Gå til innhold

Hva er den verste desserten/kaken du vet om?

Anbefalte innlegg

Gjest Rosendahl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 11.33):

Kneipbrødkake med et tjukt lag Nugatti som glasur og kakestrø til pynt.  Fikk det i en bursdag på Stovner på 90-tallet, der foreldrene var så fattige at de måtte bruke brødskiver som kakebunn 😢

Anonymkode: 5c970...ad9

Som barn ville jeg antagelig digget dette 😂

Skrevet

Er glad i kaker, og jeg setter stor pris på at folk baker! Jeg forsyner meg uansett hvis jeg får tilbud, så er ikke vanskelig på området. Men har så klart preferanser!

Veldig fancy kaker med tykt lag sukkerfondant er ofte ikke noe særlig digg på smak.
Er heller ikke spesielt begeistret for ostekake.
Kaker med større mengder hermetisk frukt er heller ingen høydare.
Tørr eplekake.
Kransekake.

AnonymBruker
Skrevet

Mandelkjernepudding 🤮

Anonymkode: 100fb...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arme riddere og krydderkake. 

Anonymkode: 100fb...fd5

Skrevet

Alt med hermetisk frukt i. Såkalt fruktcocktail med krem eller vaniljesaus over for eksempel, eller når det er lurt inn i lagene på en bløtkake. Helt jævlig, det er vel eneste jeg faktisk sliter med å få ned av desserter. 

Jeg er ikke så glad i eplekake, liker paideigen men ikke stor fan av varme epler. 

AnonymBruker
Skrevet

Karamellpudding fra pose, gått ut på dato... Det har jeg blitt servert til julaften i alle år. Mamma fant de på tilbud ett år, og vi spiste karamellpudding hvert eneste år, og etter 15 år var kvaliteten så dårlig at det bare ble en kladeis på fatet, holdt seg ikke engang stående... Det er "best før" av en grunn..... Gikk greit noen år over, men 10 år var det bare triste saker. (Men kunne ikke kaste pakkene heller, må vite...)

Neste jul fikk vi multekrem. Takler ikke det heller 🤣 

Ellers er jeg særdeles lite fan av gele, smakløst og bare helt unødvendig mat, spør du meg. 

Anonymkode: de561...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tårnkake🤮

Anonymkode: a9733...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cuntzilla skrev (3 minutter siden):

Alt med hermetisk frukt i. Såkalt fruktcocktail med krem eller vaniljesaus over for eksempel, eller når det er lurt inn i lagene på en bløtkake. Helt jævlig, det er vel eneste jeg faktisk sliter med å få ned av desserter. 

Jeg er ikke så glad i eplekake, liker paideigen men ikke stor fan av varme epler. 

Aaaaaaah enig - klarer ikke varmebehandlede epler!!!! Det er IKKE godt, og eplene mister all syrlighet og spenst. Ender opp med myk og soggy konsistens, æsj! 

Anonymkode: de561...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaker med kunstig søtning..som stevia. Smaker helt grusomt synes jeg, får sånn ekkel smak i munnen. 

Anonymkode: f0e78...e9c

• Liker 2
Skrevet

Bløtkake / marsipankake

Rullekake

Gjest Neria
Skrevet

Fruktgrøter og kompotter

Riskrem

Fyrstekake

Stekte epler

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg litt slem nå. Har en venninne fra et annet land som lager veldig god mat. Men kakene ... 🤢 Uff, de er bare ikke gode og passer ikke norske ganer. 

Anonymkode: 8ddd8...35b

Skrevet

Karamellpudding 🤮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere som ikke liker pavlova har bare ikke smakt god pavlova. Anbefaler feks denne: https://frutimian.no/2019/05/11/smashing-hoy-pavlova-med-lemon-curd-jordbaer-og-balsamico/

Anonymkode: 8ddd8...35b

Nei, vi liker bare ikke søt marengs - helt meningsløs mat.

Lemon curd er derimot supergodt, og bringebær også. Anbefaler deg å prøve begge deler UTEN pavlova. :jepp: 

Anonymkode: c124b...1eb

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker det meste, men er ikke så begeistret for ostekake laget av gelé (digger de som er stekt) og alt med Oreo.

Jeg er heller ikke så begeistret for det jeg vil driste meg til å kalle "norsk eplekake". Det er sånn eplekake hvor man danderer eplene pent på toppen av deigen før steking. Det ser pent ut, men eplene bare tørker i ovnen og blir skikkelig kjipe å spise. Gjerne med brente tupper. Jeg syns det er mye bedre om man har eplene under litt deig, da holder de seg saftige og gode. Eller at man har et lag med crumble over eplene, mmmm, nam! 

Gjest Khloe
Skrevet

Hermetisk fruktcocktail og hermetiske fersken. Grusomme barndomsminner🤢

AnonymBruker
Skrevet

Hermetiske pærer på boks er ikke godt. Nå er jeg bortskjemt som kunne spise hjemmelagde hermetiske pærer som er mye bedre.

Anonymkode: 884d6...59d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, vi liker bare ikke søt marengs - helt meningsløs mat.

Lemon curd er derimot supergodt, og bringebær også. Anbefaler deg å prøve begge deler UTEN pavlova. :jepp: 

Anonymkode: c124b...1eb

Det er ikke så mye søt marengs på den her. Bare det helt ytterste skallet. Kremene + bær er helt nydelig. 

Endret av Lady T
AnonymBruker
Skrevet

Vaniljeis uten noe til

Anonymkode: f7650...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...