AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #1 Skrevet 1. mai 2021 Drømmen er å bo i et av oslo’s fineste gater. Så utrolig mange fine bygninger, gater, fine trær, bygning, ja, bare alt. El sykler overalt som man bare kan leie og kjøre gjennom gatene, dra innom parken. Innafor å kle seg skikkelig søt. Mange fine menn. Skulle ønske jeg var en milliardær og bodde i Oslo. Livet mitt hadde vært så bra! Anonymkode: d071a...9df 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #2 Skrevet 1. mai 2021 Mange av den er heldige. Mange av dem har også forpliktelser, utfordringer og hjerteskjær som alle oss andre. Det er også sånn at ved annerledes liv kommer andre utfordringer. Jeg er ikke spesielt misunnelig, men litt. Jeg tror jeg har det bedre enn de fleste av dem. Anonymkode: 72374...e6a 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #3 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange av den er heldige. Mange av dem har også forpliktelser, utfordringer og hjerteskjær som alle oss andre. Det er også sånn at ved annerledes liv kommer andre utfordringer. Jeg er ikke spesielt misunnelig, men litt. Jeg tror jeg har det bedre enn de fleste av dem. Anonymkode: 72374...e6a Ingen som sa at de lever et perfekt liv? Alle sliter med noe, men det er jo ikke noe å dra inn i dette innlegget! Jeg snakket bare om hvor fine og vakre omgivelser de har. Så heldig. Anonymkode: d071a...9df 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #4 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ingen som sa at de lever et perfekt liv? Alle sliter med noe, men det er jo ikke noe å dra inn i dette innlegget! Jeg snakket bare om hvor fine og vakre omgivelser de har. Så heldig. Anonymkode: d071a...9df Ja, enig. Slipper å måtte late som at omgivelsene er fine, liksom, fordi omgivelsene er fine på ordentlig. alt handler visst om hvordan ting ‘ser ut’, og da kan man like gjerne være omringet av de som ser bra ut og som er friske og sunne. Seriøst, når folk er så ekstremt overfladiske må det vel være lov til det. Alle dømmer jo uansett, og de som ikke dømmer må ha helt ekstremt rike indre liv som få kan matche. Har vært for mye sammen med misfornøyde folk som bor i fæle omgivelser. Til slutt blir det bare slitsomt å late som at det er ‘bra nok’. De blir fort veldig krevende og skjønner ikke at de er en utfordring og ikke en kilde til glede. De blir sure og sinte og forvirret av sannheten. Anonymkode: 055d8...86b
CorvusCorax Skrevet 1. mai 2021 #5 Skrevet 1. mai 2021 Jøss, er man milliardær om man bor i Oslo. Hvor er milliardene mine? 🤔 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #6 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Drømmen er å bo i et av oslo’s fineste gater. Så utrolig mange fine bygninger, gater, fine trær, bygning, ja, bare alt. El sykler overalt som man bare kan leie og kjøre gjennom gatene, dra innom parken. Innafor å kle seg skikkelig søt. Mange fine menn. Skulle ønske jeg var en milliardær og bodde i Oslo. Livet mitt hadde vært så bra! Anonymkode: d071a...9df De tankene hadde jeg når jeg var ung også - nå vil jeg heller bo i skogen rundt vakre omgivelser og jordnære mennesker. Moren min har mange venner på Oslo vest, men om de har så bra liv som det skal fremstilles som er nok heller tvilsomt. De jobber konstant, fokuset er på det overfladiske, noe som i seg selv er langt fra det lykkelige liv, og nei, alt ser ikke så pent ut på nært hold der heller, mye slitt. Jeg har også vært sammen med en milliardær. Stakkars menneske, for han var virkelig syk av alt press og stress dette førte med seg og evnet ikke å se det selv. Bare det å parkere bilen tok jo evigheter for han kunne ikke parkere bilen ved siden av biler som ikke kostet over en mill 🤣 Jeg tror både det å bo blant rike, og å være rik selv, ødelegger en person. Klarer man å holde beina godt plantet på jorden og samt sette pris på ting så kanskje. Anonymkode: 902aa...029 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Har bodd på Frogner, det er mye trafikk nedi kjernen. Bråkete trikk. Verdien av at det bare tar to min å gå fra leiligheten til en 7/11 for å kjøpe melk er ikke så høy at jeg orker å betale det hvite ut av øyet for å bo der. I