AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Jeg har en prestisjefylt jobb. Tjener bra, er høyt oppe osv. Kjæresten har deltid "på-gulvet"-jobb. Han er intelligent og helt fantastisk. Har høy utdannelse, bare er utrolig fornøyd med jobben han hadde ved siden av studiene og vil heller fortsette å jobbe med det. Flott, tenker jeg. Mer tid på ettermiddagen sammen og han er utrolig god på å lage mat og gjøre andre husgreier jeg ikke liker. Jeg har spurt ham, og sagt at jeg vil støtte ham uansett hvordan han vil jobbe, om han vil utdanne seg videre osv. Men føler venninner setter spørsmålstegn ved ordningen vår. To av dem spør hele tida om han ikke skal søke jobb. Spesielt hun ene. Jeg sier da at han har jobb. Forrige gang gikk samtalen noe som dette: Hun: Så har "Per" søkt noe jobb i det siste? Så en stilling som lå ute. Jeg: Nei. Vi har snakka sammen og han trives så godt der han er nå. Det er en skikkelig fin jobb. Og så mye fri. Hun: Ææææ, ok. * lang stillhet * Er du ok med det da? Jeg: Det viktige er at han er der han trives. Han leser mye ved siden av. Men liker ikke miljøet til de jobbene som passer videre fra studiet hans. Jeg synes alt for mange stresser med jobb. Hun: *lang stillhet, så nervøs latter* Så bra da. Jeg blir provosert og sur på henne. Hun har selv presset kjæresten sin inn i en jobb han ikke liker. Nå er hun sur fordi han jobber for mye. På papiret er hun veldig for likestilling mellom kjønn og klassekamp. Det virker jo bare som snobberi fra hennes side? Eller er det noe jeg misforstår? Hun vet vi har god råd, så kan ikke være det hun bekymrer seg for. Anonymkode: 5bfaf...8fe 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Så lenge både han og du trives, kan dere bare drite i hva venninnen din mener Anonymkode: 1851e...18d 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Så lenge både han og du trives, kan dere bare drite i hva venninnen din mener Anonymkode: 1851e...18d Ja. Men jeg lurer på om hun enten har misforstått noe, og at det er et eller annet hun prøver å si, og da vil jeg jo forklare, eller om hun rett og slett bare er kjip. Jeg merker det gjør det litt ubehagelig å møte henne. Men jeg greier liksom ikke si noe ordentlig tilbake der og da. Vi er nære. Jeg er veldig glad i henne. Og jeg tror jo hun er det i meg. Jeg blir så forvirra. Anonymkode: 5bfaf...8fe 1
Bolthorn Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Men jeg lurer på om hun enten har misforstått noe, og at det er et eller annet hun prøver å si, og da vil jeg jo forklare, eller om hun rett og slett bare er kjip. Jeg merker det gjør det litt ubehagelig å møte henne. Men jeg greier liksom ikke si noe ordentlig tilbake der og da. Vi er nære. Jeg er veldig glad i henne. Og jeg tror jo hun er det i meg. Jeg blir så forvirra. Anonymkode: 5bfaf...8fe Virker jo som du allerede vet svaret siden du sier hun har presset sin type tidligere. Som du skriver så oppfatter jeg henne som kjip og ikke en person jeg ville delt så mye med. Kan jo også være at du har misforstått, vanskelig å vite. Du finner svaret ved å spørre mer direkte om noe slike kommentarer kommer igjen. 4
Rosatoast Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Virker jo veldig som at venninna di bare bryr seg om dette "klassegreiene", som du beskriver. Siden hun også presser kjæresten sin inn i en jobb han ikke liker, neste gang burde du ta igjen med samme mynt. Ja så "Martin" jobber mye for tiden eller? Ja han gjør det, så irriterende. Åja, men det er jo du som presset han inn i en jobb han ikke liker? *nervøs latter* 8
GammelKaktus Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Er jo ikke vits i å diskutere det en gang. Hadde bare sagt at "Vi er kjempefornøyde med ordningen vår". "Hvordan går det med dere da?" 😄 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 Hvis hun er en venninne så bør det vel være anledning til å ta opp det du føler og oppklare eventuelle misforståelser? Er hun virkelig en venninne hvis vennskapet ikke hadde tålt det? Anonymkode: 3e753...474 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Det her kommer til å bli enda mer gøyalt i fremtiden, det er damene som tar utdannelse og de søker oppover Holdningene til venninnen din er dessverre veldig vanlig, en mann med vanlig jobb er trash! Ikke nok status vettu Anonymkode: 09c04...cb0 1
Diamantdryss Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Herregud hvorfor legger de seg så mye oppi jobbene deres og hva dere driver med? Har de så lite og finne på? Høres ut som om de har ett kjedelig liv. Jeg hadde bytta venner om de oppførte seg slik.
Egirl Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Så sært av venninnen din. Som du sier er det sikkert snobberi fra hennes side. Hun mener vel at menn må ha bedre jobber enn det kjæresten din har. Hadde tatt dette opp med henne, hun kan spare seg for kommentarer når du og kjæresten din trives med ordningen.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har en prestisjefylt jobb. Tjener bra, er høyt oppe osv. Kjæresten har deltid "på-gulvet"-jobb. Han er intelligent og helt fantastisk. Har høy utdannelse, bare er utrolig fornøyd med jobben han hadde ved siden av studiene og vil heller fortsette å jobbe med det. Flott, tenker jeg. Mer tid på ettermiddagen sammen og han er utrolig god på å lage mat og gjøre andre husgreier jeg ikke liker. Jeg har spurt ham, og sagt at jeg vil støtte ham uansett hvordan han vil jobbe, om han vil utdanne seg videre osv. Men føler venninner setter spørsmålstegn ved ordningen vår. To av dem spør hele tida om han ikke skal søke jobb. Spesielt hun ene. Jeg sier da at han har jobb. Forrige gang gikk samtalen noe som dette: Hun: Så har "Per" søkt noe jobb i det siste? Så en stilling som lå ute. Jeg: Nei. Vi har snakka sammen og han trives så godt der han er nå. Det er en skikkelig fin jobb. Og så mye fri. Hun: Ææææ, ok. * lang stillhet * Er du ok med det da? Jeg: Det viktige er at han er der han trives. Han leser mye ved siden av. Men liker ikke miljøet til de jobbene som passer videre fra studiet hans. Jeg synes alt for mange stresser med jobb. Hun: *lang stillhet, så nervøs latter* Så bra da. Jeg blir provosert og sur på henne. Hun har selv presset kjæresten sin inn i en jobb han ikke liker. Nå er hun sur fordi han jobber for mye. På papiret er hun veldig for likestilling mellom kjønn og klassekamp. Det virker jo bare som snobberi fra hennes side? Eller er det noe jeg misforstår? Hun vet vi har god råd, så kan ikke være det hun bekymrer seg for. Anonymkode: 5bfaf...8fe Kanskje hun tror han utnytter deg? Du skriver at dere har god råd, men det er vel pga inntekten din? Jeg sier ikke at jeg men er det samme, men det er jo et alternativ til at hun bare er snobbete... Anonymkode: a80ff...0da 4
Diamantdryss Skrevet 1. mai 2021 #12 Skrevet 1. mai 2021 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det her kommer til å bli enda mer gøyalt i fremtiden, det er damene som tar utdannelse og de søker oppover Holdningene til venninnen din er dessverre veldig vanlig, en mann med vanlig jobb er trash! Ikke nok status vettu Anonymkode: 09c04...cb0 Noe av det kvalmeste jeg vet er folk som bare tenker på status og matreale. Selv er jeg gift og har nydelige barn med en perfekt mann som elsker meg for den jeg er uavhengi av jobb status. Vennene mine legger seg Heller ikke opp I vårt privatliv. Endret 1. mai 2021 av Diamantdryss 2
Isaccis Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 8 av 10 spørsmål er egentlig bare en påstand. Hun virker passiv aggressiv og hensikten bak disse spørsmålene er å gjøre deg forlegen. Folk blir ofte passiv aggressive når de føler noe er urettferdig samtidig som de ikke har mulighet til å endre det. 3
Gjest Skogsalv Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Synes hun var litt frekk jeg.....både på dine og din manns vegne. Du får si han er innmari bra i senga pga overskuddet han har 😎❤ neste gang hun ymter innpå " stillinger hun har sett"
Lønnesirup01 Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 Skjønner ikke hvorfor dere ikke bare kan prate sammen? Mange av disse tullete greiene mellom venninner oppstår fordi ingen egentlig er helt ærlige. Det blir hinting og en indirekte maktkamp. Jeg anbefaler ikke å dytte tilbake med at han er bedre seksuelt, har mer fritid eller noen av disse kommentarene som skal stille hennes egen kjæreste i dårligere lys. Med mindre formålet er å gjøre vennskapet dårligere. Det er den barnslige reaksjonen. Hvordan relasjonen er mellom henne og hennes kjæreste er jo deres sak, og typen hennes står helt fritt til å velge jobb selv. Ingen kan skylde på partneren for at de har en jobb de hater - hvis det faktisk er tilfelle. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja. Men jeg lurer på om hun enten har misforstått noe, og at det er et eller annet hun prøver å si, og da vil jeg jo forklare, eller om hun rett og slett bare er kjip. Jeg merker det gjør det litt ubehagelig å møte henne. Men jeg greier liksom ikke si noe ordentlig tilbake der og da. Vi er nære. Jeg er veldig glad i henne. Og jeg tror jo hun er det i meg. Jeg blir så forvirra. Anonymkode: 5bfaf...8fe Jeg tror det plager henne at dere begge har det så bra sammen. Hun er sjalu på det dere har. Hun hadde vel heller likt å høre at typen din ikke trives på jobben. Anonymkode: d9850...304
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 Virker mest som du projiserer her, ts. Og det med at hun har presset kjæresten tll å ta en jobb han ikke liker - hvem har sagt det til deg? Har hun sagt det? Har han? Anonymkode: 10bb5...dde
Fiffig Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 De av vennene mine som har behov for å uttrykke ting om forholdet mitt, unngår jeg samtaleemnet med. Dvs, kun en venninne, som selv er kronisk singel og generelt skeptisk til menn. Når jeg føler at rådene eller meningene jeg får handler om deres verdier, og ikke så mye om hva som kan gjøre meg glad, så ignorerer jeg det glatt. Kan være greit å si fra hvis du synes hun legger seg oppi dette? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Hun er bare en usikker taper. Har vært med slike damer før. Dessverre bryr damer seg altfor mye om hva venninnene sine mener. Anonymkode: e3543...2ae
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #20 Skrevet 2. mai 2021 Anbefaler deg å kvitte deg med sånne overfladiske folk. Anonymkode: e3543...2ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå