Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Etter den lange Dr. Hauscha-tråden, gikk jeg og kjøpte meg rosekremen det ble snakket så varmt om. Jeg har litt tørr hud. Og kremen føltes super ut de første dagene, men så begynte jeg å bli tørrere og tørrere. Nå har jeg slutta med den for lenge siden og er tilbake til MD under Dermalogica SSC. Men det er helt forferdelig... Huden kjennes som papp!! :overrasket: enda jeg lesser på med krem. what to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes at Dr Hauschka-produkter fungerer best om man bruker hele regimet.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Synes at Dr Hauschka-produkter fungerer best om man bruker hele regimet.

men det er snakk om at jeg er fullstendig uttørket, så jeg er ikke så gira på å putte fler av de produktene der i trynet mitt... :forvirret:

Skrevet
men det er snakk om at jeg er fullstendig uttørket, så jeg er ikke så gira på å putte fler av de produktene der i trynet mitt...  :forvirret:

Det er jo ditt valg.. Men noe av filosofien bak Dr H er at huden skal stabilisere seg slik at man ikke må tilføre så mye fuktighet hele tiden. Har du brukt mye fuktighetskrem vil du kanskje få ekstra tørr hud i starten.

Jeg har motsatt hudtype som deg. Huden min tenderer til å bli litt blank, spesielt ved pannen og nesa. Når jeg begynte med Dr H fikk jeg i starten enda mer oljete hud, men nå er oljeproblemet så godt som borte.

Skrevet

Min erfaring med rosekremen er at det ikke lønner seg å lesse på. Du må bruke lite. Også enig med Susanne at det fungerer best om du inkluderer flere produkter fra DH.

Vi er også inni i en tid med årstidsskifte, og min tørre hud reagerer iallefall med å bli tørrere på denne tiden.

Skrevet

Har selv fått mye mindre tørr hud etter at jeg ble flinkere til å gi huden fett og fuktighet innenfra. I tillegg til å drikke mye vann er det også viktig å få i seg sunne fettsyrer (omega 3, 6 og 9). Huden tar jo først og fremst opp fettstoffer innenfra. 3 ss av f.eks. Udos Choice pr. dag kan gjøre kjempeforskjell på en uttørket hud, men det kan ta opptil 2 mnd før man ser de store forskjellene. Min tørre hud hadde også veldig mye eksem, dette har også blitt mye bedre. Vi har ofte lett for å glemme at også huden tar opp næring innenfra. I tillegg er det selvsagt viktig å bruke en god krem, har ingen gode tips til det dessverre.

Gjest Isabellas
Skrevet

Du må kjøpe skin hydrating booster og påføre under kremen! Synd at ikke alle skjønner at kun krem ikke er nok, det er serumene som virkelig går ned i dybden og jobber med huden og tilfører det huden skal ha... først serum, så krem. en god fuktighetsmaske er også ideell å sove med om natta og bruker både to og tre ganger i uka. Kanskje også en skikkelig fuktighetsgivende behandling hos hudpleier hadde vært noe? Lykke til! :tommelsmil:

Skrevet

"Lesse på" skal man vel ikke gjøre med noe?

Måtehold er kanskje greit også når det gjelder hudkrem.

Synes denne tråden nok en gang bekrefter at ikke alle produkter passer for alle. Ikke alle metoder passer for alle. En må prøve seg fram - og finne ut hva som PASSER BEST FOR MEG!

Ikke tro "blindt" på alle tester, fasiter og svar!

FINN UT HVA SOM PASSER BEST FOR DEG!

Skrevet

Skin hydrating booster gjorde ikke stort for meg... Enda jeg har ikke så tørr hud som deg lilleulv. (Serumene trenger ikke dypere ned i huden enn krem da. Huden vår er en barriere som skal beskytte oss, derfor trenger ingenting særlig dypt ned i huden. En del ting kan bli tatt opp i blodbanen via huden, men det blir noe helt annet og gjør jo ikke noe lokalt for huden. Kremer og andre ting vi smører på huden trenger kun ned i overhuden.) Er litt med på tanken om å gi huden vitaminer, fett og fuktighet innenfra i tillegg til en god krem. Selv bruker jeg en ganske lett krem akkurat nå, så har ikke noe hett tips til tørr hud. Men har ikke Decleor masse gode kremer da, også for ekstremt tørre hudtyper? Fikk en prøve på en Decleor krem i vinter når huden min føltes som papir. Den kjentes veldig god ut, men nå husker jeg ikke hvilken det var. En god hudolje hadde kanskje også gjort nytte? Kanskje best å ha på om natten. Håper du finner noe som hjelper, man føler seg ikke særlig vel når huden krangler sånn.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Du må kjøpe skin hydrating booster og påføre under kremen! Synd at ikke alle skjønner at kun krem ikke er nok, det er serumene som virkelig går ned i dybden og jobber med huden og tilfører det huden skal ha... først serum, så krem. en god fuktighetsmaske er også ideell å sove med om natta og bruker både to og tre ganger i uka. Kanskje også en skikkelig fuktighetsgivende behandling hos hudpleier hadde vært noe? Lykke til!  :tommelsmil:

nja... men da ble dette for styrete og skummelt for meg. når jeg fint kan bruke andre dagkremer alene uten å bli tørr så velger jeg heller det :)

Gjest Isabellas
Skrevet (endret)

Vel, valget er ditt om du velger å høre på fagpersoner eller ikke. Det er din hud, ditt valg. Enig med gjest her lenger oppe, at Decleor har gode produkter til tørr hud. De har også aromessenser (oljer) for å påføre huden under nattkremen. Disse jobber mer i dybden enn kremene. Altså for å si det enkelt: Olje eller serum under krem er et must! Men - du bestemmer!

Endret av Isabellas
Skrevet

Leste en artikkel om Dr. H for en tid siden og forstod det sånn at de gjør helt motsatt av hva som er vanlig. At fet hud tilføres fett for å få den til å stoppe å produsere så mye selv, og tørr hud tilføres ikke fett for å få den til produsere mer selv. Isåfall kan jeg godt tenke meg at det tar litt tid før merker noe bedring.

Korriger gjerne hvis jeg har misforstått fullstendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...