tillegg er bykjernen terrormål. Liker meg bedre nærmere naturen og å ha hage med bærbusker, men hver sin smak. Anonymkode: cf0b3...76b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Det er ikke så populært å poste positive utsagn om Oslo på dette forumet, TS. Du blir bare korrigert av folk som «aldri ville ha bodd i Oslo, uansett!». Jeg er enig med deg. Men det er ikke bare de mest velstående delene av Oslo som er fine. Selv lever jeg godt i et av de litt rimeligere områdene. Her er det rolig og kort vei til marka. Har egen kjøkkenhage og trivelige naboer, bruker ca. 15 minutter inn til sentrum. Det er helt oppnåelig for meg å bo slik, selv om jeg tjener under gjennomsnittet. Føler meg heldig hver eneste dag! ❤️ Anonymkode: 018b0...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er ikke så populært å poste positive utsagn om Oslo på dette forumet, TS. Du blir bare korrigert av folk som «aldri ville ha bodd i Oslo, uansett!». Jeg er enig med deg. Men det er ikke bare de mest velstående delene av Oslo som er fine. Selv lever jeg godt i et av de litt rimeligere områdene. Her er det rolig og kort vei til marka. Har egen kjøkkenhage og trivelige naboer, bruker ca. 15 minutter inn til sentrum. Det er helt oppnåelig for meg å bo slik, selv om jeg tjener under gjennomsnittet. Føler meg heldig hver eneste dag! ❤️ Anonymkode: 018b0...9e3 Har ikke inntrykk av at de fleste over har korrigert TS. De bare belyste at livet ikke nødvendigvis blir bedre av materialistiske goder. Med andre ord, for at livet skal føles bra må man jobbe for å få et rikt indre liv både med og uten materialistiske goder. Jeg har også bodd flere år i Oslo og trives veldig godt. Har venner både i Oslo vest og øst. Anonymkode: afb08...abe
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke inntrykk av at de fleste over har korrigert TS. De bare belyste at livet ikke nødvendigvis blir bedre av materialistiske goder. Jeg har også bodd flere år i Oslo og trives veldig godt. Anonymkode: afb08...abe Dessverre, så blir livet bedre med materialistiske goder, fordi vi bor i et system (Capitalist SH!T System, som jeg kaller det) som belønner "deg" for å ha materialistiske goder, herunder også kapital - derav kapitalisme. Ikke mye spor av "sosialdemokratiet" eller litt "sosialisme" på Oslo Vest og sentrum, og de områdene der, nei. Oslo er egentlig ikke Oslo, men to byer, selv om de er under "ett" som en by. Kunne sammenlignet det med tidligere Vest-Berlin på den ene siden og Øst-Berlin på den andre siden. Ingen militære "Check Points" slik det var mellom Vest- og Øst-Berlin, men "Check Points" er likevel der i form av sosial og økonomisk utestenging. I tillegg så lever de rike både lenger, og selvsagt med høyere livskvalitet. Trist at det er sånn, men når man tross alt bor i et system som digger materialistiske goder og de rike tilbes som Guder av blant annet politikere. Alle vil smiske med "deg" og være underdanige ovenfor deg når du er rik, vet du. Du er straks "sjefen" så lenge du har kapital. Over 9 år skiller f eks mellom "toppen og bunnen" i Oslo når det gjelder gjennomsnittelig levealder. https://www.nrk.no/norge/ti-grafer-som-viser-forskjells-oslo-1.12521009 At TS faller for materialisme er ikke akkurat noe overraskelse, siden det store flertallet i Norge har falt for det tullet allerede og systemet belønner i tillegg de som har fokuset på materialistiske goder. Systemet belønner dessverre ikke en snill mann eller en snill kvinne. Man får ikke kjøpt noe med den "valutaen" på konto. Anonymkode: c1ebc...73a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dessverre, så blir livet bedre med materialistiske goder, fordi vi bor i et system (Capitalist SH!T System, som jeg kaller det) som belønner "deg" for å ha materialistiske goder, herunder også kapital - derav kapitalisme. Ikke mye spor av "sosialdemokratiet" eller litt "sosialisme" på Oslo Vest og sentrum, og de områdene der, nei. Oslo er egentlig ikke Oslo, men to byer, selv om de er under "ett" som en by. Kunne sammenlignet det med tidligere Vest-Berlin på den ene siden og Øst-Berlin på den andre siden. Ingen militære "Check Points" slik det var mellom Vest- og Øst-Berlin, men "Check Points" er likevel der i