Ohlalala Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Hei! Jeg søker flere med kronisk elveblest. Etter 1,5 år med kløe trenge jeg sårt noen å dele erfaringer og forhåpentligvis gode råd med.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Vet ikke om jeg har så mange råd da men regner med du har prøvd ut allergimedisiner? Selv bruker jeg ceterizine året rundt, både på grunn av elveblest og allergi. Anonymkode: 86fd4...032
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 Ohlalala skrev (42 minutter siden): Hei! Jeg søker flere med kronisk elveblest. Etter 1,5 år med kløe trenge jeg sårt noen å dele erfaringer og forhåpentligvis gode råd med. Allergisprøyter. De sier det er en del bivirkninger, personlig merket jeg aldri det, og allergisprøytene fungerte utmerket på meg. Anonymkode: 17adc...6b1 1
Ohlalala Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet ikke om jeg har så mange råd da men regner med du har prøvd ut allergimedisiner? Selv bruker jeg ceterizine året rundt, både på grunn av elveblest og allergi. Anonymkode: 86fd4...032 Hei! Ja, jeg har prøvd masse. Gått på 4 antihistaminer daglig i snart et år. Bruker også Atarax, Prednisolon og Xolair, men ingenting tar årsaken. Så da søker jeg desperat litt hjelp her:) Jeg har også prøvd meg litt ift mat, mulig det kan være nyttig å fortsette med det. Selv om hudlegen min er overbevist om at det ikke har noen sammenheng.
Ohlalala Skrevet 2. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Allergisprøyter. De sier det er en del bivirkninger, personlig merket jeg aldri det, og allergisprøytene fungerte utmerket på meg. Anonymkode: 17adc...6b1 Har gått på 4 antihistaminer daglig i snart et år. Bruker også Atarax, Prednisolon og Xolair, men ingenting tar årsaken. Så da søker jeg desperat litt hjelp her:) Verken hudlege eller øre-, nese- halslege nevnte allergisprøyt, men Xolair skal ha en dempende effekt ift Ige. Jeg har også prøvd meg litt ift mat, mulig det kan være nyttig å fortsette med det. Selv om hudlegen min er overbevist om at det ikke har noen sammenheng.
maddiie Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 Jeg fikk elveblest ved bruk av ppiller. Er 1-10000 som melder om den bivirkningen på det merket jeg brukte. Har du sjekket alle medikamenter du bruker at ikke elveblest er en mulig bivirkning? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har hatt elveblest hele livet omtrent. Og jeg er en av de som er så heldige at det egentlig ikke er en grunn til at jeg får det. For det trenger nemlig ikke å være allergi som ligger bak. Det har gått litt opp og ned hvor ille det er. Det har vært perioder hvor jeg ikke kunne gjøre noe uten at jeg fikk utbrudd, feks vannet på huden fra å dusje. Det er slitsomt. Nå har det begynt å roe seg veldig ned. Får stort sett bare de stedene som får litt kraftig trykk, feks bli holdt fast, bære noe tungt med armen som støtte, eller ved risp på huden og sånt. Anbefaler deg å ikke klø, det kan være vanskelig men det gjør at det går fortere over. Etterhvert så blir det lettere å ignorere det og. Eventuelt klø rundt, kaldt vann hjelper og å døyve kløe Anonymkode: 3f531...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har også kronisk elveblest. Har slitt med det i snart 30 år. Jeg tror jeg har vært igjennom alt av allergitabletter har også prøvd kortisonsprøyter og tabletter. Nå tar jeg tre allergitabletter om dagen og det fungerer greit. Men plutselig så blusser det opp igjen og da trenger jeg en kur med kortison. Jeg har aldri funnet noen årsak til elveblesten. Jeg har både allergi og astma i tillegg, men den elveblesten er skikkelig irriterende og plagsom. Anonymkode: cf79d...211
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Jeg hadde kronisk elveblest med utbrudd over hele kroppen fra jeg var 17-22 år. Etterhvert tror jeg at jeg så et mønster hvor jeg fikk store utbrudd ved stress (spesielt ved venninnetrøbbel og lignende vanskelige perioder) samt hvis jeg ble syk med feber. Men jeg var plaget i andre perioder av livet også, men ikke like mye. Når jeg ble 22 gikk jeg veldig mye ned i vekt (40 kg), elveblesten forsvant på ca samme tid men jeg vet ikke om det hadde en sammenheng. Jeg har heldigvis ikke vært plaget med elveblest etterpå, jeg har stor medfølelse med dere som sliter med det. Det gjør så vondt! Anonymkode: 3dd0d...367
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Hos meg er det eneste som fungerer Telfast 180 mg på morgen og Telfast 180 mg + Atarax 25 mg på kveld. Alle andre typer og kombinasjoner av antihistaminer er som å spise sukkertøy. Har du prøvd Telfast? Anonymkode: 8de01...f08
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Prøvd å kutte ut melk? For meg hjalp det veldig mye. Fra nhi «Kumelk er den vanlige årsaken, men melk fra sau, geit og andre pattedyr kan også forårsake en reaksjon. Den allergiske reaksjonen kommer minutter til timer etter inntak av melk. Symptomer og tegn på melkeallergi spenner fra milde til alvorlige og kan inkludere hvesing, brekninger, elveblest og fordøyelsesproblemer« Anonymkode: 0f8cb...988
Sokkar Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Ohlalala skrev (16 timer siden): Hei! Jeg søker flere med kronisk elveblest. Etter 1,5 år med kløe trenge jeg sårt noen å dele erfaringer og forhåpentligvis gode råd med. Har hatt det i flere år. Har den typen at jeg får elveblest dersom noe skraper borti huden, jeg klør meg eller lignande
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Jeg har kronisk elveblest mest trolig pga medisin mot lavt stoffskifte. Har ikke klart å funnet noe som hjelper enda, utbrudd går sin gang uavhengig av hvilken type antihistamin jeg tar🙈 Anonymkode: f1e08...ca4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå