AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #123 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler ikke om å være utakknemlig. Man kan jo mislike noe selv om man ikke sier det høyt til den som lager maten. Jeg har for eksempel aldri vært særlig glad i fruktsalat med banan, epler og appelsinjuice. Om jeg får dette servert takker jeg pent og svelger fort ned. Jeg kan allikevel ikke noe for at jeg ikke liker det. Livet er jo fullt av situasjoner der du må spise ting man ikke liker fordi man ikke vil virke utakknemlig, men liker ikke maten bedre av den grunn. Anonymkode: 948ab...34b Enig. Jeg tenker det er lov å ha noen ting man ikke liker, så lenge man er høflig. Synes man noe smaker direkte vondt så bør det også være greit å si nei takk til noen få ting, tenker jeg da. Anonymkode: e09e2...974 4
Rumle Skrevet 2. mai 2021 #124 Skrevet 2. mai 2021 (endret) Gele, trollkrem, sitronfromasj, multekrem, tropisk aroma, bløtekake, fruktgrøt/kompott i alle mulige varianter med melk oppå Men, jeg hadde spist alt om jeg fikk det servert. Endret 2. mai 2021 av Rumle
Pia Sofia Skrevet 2. mai 2021 #125 Skrevet 2. mai 2021 -Tørre småkaker, typisk kromkaker o.l er bare ikke verdt sukkeret. -Banankake. -Delfiakake. -Hermetisk frukt. -Multekrem. -Alle kaker som er for tørre. Generelt synes jeg kakeoppskrifter smaker bedre med mindre sukker. Men slankekaker o.l. er bare tull, SÅ mye mindre sukker er ikke ok.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #126 Skrevet 2. mai 2021 Multekrem, alt som inneholder varme epler, sviskekompott og andre typer kompotter. Det finnes mange kjipe desserter, men dette er de jeg ikke klarer å spise. Anonymkode: 292d1...669
Frøkensina Skrevet 2. mai 2021 #127 Skrevet 2. mai 2021 Rumle skrev (23 minutter siden): Gele, trollkrem, sitronfromasj, multekrem, tropisk aroma, bløtekake, fruktgrøt/kompott i alle mulige varianter med melk oppå Men, jeg hadde spist alt om jeg fikk det servert. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #128 Skrevet 2. mai 2021 Marsipankake. Ellers spiser jeg stort sett alt. Anonymkode: 1fb6e...d9d
Ullvott Skrevet 2. mai 2021 #129 Skrevet 2. mai 2021 Kvæfjordkake Pavlova Trollkrem Delfiakake Risboller Sirupskake Fastelavnsboller Jeg er en skikkelig søtmons som elsker både kaker og desserter, men disse tingene står jeg helst over.
SPOCA Skrevet 2. mai 2021 #130 Skrevet 2. mai 2021 Fromasjer av alle slag Karamellpudding Mandelkjernepudding Semulepudding Ostekake Tiramisu Delfiakake Bløtkake Kompotter av alle slag Kaker med fondant Gulrotkake Rødgrøt med fløte
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #131 Skrevet 2. mai 2021 Ullvott skrev (25 minutter siden): Kvæfjordkake Pavlova Trollkrem Delfiakake Risboller Sirupskake Fastelavnsboller Jeg er en skikkelig søtmons som elsker både kaker og desserter, men disse tingene står jeg helst over. Du kaller deg skikkelig søtmons men liker ikke risboller?! Risboller smaker jo helt himmelsk!! Anonymkode: 8412f...663 1
Tuppeluri Skrevet 2. mai 2021 #132 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lavkarbo suksesskake vil jeg gjerne prøve ut. Har noen beboere på jobben min med diabetes som vi må legge om litt på kosten hos. Har du oppskriften? 🙂 Anonymkode: 6a75e...777 Sender deg linken til den mamma har brukt https://lavkarboforlivetblog.wordpress.com/2014/08/30/ingrids-lavkarbo-suksessterte/ 2
Ullvott Skrevet 2. mai 2021 #134 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kaller deg skikkelig søtmons men liker ikke risboller?! Risboller smaker jo helt himmelsk!! Anonymkode: 8412f...663 På toppen av det hele er jeg en sjokoladeelsker, men blandingen av sjokolade og delfiafett tilhører et annet rike enn himmelriket for meg 😈. Risboller og delfiakake har ganske lik grunnoppskrift, og begge deler er på verste-listen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #136 Skrevet 2. mai 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Siden det finnes tråder om de beste dessertene og kakene, hva med de verste dessertene og kakene? For meg er fromasjkake som har stått litt for lenge i romtemperatur ordentlig FYSJ! Jeg har fortsatt barndomstraumer om basarer på bedehuset hvor søstrene Laura og Gudrun Tindsæter* kappes om hvem som lagde "den beste fromasjkaken". Newsflash dere "sisters sinisters": Ingen av kakene deres smakte noe godt! Andreplassen inntas av panna cotta laget med a) ALTFOR mye sukker og gelatin, så man må nærmest bruke brødkniv for å komme seg igjennom. Og når man putter den oversukrede desserten i munnen, så kan du formelig høre Karius og Baktus gå amok; eller b) skummet melk og sukrin fordi siden tante er på slanker'n, så skal selvsagt alle i familien måtte lide med. Tredje palleplass går til bløtkake laget med helfabrikata - altså ferdigkjøpt bunn, ferdigkjøpt syltetøy, og ferdigkjøpt pisket krem. Det blir liksom ikke bedre av å pynte med disse gedigne blåbærene og like smakløse jordbærene. *Selvsagt fiktive navn. Anonymkode: b2206...706 Mor monsen! jeg brekker meg av den kala. Er så jævlig stygt at keg vil helst ikke se den engang 😀 Anonymkode: c4ed4...fb4
Havtorn Skrevet 2. mai 2021 #137 Skrevet 2. mai 2021 Jeg elsker alt av desserter, har lest gjennom kommentarene og jeg synes alt høres helt fantastisk ut, men oreokake takler jeg ikke. Den smaker ingenting. Heller ikke veldig stor fan av tiramisu, men all sviskekompotten, multekremen og mandelpuddingen folk nevner, tar jeg gjerne!
CorvusCorax Skrevet 2. mai 2021 #138 Skrevet 2. mai 2021 Har aldri vært en fan av sjokoladepudding. Ellers er jeg altetende når det kommer til dessert.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #139 Skrevet 3. mai 2021 Formkaker med sukat. Var vel mer populært før. Skjønner ikke at noen liker det. Anonymkode: 4066c...522
Rumle Skrevet 3. mai 2021 #140 Skrevet 3. mai 2021 (endret) Frøkensina skrev (9 timer siden): --- Endret 3. mai 2021 av Rumle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå