AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Nysgjerrig på om jeg ville ha trivdes med å jobbe i hjemmesykepleien. Jobber nå på sykehuset men orker ikke kjører på sengepost mer. Er det bedre forhold i kommunen?🙏🏼😅 Anonymkode: 56886...1a3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Det kommer an på såååå mange ting. Jeg jobber et sted hvor vi har en enestående leder som nok er den viktigste grunnen til at veldig mange trives hos oss. Vi blir hørt, er det for mye å gjøre så leies det inn ekstra, er det mindre så blir vi litt færre. Veldig mange fra nabokommuner som har kommet over til oss og sier at det er utrolig stor forskjell selv om arbeidsoppgaver er ganske like. Det mest positive jeg ser med hjemmesykepleie er at en klarer å legge opp dagen sin selv. Og ta en pust i bakken i bilen mellom kjøringen. Og mange hyggelige mennesker en er innom og spesielt når en blir kjent med dem. Negative er ved store arbeidsmengder så løper en fra den ene til den andre, har ikke tid til å ta en liten prat, det blir veldig mekanisk inn og ut. Er veldig sårbart dersom noe skjer hos en bruker så henger en etter hos andre, noe som kan føre til misnøye hos brukere. Kjøreforhold om vinteren. Ofte vanskelig å få tak i leger, spesielt hvis det haster. Du kan jo ta noen ekstra vakter for å prøve deg først. Mange som gjør det, før de evt sier opp den faste jobben. Kanskje finner du raskt ut at det ikke er noe for deg og da er det dumt å ha sagt opp jobben. Anonymkode: d1a58...067
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 Liker «friheten». Kjøre fra den ene til den andre og få litt pusterom. Liker at vi ikke er på en plass hele dagen. Det er noe spesielt med å dra hjem til folk og hjelpe de der. Tiden går veldig fort. Minuset er at du er overlatt til deg selv og må ta alle avgjørelser selv. Hender vi er to stk hos noen, men i hovedsak jobber man alene. Hos oss er kveldsvaktene bare stress. Du rekker knapt å komme inn og hilse, før du må dra igjen. Føler jeg krysser fingrene under hele vakta for at alle brukerne er friske og på beina, så vi ikke mister tid. Anonymkode: 765f4...455
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Personlig syns jeg det er grusomt. Vi løper fra a til b, konstant tids- og effektiviseringspress, ingen innleie av vikarer (om noen er syk fordeles en liste på topp av det vi allerede har), det er lav kompetanse og generelt mye kaos. Vi er alltid bakpå. Det som er fint er friheten. Anonymkode: 72497...d97 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Det kan nok være litt ubehagelig å måtte gå hjem til brukere som røyker inne. Mange eldre er storrøykere og har aldri gått ut for å røyke, og de har jo lov å røyke inne i sitt eget hjem. Det kan stinke ganske forferdelig i et skikkelig innrøyket hjem. Man må sette opp alle dører mens man er der, og likevel nesten kveles av røyk og stank. Anonymkode: a5f53...de8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker «friheten». Kjøre fra den ene til den andre og få litt pusterom. Liker at vi ikke er på en plass hele dagen. Det er noe spesielt med å dra hjem til folk og hjelpe de der. Tiden går veldig fort. Minuset er at du er overlatt til deg selv og må ta alle avgjørelser selv. Hender vi er to stk hos noen, men i hovedsak jobber man alene. Hos oss er kveldsvaktene bare stress. Du rekker knapt å komme inn og hilse, før du må dra igjen. Føler jeg krysser fingrene under hele vakta for at alle brukerne er friske og på beina, så vi ikke mister tid. Anonymkode: 765f4...455 Enig i dette - vil bare legge til en ting til på minussiden: inn og ut i all slags vær... Anonymkode: 34df7...355
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan nok være litt ubehagelig å måtte gå hjem til brukere som røyker inne. Mange eldre er storrøykere og har aldri gått ut for å røyke, og de har jo lov å røyke inne i sitt eget hjem. Det kan stinke ganske forferdelig i et skikkelig innrøyket hjem. Man må sette opp alle dører mens man er der, og likevel nesten kveles av røyk og stank. Anonymkode: a5f53...de8 enig! Jeg elsker ellers hjemmesykepleien. Man gjør seg ferdig et sted før man reiser videre. Man får seg noen minutter i bilen, kan høre på musikk, stikke innom butikken og kjøpe seg lunsj om man trenger osv. jeg stortrives! Anonymkode: abc1d...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå