AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Samboeren min var på fest med vennegjengen i kveld. Jeg var invitert men "meldte meg frivillig" til ikke å gå, da vi ble for mange. De holdt på hele dagen, og jeg hentet han litt etter midnatt. Han ville bli lenger, men valgte å bli hentet da jeg sa jeg ikke ville hente senere. Han var litt full, og i bilen fortalte han meg at han hadde hatt det kjempe gøy og hvor trist det var å måtte dra hjem akurrat nå. Han fortalte også at de hadde hatt drikke lek, der han måtte kline med en vennine. Jeg synes dette var ekstremt ubehaglig og sjokkerende å høre, og sa til han at det ikke var greit. Det ble en stor diskusjon, men jeg ga meg raskt da jeg ser liten vits i å diskutere med en som er full. Han mente at det betyde ingenting, og at han bare var med på leken. Mens jeg mener at det er lov å si nei i sånne barnslige leker. (vi er begge i slutten av 20 årene.) jeg har vært med på flere sånne leker med de før, og hvergang jeg sier at noe ikke er greit, slik som å kysse andre, eller en av oss må være naken eller noe annet drøyt, har det alltid vært greit for de andre, og de endrer hva som må bli gjort. Aldri dårlig stemmning, så vet at han lett kan si nei. Ingen av oss er noen stor fan av sånne leker, men vi blir med siden de andre synes det er så gøy. Samboer har gått og lagt seg, og jeg vet ikke helt hva jeg føler og hvordan jeg skal reagere, eller gjøre her.. En del av meg har lyst til å overdrive, skrike og hylle og dumpe han. Men føler det er altfor drøyt. Vi har bodd sammen i 7 år, og har hus sammen. Jeg ønsker mest å bare glemme hele greia, og ta det som den leken det var. Men vil heller ikke at han skal tro at jeg synes det er greit. Han prøvde jo ikke å skjule noe. Hadde jeg hørt det fra noen andre hadde det nok klikket for meg. Og jeg undrer på hva som kunne skjedd videre hvis jeg ikke hadde hentet han da. Æsj.. Hva hadde dere gjort? Jeg trenger litt inspill fra folk som kanskje har vært i samme situasjon. Anonymkode: 9475e...bfb 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samboeren min var på fest med vennegjengen i kveld. Jeg var invitert men "meldte meg frivillig" til ikke å gå, da vi ble for mange. De holdt på hele dagen, og jeg hentet han litt etter midnatt. Han ville bli lenger, men valgte å bli hentet da jeg sa jeg ikke ville hente senere. Han var litt full, og i bilen fortalte han meg at han hadde hatt det kjempe gøy og hvor trist det var å måtte dra hjem akurrat nå. Han fortalte også at de hadde hatt drikke lek, der han måtte kline med en vennine. Jeg synes dette var ekstremt ubehaglig og sjokkerende å høre, og sa til han at det ikke var greit. Det ble en stor diskusjon, men jeg ga meg raskt da jeg ser liten vits i å diskutere med en som er full. Han mente at det betyde ingenting, og at han bare var med på leken. Mens jeg mener at det er lov å si nei i sånne barnslige leker. (vi er begge i slutten av 20 årene.) jeg har vært med på flere sånne leker med de før, og hvergang jeg sier at noe ikke er greit, slik som å kysse andre, eller en av oss må være naken eller noe annet drøyt, har det alltid vært greit for de andre, og de endrer hva som må bli gjort. Aldri dårlig stemmning, så vet at han lett kan si nei. Ingen av oss er noen stor fan av sånne leker, men vi blir med siden de andre synes det er så gøy. Samboer har gått og lagt seg, og jeg vet ikke helt hva jeg føler og hvordan jeg skal reagere, eller gjøre her.. En del av meg har lyst til å overdrive, skrike og hylle og dumpe han. Men føler det er altfor drøyt. Vi har bodd sammen i 7 år, og har hus sammen. Jeg ønsker mest å bare glemme hele greia, og ta det som den leken det var. Men vil heller ikke at han skal tro at jeg synes det er greit. Han prøvde jo ikke å skjule noe. Hadde jeg hørt det fra noen andre hadde det nok klikket for meg. Og jeg undrer på hva som kunne skjedd videre hvis jeg ikke hadde hentet han da. Æsj.. Hva hadde dere gjort? Jeg trenger litt inspill fra folk som kanskje har vært i samme situasjon. Anonymkode: 9475e...bfb Jeg forstår deg. Dvs dumping er alt for drøyt. Han var jo åpen om det og forsøkte tydeligvis ikke å skjule noe som helst. Man gir ikke opp 7 års samliv pga dette. Likevel mener jeg at han gikk langt over grensa ut i fra hva du har fortalt. Dere bør ta en skikkelig prat når dere er uthvilte og oppegående for man kysser rett og slett ikke med andre når man er i et forhold. Anonymkode: b9b49...7e3 47
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 2. mai 2021 Driver folk virkelig med slike «leker» etter man har fylt 20? Veldig ExOnTheBeach 🙄 Anonymkode: ed756...a06 107
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 2. mai 2021 Altså. Det er lov til å samles 10 stk på privat arrangement, men det betyr ikke at alle skal kline med hverandre(jeg regner med at flere enn bare typen din kysset eller noe sånt hvis stemningen var der). Jeg hadde krevd en ganske gjennomtenkt unnskyldning i etterkant av noe sånt. Hvis han fortsetter å mase om at det bare var en lek og ikke mente det var galt ville jeg vurdert om vi hadde like nok verdier til å ta forholdet videre. Anonymkode: f6f86...86d 53
Jolene Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Hadde ikke brydd meg, samt skrevet det på listen over "ting som skjer". 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 2. mai 2021 Si til ham at det er pga sånt fjas vi ikke får reise på sommerferie i år heller. Kline med fremmede under en pandemi? Her sitter vi andre med munnbind på hele dagen.... Anonymkode: bd4c1...ded 74
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår deg. Dvs dumping er alt for drøyt. Han var jo åpen om det og forsøkte tydeligvis ikke å skjule noe som helst. Man gir ikke opp 7 års samliv pga dette. Likevel mener jeg at han gikk langt over grensa ut i fra hva du har fortalt. Dere bør ta en skikkelig prat når dere er uthvilte og oppegående for man kysser rett og slett ikke med andre når man er i et forhold. Anonymkode: b9b49...7e3 Selv hadde jeg dumpet. Hvis mannen min velger å satse samlivet sitt på et kyss, da kan han bare ta hatten sin og gå! I mitt forhold, kysser man ikke andre, uansett. Dette er noe vi er enige om og vi vet begge utmerket godt hvor grensa går. Hjelper ikke å være åpen og ærlig om sånt, er det liksom greit da? Nei, sånt er for meg et brudd på all tillitt og respekt i et forhold.
Hannabanna Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Det sinne du føler på nå er naturlig, men siden han ikke gjore noe forsøk på å holde det skjult og kanskje ikke helt forstår hvor mye det såret deg, så tenker jeg at du burde utsette å ta noen rask beslutning. Start med å snakke med han når han har våknet og kommet seg litt. Som andre her har nevnt så er vi jo faktisk midt i en pandemi, å nå er han tåpelig og utsetter seg selv for smitte men også deg. Dette er noe jeg mener du også bør snakke med han om. 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 3 minutter siden, Dævendøtte said: Selv hadde jeg dumpet. Hvis mannen min velger å satse samlivet sitt på et kyss, da kan han bare ta hatten sin og gå! I mitt forhold, kysser man ikke andre, uansett. Dette er noe vi er enige om og vi vet begge utmerket godt hvor grensa går. Hjelper ikke å være åpen og ærlig om sånt, er det liksom greit da? Nei, sånt er for meg et brudd på all tillitt og respekt i et forhold. Du har sikkert ikke gjort noe feil i ditt liv heller, for makan til den dømmende pekefingeren du kommer med her skal man lete lenge etter. Jeg blir helt dårlig av å se hvordan så mange her skriker opp og oppmuntrer til samlivsbrudd. Anonymkode: fbc42...5c7 19
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Samboeren din delte kroppsveske med ei annen dame, utroskap er utroskap spiller ingen rolle om det er sex eller kyss under lek. Vil du virkelig være sammen med en utro mann? DUMP! Anonymkode: f02cf...1e2 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 2. mai 2021 Si at du hadde en kompis innom på besøk mens samboeren din var i selskap, og at dere klinte litt før han gikk, men at det betydde ingenting. Anonymkode: ab527...2cf 51
