Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 jeg er I uke 5. Og er så hard i magen. Klarer ikke presse ut alt. Har dere noen gode råd?
MiaHI Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Ikke press for hardt, da kan du få hemoroider. Hard mage er dessverre en del av graviditeten for mange. For meg hjelper det å drikke en stor smoothie til frokost + en kopp kaffe eller to (innenfor det gravide skal ha i seg av koffein). Ellers gjelder de vanlige råd mot hard mage. Drikk mye vann, spis fiberrik mat, prøv å spise svisker. Hjelper ikke dette så kan du spørre på apoteket om avføringsmidler som er trygge for gravide. 2
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2021 MiaHI skrev (4 minutter siden): Ikke press for hardt, da kan du få hemoroider. Hard mage er dessverre en del av graviditeten for mange. For meg hjelper det å drikke en stor smoothie til frokost + en kopp kaffe eller to (innenfor det gravide skal ha i seg av koffein). Ellers gjelder de vanlige råd mot hard mage. Drikk mye vann, spis fiberrik mat, prøv å spise svisker. Hjelper ikke dette så kan du spørre på apoteket om avføringsmidler som er trygge for gravide. Takk for fine råd. Jeg liker ikke svisker. Men prøver å spise en del havre brød eller knekkebrød med havre. Grønnsaker. Blitt hekta på banan,jordbær og vanilje kesam. Drikker mye vann, men også juice, og saft uten sukker. Avføringsmiddel vil jeg holde meg unna da jeg for en tid tilbake var avhengig av dem.
Heisenberg Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 Dropp bananer hvert fall! De gir hard mage. Hva med linfrø? De kan blandes i f eks yoghurt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Anonymous 91 skrev (5 minutter siden): Jeg liker ikke svisker. Man spiser ikke svisker fordi man liker dem, men fordi det er bedre enn å være frostopøet. Kiwi er også bra. Anonymkode: bd3a9...fef 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 Koffein er det som funker mest for meg. Liker ikke kaffe, og spesielt ikke når jeg er gravid, men trenger bare et par slurker med battery eller en cola for å få litt gang på ting 👍🏼 Anonymkode: b772b...31f
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Man spiser ikke svisker fordi man liker dem, men fordi det er bedre enn å være frostopøet. Kiwi er også bra. Anonymkode: bd3a9...fef Klarer ikke smaken av svisker.
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2021 Heisenberg skrev (28 minutter siden): Dropp bananer hvert fall! De gir hard mage. Hva med linfrø? De kan blandes i f eks yoghurt. Ååh. Visste ikke det ang banan. Skal prøve litt ut. Takk
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 Du må også bevege deg! Gå i relativt rask gange i 20-30 minutter etter mat. Drikk gjerne en kaffekopp og hvis du liker det, det får fart på systemet. fysisk aktivitet er like viktig som hvilken mat du spiser, fordøyelsessystemet gås i gang! Lykke til! Anonymkode: f3832...50e
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Koffein er det som funker mest for meg. Liker ikke kaffe, og spesielt ikke når jeg er gravid, men trenger bare et par slurker med battery eller en cola for å få litt gang på ting 👍🏼 Anonymkode: b772b...31f Koffein inntar jeg helst ikke nå. Selvom jeg er glad i kaffe
saloni Skrevet 1. mai 2021 #11 Skrevet 1. mai 2021 Tar du tilskudd av jern? Jordmor sa til meg at det ofte gir forstoppelse. Man trenger ikke ta jerntilskudd før evt. en prøve viser at man har behov for tilskudd. 1
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2021 saloni skrev (2 minutter siden): Tar du tilskudd av jern? Jordmor sa til meg at det ofte gir forstoppelse. Man trenger ikke ta jerntilskudd før evt. en prøve viser at man har behov for tilskudd. Ja, det gjør jeg. Leste det kunne gi hard mage. Kan la vær å ta jern til jeg har tatt blodprøver hos legen på onsdag. Takk
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må også bevege deg! Gå i relativt rask gange i 20-30 minutter etter mat. Drikk gjerne en kaffekopp og hvis du liker det, det får fart på systemet. fysisk aktivitet er like viktig som hvilken mat du spiser, fordøyelsessystemet gås i gang! Lykke til! Anonymkode: f3832...50e Jeg går hver eneste dag da vi har hund. Takk
saloni Skrevet 1. mai 2021 #14 Skrevet 1. mai 2021 (endret) Anonymous 91 skrev (3 minutter siden): Ja, det gjør jeg. Leste det kunne gi hard mage. Kan la vær å ta jern til jeg har tatt blodprøver hos legen på onsdag. Takk Jeg er i uke 5 selv, og har tatt jerntilskudd. Begynte selv å slite med forstoppelse. Fikk beskjed av jordmor om å stoppe, og heller ta jerntilskudd igjen dersom det er behov! Endret 1. mai 2021 av saloni 1
Anonymous 91 Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #15 Skrevet 1. mai 2021 saloni skrev (Akkurat nå): Jeg er i uke 5 selv, og har tatt jerntilskudd. Begynte selv å slite med forstoppelse. Fikk beskjed av jordmor om å stoppe, og heller ta tilskudd igjen dersom det er behov! Gratulerer ❤ og takk for godt råd. Da skal jeg forsøke og kutte dem og bare bruke multivitaminer og folat
saloni Skrevet 1. mai 2021 #16 Skrevet 1. mai 2021 Anonymous 91 skrev (1 minutt siden): Gratulerer ❤ og takk for godt råd. Da skal jeg forsøke og kutte dem og bare bruke multivitaminer og folat Gratulerer til deg også . 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Laktulose. Stod på det gjennom hele graviditeten. Anonymkode: ccb6d...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå