Gå til innhold

Problem med trener

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 12-åring som sliter med relasjonen med treneren. Hun føler seg blant annet oversett og at trener ikke liker henne.  Hun er veldig stille og sjenert og er ikke den som roper høyest så trenerne har faktisk glemt å bytte henne inn i kamp ved flere anledninger så det er ingen innbilt følelse. Det er mange høylytte spillere på laget som datteren føler får spille hvor de vil fordi de roper, mens hun hele tiden blir plassert der hun ikke vil og får lite variasjon i rollene som treneren sier de skal ha.  Jeg hadde latt det gå om hun ikke hadde vært så god og alltid gjør som treneren sier.  Scoringsrekorden hennes på en kamp er 8 mål. Hun hospiterer opp og er med på flere av klubbens ekstratiltak og kommer alltid fornøyd hjem fra alle andre treninger, så heldigvis gjør det at hun får positive opplevelser, men hun har ikke alltid lyst til å trene med eget lag (som er forutsetning for deltagelse på det andre) 

Vi har forsøkt en dialog med treneren, men det gikk ikke så bra, fikk bare beskjed om at 12-åringen måtte bli tøff nok og si fra selv hvordan hun føler siden de andre på laget gjør det så bør hun også.  Hospiteringen kom til også litt mot treners vilje, men den dårlige relasjonen kom før det, så datteren føler hun blir straffet pga dette. 

Datteren er veldig ambisiøs og trener derfor 4-6 økter i uken, men er redd forholdet til treneren gjør at hun f.eks ikke blir tatt ut til sone/kretslag siden treneren nominerer. 

Hva gjør dere med barn som er veldig beskjedne i idretten sin og hvordan håndterer dere situasjoner med dårlig kjemi mellom barn og trener.  

Anonymkode: a4e33...85b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meld ifra til styret eller se etter ny klubb.

At ikke treneren kan ta hensyn til at barn er ulike vitner om noen som ikke burde trene barn. 

Anonymkode: e1b33...b42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til foreldre- trener modellen. Dersom et barn/ ungdom ikke blir sett, og trenerens respons ved konfrontasjon/ dialog er som du beskriver, så må saken tas videre mot foreldrekontakt eller til trenerveileder/ utviklingsansvarlig. Det er daglig barn og unge i dette landet som dessverre er offer for grusom segregering i breddeidretten. 

Anonymkode: 1c61b...bc4

• Liker 1
Skrevet

Ville definitivt hjulpet barnet og se seg om etter et nytt lag/ny klubb. Jeg tror ikke å gå til styret er løsningen. Hadde jeg vært 12 år og min mor hadde laget oppstandelse ved å gå til styret hadde det nok lett kunne ført til at veien til å slutte ble kort. 

Har uansett vært vitne til mange rare trenere som klubben har vært fullt klar over. Trenere som rett og slett har drept all idrettsglede hos 13-14 åringer ved å skjelle de ut foran en hel tribune for småfeil. Og jeg ser faktisk 20 år etter at mange av de fortsatt er trenere. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...