Gå til innhold

Hva er den verste desserten/kaken du vet om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle kjøpekaker, til og med de fra bakeri, kafeer osv. delfiakake og hermetisk frukt. Lager mine kaker med mindre sukker, for det blir lett kvalmeste hvis de er for søte. 

Anonymkode: f72de...551

Kjenner en som lager alle kaker med mindre sukker enn i oppskrifta. Ingen av de kakene er gode, men ingen tør å si fra😂 

Anonymkode: b90a1...f3f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tamsi
loveli skrev (10 minutter siden):

Hater du frukt og bær? Eller tenker du på marsipan, sukkerbrød, krem og hermetisk fruktcoctail?

Jeg hatet bløtkake og marsipankake helt til jeg lagde det selv, hvis det er lov å innrømme. Mange bruker billige ingredienser som ikke er gode og blander det uforholdsmessig i forhold til hverandre. Men en god bløtkake er skikkelig digg, en god marsipankake er enda bedre, bare synd de fleste smaker ekkelt. :)

Men du skal få liv til å ikke like det uansett altså, bare følte for å forsvare de kakene litt. 🤣 

Det er faktisk først og fremst frukt/bær og syltetøy jeg ikke liker, men jeg liker ikke krem eller marsipan heller. Har aldri likt noen form for bær, og i syltetøyform er det bare enda verre. Så det eliminerer en del kaker for min del, det er jo frukt og bær i veldig mye.

Wienerbrød var en gang noe av det beste jeg visste, men etter å ha blitt lurt av noen med syltetøyfyll klarer jeg ikke spise det lenger :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake. Der noe  med  konsistensen  som  jeg bare  ikke takler.  Det smaker gul skuresvamp dynket i sukkerlake. Når jeg får servert bløtkake må jeg ta sats og med en gang svelge med så mye vann som mulig, prøve å gjøre  dette  så diskret som mulig og for all del ikke tygge siden bløtkake bare vokser i munnen og gjøre det enda verre og svelge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Liker det meste av kaker og desserter, men delfiakake synes jeg er skikkelig grusomt.

På delt andreplass tror jeg kommer sånne kaker laget med masse sukkerfondant, sånne som ser skikkelig fine ut, men smaker ingenting, og lavkarbokaker/"sunne" kaker. Sistnevnte smaker ALDRI likt som den opprinnelige kaka, det smaker i beste fall som grovbrød. Ville heller spist kake sjeldnere, men spist en ordentlig kake, dersom jeg var på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kneipbrødkake med et tjukt lag Nugatti som glasur og kakestrø til pynt.  Fikk det i en bursdag på Stovner på 90-tallet, der foreldrene var så fattige at de måtte bruke brødskiver som kakebunn 😢

Anonymkode: 5c970...ad9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Laraa skrev (3 minutter siden):

Bløtkake. Der noe  med  konsistensen  som  jeg bare  ikke takler.  Det smaker gul skuresvamp dynket i sukkerlake. Når jeg får servert bløtkake må jeg ta sats og med en gang svelge med så mye vann som mulig, prøve å gjøre  dette  så diskret som mulig og for all del ikke tygge siden bløtkake bare vokser i munnen og gjøre det enda verre og svelge. 

Mange som gjør feil med dynking av bløtkake. Greit nok at den har bløt i navnet, men den skal ikke være omtrent rennende! Har en i familien som alltid serverer søkkvåt bløtkake, jeg tenker ofte at kaken hadde hatt godt av litt sentrifugering. Jeg dynker aldri bløtkaker, lager fyll og setter den i kjøleskapet natten over, da har den perfekt konsistens. Får alltid skryt for bløtkaker, også av hun som lager de søkkvåte, hun lurer på hvordan jeg gjør det, hva jeg dynker med. Jeg har forklart så mange ganger, men hun mener kaken må dynkes og det skikkelig! Jaja. 

Anonymkode: 5214e...e45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kneipbrødkake med et tjukt lag Nugatti som glasur og kakestrø til pynt.  Fikk det i en bursdag på Stovner på 90-tallet, der foreldrene var så fattige at de måtte bruke brødskiver som kakebunn 😢

Anonymkode: 5c970...ad9

En variant av smørbrødkake? Husker jeg fikk det servert en gang, grusomt!

