AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Siden det finnes tråder om de beste dessertene og kakene, hva med de verste dessertene og kakene? For meg er fromasjkake som har stått litt for lenge i romtemperatur ordentlig FYSJ! Jeg har fortsatt barndomstraumer om basarer på bedehuset hvor søstrene Laura og Gudrun Tindsæter* kappes om hvem som lagde "den beste fromasjkaken". Newsflash dere "sisters sinisters": Ingen av kakene deres smakte noe godt! Andreplassen inntas av panna cotta laget med a) ALTFOR mye sukker og gelatin, så man må nærmest bruke brødkniv for å komme seg igjennom. Og når man putter den oversukrede desserten i munnen, så kan du formelig høre Karius og Baktus gå amok; eller b) skummet melk og sukrin fordi siden tante er på slanker'n, så skal selvsagt alle i familien måtte lide med. Tredje palleplass går til bløtkake laget med helfabrikata - altså ferdigkjøpt bunn, ferdigkjøpt syltetøy, og ferdigkjøpt pisket krem. Det blir liksom ikke bedre av å pynte med disse gedigne blåbærene og like smakløse jordbærene. *Selvsagt fiktive navn. Anonymkode: b2206...706 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Skuffkake. Som oftest tørr og jævlig. En hvilken som helst fromasj som har for mye gelatin. Anonymkode: 4e1cf...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Multekrem er absolutt verst. Jeg takler verken smak eller konsistens. Beklager, kjære svigermor, men jeg klarer det bare ikke. På en god andreplass finner vi mandelpudding. Jeg tror det var den eneste desserten kokken på den siste internatskolen jeg gikk på kunne lage, så dermed fikk vi det minst to ganger i uka. Og tredjeplassen går til alt som inneholder aprikossyltetøy. Er det virkelig noen under 80 år som liker det? Begynner man plutselig å like det etter en viss alder? Anonymkode: 4124b...247 14
Brunhilde Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ... Og tredjeplassen går til alt som inneholder aprikossyltetøy. Er det virkelig noen under 80 år som liker det? Begynner man plutselig å like det etter en viss alder? Anonymkode: 4124b...247 Neida, det er vel som med mange andre ting, enten liker man det eller så liker man det ikke. Jeg er ikke 80 (enda), men jeg liker aprikossyltetøy, spesielt i en god sachertorte. Min liker-ikkegreie er lavkarbokaker. "Det er helt umulig å kjenne forskjell på denne og vanlige kaker, altså!" Hvem prøver de egentlig å lure? 40
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Tørr sjokoladekake med kjip krem. Og de aller fleste sjokoladekaker i avslutninger/dugnad er av den sorten. Anonymkode: 4f4cf...820 18
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Jeg liker ikke lukket valnøtt. Forferdelig kjedelig kake, med en grusomt søt marsipan på toppen. Nei takk Anonymkode: 1753d...9d5 3
Maggi2 Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 (endret) Delfiakake. Knallstiv av delfiafett, og gjerne med sånne geleklumper i tillegg til kjeks inni. Fysj. Endret 2. mai 2021 av Maggi2 18
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Sviskekompott! Eller egentlig alle slags kompotter, men sviskekompott får jeg ikke ned. Men kompott dør vel forhåpentligvis snart ut! Hermetisk frukt synes jeg også er skikkelig kjip dessert. Delfiakake er vel den eneste kaken jeg absolutt ikke spiser. Men fyrstekake og verdens beste/Kvæfjord kake forsyner jeg meg kun av om jeg må være høflig. Samme med Napoleons kake. Anonymkode: ad159...3b4 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Jeg liker egentlig ingen desserter, eller kaker. Blir litt småkvalm og skjelven av sukker. Så hater situasjoner der man føler plikt til å spise slikt. Anonymkode: dec97...009 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Dronning Maud pudding. Anonymkode: 1b8e7...704
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Sjokoladekake og ostekake. Anonymkode: 068e0...96d
Nymerïa Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Oreokake. Jeg er en skikkelig kakemons, men den kaka fikser jeg ikke. Den smaker kun søtt. 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Bløtkake. Sukkerbrød og masse krem finnes jo ikke godt, bare alt for søtt. Alle slags puddinger, jeg syns konsistensen er dritkjip 😅 Anonymkode: a2ba9...f95 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 Ostekaker. Syns de er kvalmende. Anonymkode: 7eab7...7c1 2
Jadzia Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Begynte å lese tråden med to ting i tankene.... skjønte fort at lista kom til å bli lang 😛 pavlova - er ikke kake i mine øyne. Bare oversøtt kliss tiramisu - intetsigende og vondt delfiakake - selvforklarende fromasj og andre ting med gelatin - gelatin smaker vondt og gjør meg dårlig. sukkerfritt - hvem pokker har fått det for seg at desserter skal være sunne? Og med fæl smak av sukkererstatningene. kompotter - alle slag. Smaker råttent sukker eller noe sånt. 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Det verste for min del må nok være sviskegrøt. Ellers pudding, krydderkake. Heller ikke gulrotkake er min favoritt. Og en del sånne tradisjonelle julekaker synes jeg ikke er så gode. KAN spise litt av det meste for å være høflig, men ikke sviskegrøt dessverre. Det er bare for kvalmende. Anonymkode: e09e2...974
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 Enda en stemme til pavlova. Er så søtt at det gjør vondt i tennene. Ja, jeg har prøvd flere ganger og nei frukten veier ikke opp for det søte. Anonymkode: 329d7...c3d 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå