Gå til innhold

Hva er den verste desserten/kaken du vet om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om å være utakknemlig. Man kan jo mislike noe selv om man ikke sier det høyt til den som lager maten. Jeg har for eksempel aldri vært særlig glad i fruktsalat med banan, epler og appelsinjuice. Om jeg får dette servert takker jeg pent og svelger fort ned. Jeg kan allikevel ikke noe for at jeg ikke liker det. Livet er jo fullt av situasjoner der du må spise ting man ikke liker fordi man ikke vil virke utakknemlig, men liker ikke maten bedre av den grunn. 

Anonymkode: 948ab...34b

Enig. Jeg tenker det er lov å ha noen ting man ikke liker, så lenge man er høflig. Synes man noe smaker direkte vondt så bør det også være greit å si nei takk til noen få ting, tenker jeg da. 

Anonymkode: e09e2...974

• Liker 4
Skrevet (endret)

Gele, trollkrem, sitronfromasj, multekrem, tropisk aroma, bløtekake, fruktgrøt/kompott i alle mulige varianter med melk oppå :haar:

Men, jeg hadde spist alt om jeg fikk det servert. 

Endret av Rumle
Skrevet

-Tørre småkaker, typisk kromkaker o.l er bare ikke verdt sukkeret. 

-Banankake. 

-Delfiakake. 

-Hermetisk frukt. 

-Multekrem. 

-Alle kaker som er for tørre. 

Generelt synes jeg kakeoppskrifter smaker bedre med mindre sukker. Men slankekaker o.l. er bare tull, SÅ mye mindre sukker er ikke ok. 

AnonymBruker
Skrevet

Multekrem, alt som inneholder varme epler, sviskekompott og andre typer kompotter. 

Det finnes mange kjipe desserter, men dette er de jeg ikke klarer å spise. 

Anonymkode: 292d1...669

Skrevet
Rumle skrev (23 minutter siden):

Gele, trollkrem, sitronfromasj, multekrem, tropisk aroma, bløtekake, fruktgrøt/kompott i alle mulige varianter med melk oppå :haar:

Men, jeg hadde spist alt om jeg fikk det servert. 

image.gif.732cf4eb231ad7590db72b92d8412c3b.gif

:edie: 

sjel004_shower_jelly_soap_oh_my_jello_we

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Marsipankake. 

Ellers spiser jeg stort sett alt. 

Anonymkode: 1fb6e...d9d

Skrevet

Kvæfjordkake
Pavlova
Trollkrem
Delfiakake
Risboller
Sirupskake
Fastelavnsboller

Jeg er en skikkelig søtmons som elsker både kaker og desserter, men disse tingene står jeg helst over.

Skrevet

Fromasjer av alle slag

Karamellpudding

Mandelkjernepudding

Semulepudding

Ostekake

Tiramisu

Delfiakake

Bløtkake

Kompotter av alle slag

Kaker med fondant

Gulrotkake

Rødgrøt med fløte

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (25 minutter siden):

Kvæfjordkake
Pavlova
Trollkrem
Delfiakake
Risboller
Sirupskake
Fastelavnsboller

Jeg er en skikkelig søtmons som elsker både kaker og desserter, men disse tingene står jeg helst over.

Du kaller deg skikkelig søtmons men liker ikke risboller?! Risboller smaker jo helt himmelsk!!:rodmer:

Anonymkode: 8412f...663

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reker i gelé 

Anonymkode: b00e1...38e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kaller deg skikkelig søtmons men liker ikke risboller?! Risboller smaker jo helt himmelsk!!:rodmer:

Anonymkode: 8412f...663

På toppen av det hele er jeg en sjokoladeelsker, men blandingen av sjokolade og delfiafett tilhører et annet rike enn himmelriket for meg ;) 😈. Risboller og delfiakake har ganske lik grunnoppskrift, og begge deler er på verste-listen.

Skrevet

Ostekake er litt kvalmt.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Siden det finnes tråder om de beste dessertene og kakene, hva med de verste dessertene og kakene? 

For meg er fromasjkake som har stått litt for lenge i romtemperatur ordentlig FYSJ! Jeg har fortsatt barndomstraumer om basarer på bedehuset hvor søstrene Laura og Gudrun Tindsæter* kappes om hvem som lagde "den beste fromasjkaken". Newsflash dere "sisters sinisters": Ingen av kakene deres smakte noe godt! 

Andreplassen inntas av panna cotta laget med a) ALTFOR mye sukker og gelatin, så man må nærmest bruke brødkniv for å komme seg igjennom. Og når man putter den oversukrede desserten i munnen, så kan du formelig høre Karius og Baktus gå amok; eller b) skummet melk og sukrin fordi siden tante er på slanker'n, så skal selvsagt alle i familien måtte lide med. 

Tredje palleplass går til bløtkake laget med helfabrikata - altså ferdigkjøpt bunn, ferdigkjøpt syltetøy, og ferdigkjøpt pisket krem. Det blir liksom ikke bedre av å pynte med disse gedigne blåbærene og like smakløse jordbærene. 

*Selvsagt fiktive navn. 

Anonymkode: b2206...706

Mor monsen!

jeg brekker meg av den kala. Er så jævlig stygt at keg vil helst ikke se den engang 😀

Anonymkode: c4ed4...fb4

Skrevet

Jeg elsker alt av desserter, har lest gjennom kommentarene og jeg synes alt høres helt fantastisk ut, men oreokake takler jeg ikke. Den smaker ingenting. Heller ikke veldig stor fan av tiramisu, men all sviskekompotten, multekremen og mandelpuddingen folk nevner, tar jeg gjerne! 

Skrevet

Har aldri vært en fan av sjokoladepudding. Ellers er jeg altetende når det kommer til dessert. 

AnonymBruker
Skrevet

Formkaker med sukat. Var vel mer populært før. Skjønner ikke at noen liker det.

Anonymkode: 4066c...522

Skrevet (endret)
Frøkensina skrev (9 timer siden):

---

:edie: 

:hoho::klemmer:

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...