Anonymkode: 5214e...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg er lite glad i puddinger. Sjokoladepudding, gelé osv, men tror det er fordi de ofte har altfor mye gelatin og smaker ofte lite. Eneste som går an er karamellpudding, hvis man holder litt igjen på gelatinen. 

Stort sett alt med marsipan og fondant. Tror jeg bare har smakt én kake med marsipan som var god. 

Bløtkake synes jeg er ganske ekkelt. 

Alt med banan. Banansplitt, bananbrød osv. 

Jeg er glad i is, men tressis var noe jeg fikk ofte i barndommen. Husker jeg hatet når de blandet seg og ikke smakte det særlig godt heller. Fikk også kompott og frukt på boks. Ikke spesielt godt det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt med nøttebunn! Fikser ikke konsistensen. Verst er nok ostekake med nøttebunn og gele lokk.. Gud å fri for en forferdelig kombinasjon av konsistenser! 

Anonymkode: 323ff...c63

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TheCatLady skrev (5 minutter siden):

Jeg er lite glad i puddinger. Sjokoladepudding, gelé osv, men tror det er fordi de ofte har altfor mye gelatin og smaker ofte lite. Eneste som går an er karamellpudding, hvis man holder litt igjen på gelatinen

Stort sett alt med marsipan og fondant. Tror jeg bare har smakt én kake med marsipan som var god. 

Bløtkake synes jeg er ganske ekkelt. 

Alt med banan. Banansplitt, bananbrød osv. 

Jeg er glad i is, men tressis var noe jeg fikk ofte i barndommen. Husker jeg hatet når de blandet seg og ikke smakte det særlig godt heller. Fikk også kompott og frukt på boks. Ikke spesielt godt det heller. 

Det skal ikke være gelatin i karamellpudding. Ordentlig hjemmelaget karamellpudding må være verdens beste dessert.

Anonymkode: c1cd9...bee

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Riskrem og multekrem, sandkake, karamellpudding, Kvæfjordkake, fruktkompott, kake med nøttebunn eller paibunn, eplekake, Delfiakake, Tiramisu, vaniljeis og krokanis, fyrstekake, eplekake, bløtkake med krem. Synes julekake er godt, men når den inneholder sukat blir den uspiselig for min del. 

Jeg synes sviskekompott er nydelig 😁 Er også glad i napoleonskake og marsipankake (men må nesten være litt sulten for å spise det.) 

Anonymkode: 714e4...de7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake med gelelokk! Er utrolig glad i ostekake men liker ikke kombinasjonen med gelelokk🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det skal ikke være gelatin i karamellpudding. Ordentlig hjemmelaget karamellpudding må være verdens beste dessert.

Ok, det har jeg aldri prøvd å lage, men da forklarer det hvorfor jeg liker karamellpudding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i gjengen som ikke liker sviskekompott... Eller andre kompotter for den del. Konsistensen minner om snørr... 🤢

Den verste kaken jeg har smakt var en engelsk bryllupskake for maaaange år siden. Tung, kompakt, masse tørket frukt, dynket i noe alkohol, og dekket i lekker glasur. Jeg synes den var kjempefin å se på, og forsynte meg med et skikkelig stykke... 🤢 Lærte noe der ja...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tørre kaker. Folk er alt for dårlig på å dynke kakene sine i min omgangskrets. Det er som å spise spon. 

Krydderkake uten nok krydder og med ostekrem. Man må doble kryddermengden i kaka og ha mørk sjokoladeglasur på.

Anonymkode: 69c15...3ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fnuggolina

Delfiakake er på topp.

Alt med gelé, mye krem og sprø marengs.

Alt av fromasj.

Kan spise litt marsipankake, men vil helst bare ha marsipanen.

Alle tørre julekjeks (men liker pepperkake)

De fleste var nevnt her, MEN - mannen min er veldig god på kaker, så hans Pavlova liker jeg faktisk. Men han har endel sitroncurd osv som gjør den frisk fremfor ett tonn krem liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg syns karamellpudding er forferdelig, både hjemmelaget og kjøpt😂 Utrolig smakløst. 

Anonymkode: b90a1...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...