos oss. Men synd for oss med engelskmenn i familien😅 

Anonymkode: 021e9...80b

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

English fruit cake. Nasjonal desserten i England. ‘Alle’ der serverer det i store anledninger, feks juletid. Men få liker den egentlig særlig godt😅😆

Kort forklart. Vanlig lys sukkerkake stappfull med frukt. Gjerne tørket og/eller hermetisk. kommer i mange former og varianter. Her er en:

https://www.google.com/search?q=english+cake&rlz=1C9BKJA_enNO848NO859&oq=english+cake&aqs=chrome..69i57j0l5.6754j0j4&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=I8jKWVD8yG9wAM

Heldigvis har vi ingen tradisjon for å bake denne kaken hos oss. Men synd for oss med engelskmenn i familien😅 

Anonymkode: 021e9...80b

haha fikk akkurat en sånn fruktkake servert i påsken. Ikke veldig glad i det, men helt greit med et lite stykke, og kaken holder seg i evigheter.

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 22.24):

Overdynket bløtkake. 

En av mine gamle tanter serverte dette alltid. Klissbløt, nærmest flytende. 

Bunnen var overdynket, kremen var altfor bløt. Og med søtt syltetøy i tillegg.... Bare æsj. 

Anonymkode: 0332d...18d

I min familie har ordentlig bløtkake vært førstevalget på ønskelista til bursdager.  Ja, den er bløt. Det er ikke for ingenting at den kalles «blaudis»

hjemmebakt sukkerbrød, har idiotsikker oppskrift fra mor.  1 boks hermetisk frukt.  Kakebunnen deles i 3 lag, dynkes med væsken fra boksen.  De to nederste lagene dekkes med krem/vaniljekrem og frukt.  Hele kaken dekkes med krem og pyntes med de fineste bitene fra boksen, litt fin krempynt og strøssel. Jeg pleier å pynte med masse friske bær.  Før pandemien hadde vi alltid fredagskake som gikk på omgang på jobben. Vi meldte oss på en liste og det fungerte topp.  Vi fikk lov å bruke en halvtime til fredagskos med kake og quiz  Jeg hadde to slag som det alltid ble spurt etter: bløtkake og snickerskake 😀 kjempekoselig tradisjon som jeg håper vil fortsette.

hvs noen ønsker seg en idiotsikker og deilig oppskrift på sukkerbrød som aldri mislykkes, se her.  Det viktigste av alt: sett kaka inn i Kald ovn Legg bakepapir i bunnen av formen, klem ringen rundt. Det står at ovnen skal settes på 175 grader, men så fort det skjer, skru den ned.  😀

0BA60607-DCA5-4C7D-91BD-7BF43824EF20.jpeg

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Multekrem står vel høyest på lista. Den klarer jeg ikke å spise litt av engang, bare for å være høflig.

Ellers må det være tiramisu (generelt alt med likørsmak) og alle typer sjokoladekake (smaker bare mel).

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
^^Belle^^ skrev (5 minutter siden):

Multekrem står vel høyest på lista. Den klarer jeg ikke å spise litt av engang, bare for å være høflig.

Ellers må det være tiramisu (generelt alt med likørsmak) og alle typer sjokoladekake (smaker bare mel).

Dette liker ikke jeg heller, men mange gjør visst... Folk er forskjellige, og smak og behag er helt umulig.jeg kan godt like smaken av multer, men klarer ikke steinene. Det er det samme med bringebær.

Endret av Hvemsomhelst
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

GELÉ! Det lever i munnen, kan ikke få ned en liten skje for å være høflig en gang! 
Ellers elsker jeg det meste av dessert, men alt som er hel/halv fabrikat spiser jeg kun for å være høflig. Kan gjerne ha frukt med krem, men ikke hermetisk fruktcocktail feks. Ferdige sukkerbrød, julekaker på boks, tørre «fabrikk-kaker».. fysj.. 

Anonymkode: 63f28...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 11.33):

Kneipbrødkake med et tjukt lag Nugatti som glasur og kakestrø til pynt.  Fikk det i en bursdag på Stovner på 90-tallet, der foreldrene var så fattige at de måtte bruke brødskiver som kakebunn 😢

Anonymkode: 5c970...ad9

Fra et voksenperspektiv er dette skikkelig trist! Kan ikke ha vært noe greit for dem. Men fra et barneperspektiv ville det vært drømmedesserten min, i hvert fall :P Tusen ganger bedre enn gele eller tørre boller! 

Ser mange skriver sviskekompott/sviskegrøt - slenger meg på den. Er heller ikke noe glad i veldig søte kaker med masse marengs og krem - "verdens beste" er verdens verste i mine øyne. Pavlova liker jeg godt, så lenge det er nok friske bær og ikke for mye tung krem. 

Anonymkode: d0539...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ostekake og oreokake et vel det eneste jeg ikke liker av desserter, tror jeg. 

Anonymkode: 33178...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Marsipankake, av den enkle grunn at jeg ikke liker marsipan.

Anonymkode: 960ec...c0b

Skrevet

Oreo og pavlova

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...