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Si at du hadde en kompis innom på besøk mens samboeren din var i selskap, og at dere klinte litt før han gikk, men at det betydde ingenting. Anonymkode: ab527...2cf Enig i denne. At det er en lek betyr ingenting. Si at du fikk lyst til å kline litt med den kjekke unge kollegaen din før du gikk på fredag. Hadde det vært greit for ham om du gjorde det? Det burde i prinsippet være det samme. Jeg hadde skreket og hylt litt, som du sier. Han bør faen meg være lei seg og beklage. Anonymkode: fa1b0...bc9 34
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du har sikkert ikke gjort noe feil i ditt liv heller, for makan til den dømmende pekefingeren du kommer med her skal man lete lenge etter. Jeg blir helt dårlig av å se hvordan så mange her skriker opp og oppmuntrer til samlivsbrudd. Anonymkode: fbc42...5c7 Så mye som kjæresten min er opptatt av trofasthet, lojalitet og det å vite hvor grenser i et forhold går, hadde jeg sett på det som enormt hyklersk om han var utro i noen form. Det hadde plaga meg mer enn at reglene våre blei brutt. Anonymkode: bd4c1...ded 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Jeg hadde gått min vei, men jeg har nulltoleranse etter å ha hatt to lange forhold der begge valgte å være utro. Folk har ulike grenser, og det er helt greit. Anonymkode: 4f836...58c 11
Sola de Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 Hadde vært grunn til dumping her i gården. Ikke greit. 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 Selvsagt kan han si nei. Eet der var ikke greit for deg, det burde han lett ha skjønt. Jeg synes ikke det er drøyt å avslutte forholdet hvis du bestemmer deg for det, for det er ikke sånn at fordi om noe er en lek så er det plutselig greit å gjøre sånn. I tillegg er det korona. Men jeg skjønner også om du bestemmer deg for å ikke avslutte. Det minste han kan gjøre er dog å oppriktig være lei seg og be on unnskyldning. Du får se om han klarer det. Anonymkode: 90135...85b 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 Jolene skrev (3 timer siden): Hadde ikke brydd meg, samt skrevet det på listen over "ting som skjer". Enig. Det lages så hinsides mye styr for ingenting. Anonymkode: bddac...c39 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Dævendøtte skrev (1 time siden): Selv hadde jeg dumpet. Hvis mannen min velger å satse samlivet sitt på et kyss, da kan han bare ta hatten sin og gå! I mitt forhold, kysser man ikke andre, uansett. Dette er noe vi er enige om og vi vet begge utmerket godt hvor grensa går. Hjelper ikke å være åpen og ærlig om sånt, er det liksom greit da? Nei, sånt er for meg et brudd på all tillitt og respekt i et forhold. Mannen din hadde ikke valgt dette ved å gjøre noe sånt. Det er du som gjør det, ved å velge å reagere slik på det som du sier. Prøv heller å ikke reagere så sterkt på filleting. Anonymkode: bddac...c39 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har sikkert ikke gjort noe feil i ditt liv heller, for makan til den dømmende pekefingeren du kommer med her skal man lete lenge etter. Jeg blir helt dårlig av å se hvordan så mange her skriker opp og oppmuntrer til samlivsbrudd. Anonymkode: fbc42...5c7 Det er forskjellig hva slags rammer man har i et forhold, og hvor såret man blir for ulike handlinger. Om det er utroskap, og hvordan slikt kan påvirke en. Noen blir veldig lei seg av et sånt kyss, og de fleste her er vel enige om at det ikke er greit. Hvorfor skal man uten videre komme unna med det når man bryter rammer satt sammen av begge i paret, og det sårer? Jeg sier ikke at TS skal slå opp, men jeg sier at det er hennes valg og at hun bør ta i betraktning egne følelser rundt det som skjedde. Det er den som gjør handlingen som ødelegger, ikke den som vurderer å slå opp som følge av det. Handlinger har konsekvenser. Anonymkode: 90135...85b 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå