Gå til innhold

Hva er den verste desserten/kaken du vet om?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 7.18):

Multekrem er absolutt verst. Jeg takler verken smak eller konsistens. Beklager, kjære svigermor, men jeg klarer det bare ikke.

På en god andreplass finner vi mandelpudding. Jeg tror det var den eneste desserten kokken på den siste internatskolen jeg gikk på kunne lage, så dermed fikk vi det minst to ganger i uka.

Og tredjeplassen går til alt som inneholder aprikossyltetøy. Er det virkelig noen under 80 år som liker det? Begynner man plutselig å like det etter en viss alder? 

Anonymkode: 4124b...247

Jepp! Det var mine og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Innsikten

Skal vi se: 

- Suksessterte /suksesskake (grusomt)

- delfiakake 

- pavlova (søtt, klissete og tørt)

- fyrstekake

- brownies 

- alle typer kompott 

- sviskegrøt eller grøt generelt 

- gele 

- alle sukkerfrie kaker, lavkarbo kaker, nei de er ikke like gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

I tillegg til det jeg la inn i første innlegget mitt er jeg nå blitt minnet om Napoleonskake og Oreokake :fnise: 

Jeg er visst ikke så altetende på kakefronten som jeg trodde. Spiser uansett om jeg får det servert, men da blir det minst mulig stykke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lyse muffins med melis oppå og rosiner inni. Ble alltid servert i barnebursdager hjemme hos oss når jeg og broren min var små. Jeg spiste det da, men nå blir jeg bare kvalm av tanken på det. Liker heller ikke formkaker med sukat.

Anonymkode: 4066c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eplekake. Klarer ikke ‘kokt eller stekt frukt’. Ødelegger jo hele kaka. Får jeg et eplekakestykke på tallerkenen pirker jeg ihvertfall bort eplene.

Anonymkode: 021e9...80b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lyse muffins med melis oppå og rosiner inni. Ble alltid servert i barnebursdager hjemme hos oss når jeg og broren min var små. Jeg spiste det da, men nå blir jeg bare kvalm av tanken på det. Liker heller ikke formkaker med sukat.

Anonymkode: 4066c...522

Alle kaker/gjærbakst med rosiner og/eller sukat er bare grusomt😣

Anonymkode: 021e9...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiramisu 🤢

Karamellpudding

Boston kake , takler ikke kremen med bunnen.. dritt kake 😂

Tørre småkaker

Ellers sklir det meste ned😋😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tørre kaker. Kaker uten smak. Kaker som er altfor søte. De fleste langpanne sjokoladekaker. Konditorkake og muffins som er pyntet etter alle kunstens regler og ser supergode ut, men som bare smaker oversøt smørkrem.

Jeg liker ellers kake veldig godt Spesielt sitronmarengskake,skikkelig eplekake med sure epler, Tiramisukake og alle ting med mye og god smak. 

Anonymkode: 01c99...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjokoladekake med sånn tjukk lysebrun krem på toppen. Forferdelig. Minner om avføring. Nei, glasuren på sjokoladekake må være mørk og laget på kaffe. Ellers uspiselig.

Anonymkode: 068e0...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle former for marengskake, som pavlova. Det er som å tygge masse seigt sukker. Og kaker som er trukket med sukkerpasta. Stusselig når utseendet teller mer enn smak.

Anonymkode: 3884d...0f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fyrstekake, alt med svisker, alt med rabarbra ting, fikk servert rabarbragrøt en gang på besøk MED fløte. Heldigvis ringte telefonen akkurat da og jeg løy og sa at venninnen min hadde falt og slått seg i hodet og løp derfra.

Anonymkode: faf38...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova og alt annet med marengs. Klarer ikke tygge den konsistensen.

Multekrem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er ikke spesielt begeistret for kompotter, fruktgrøt ol, og heller ikke multekrem. Den eneste kaken jeg ikke synes noe om, må vel være marsipan. For søtt. Ellers så klarer jeg ikke ting med rosiner og sukat i.

Anonymkode: 066e7...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så begeistret for bløtkake, men ser når jeg leser tråden at jeg liker det meste som er av kaker 🥰😋 Selv delfiakake som jeg ser flere nevner har jeg null problem med å få i meg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskrem er den verste desserten. Blir veldig skuffet hvis det serveres til dessert😂😂😂 

Bløtkake, altfor mye krem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tiramisu og engelsk Christmas cake🤢

Anonymkode: af19e...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...