form av sosial og økonomisk utestenging. I tillegg så lever de rike både lenger, og selvsagt med høyere livskvalitet. Trist at det er sånn, men når man tross alt bor i et system som digger materialistiske goder og de rike tilbes som Guder av blant annet politikere. Alle vil smiske med "deg" og være underdanige ovenfor deg når du er rik, vet du. Du er straks "sjefen" så lenge du har kapital. Over 9 år skiller f eks mellom "toppen og bunnen" i Oslo når det gjelder gjennomsnittelig levealder. https://www.nrk.no/norge/ti-grafer-som-viser-forskjells-oslo-1.12521009 At TS faller for materialisme er ikke akkurat noe overraskelse, siden det store flertallet i Norge har falt for det tullet allerede og systemet belønner i tillegg de som har fokuset på materialistiske goder. Systemet belønner dessverre ikke en snill mann eller en snill kvinne. Man får ikke kjøpt noe med den "valutaen" på konto. Anonymkode: c1ebc...73a Ja, jeg er enig i at de fleste dyrker materialistiske goder, men man trenger ikke være en del av det psykologiske presset. Det er faktisk et valg man har. Man kan velge å sette pris på nåværende situasjon og jobbe med det man liker og nå målene man har. Å føle at andre har det bedre, skaper bare bekymringer og misfornøydhet. Slike negative holdninger kan, tro det eller ei, få negative effekter på helsen. Anonymkode: afb08...abe
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Trives bedre i mitt majestestiske hus på landet. Ikke må jeg være mangemillionær for å ha råd til det, og ikke må jeg jobbe til jeg er 70 for å betale ned lånet Skjønner at du har en drøm om dette ts, men jeg er glad jeg ikke deler den. Naboer overalt, bråkete by.. Nei takk! Anonymkode: 32512...383 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Det er dessverre blitt veldig stort press på de vakre områdene i Oslo. For det første har byen hatt en elendig byplanlegging med altfor lave krav til utbyggere, som har resultert i at mange vakre gårder er revet, og erstattet med stygge klosser (Arkitekturopprøret tar en veldig legitim kamp her). Sekundært har vi i Norge aldri hatt en adel eller aristokrati, og denne typen velstand har ikke preget byen slik det har f.eks. i Stockholm, der det er mange slike vakre gårder. Både jeg og mannen er fra Oslo, og ser i sentrum for vår neste bolig. Men gater som er sentrale, i gamle gårder, med grønt og trær i gatene OG parkeringer, samt fred og ro, er det veldig få av. Det driver prisene enda høyere. En enebolig med hage og parkering på Valleløkken skal de ha nå 28 mill for. Anonymkode: c0fd8...640 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Heller lutfattig med enebolig på landet enn styrtrik i Oslo. Anonymkode: e9896...97c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #15 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trives bedre i mitt majestestiske hus på landet. Ikke må jeg være mangemillionær for å ha råd til det, og ikke må jeg jobbe til jeg er 70 for å betale ned lånet Skjønner at du har en drøm om dette ts, men jeg er glad jeg ikke deler den. Naboer overalt, bråkete by.. Nei takk! Anonymkode: 32512...383 Ja, og topp blir det når de fleste kontorjobber kan utføres hjemme fra hus på landet. Da kan man både ha jobber man stortrives i, starte morgenen med frokostbrød som er kaldhevet om natten og nybakte om morgenen avslappet sammen med barna uten stress der alle må komme tidsnok til arbeidsplass, ta løpeturer i naturen i lunsjtider og ha mer tid til familie og venner på ettermiddag/kveld fordi man ikke bruker unødvendig tid på å stå i kø før og etter jobb. Så kan man ta weekendturer til Oslo eller rett og slett midt i uken fordi man kan jobbe på "hjemmekontor" fra hotellrommet. Anonymkode: afb08...abe 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #16 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, og topp blir det når de fleste kontorjobber kan utføres hjemme fra hus på landet. Da kan man både ha jobber man stortrives i, starte morgenen med frokostbrød som er kaldhevet om natten og nybakte om morgenen avslappet sammen med barna uten stress der alle må komme tidsnok til arbeidsplass, ta løpeturer i naturen i lunsjtider og ha mer tid til familie og venner på ettermiddag/kveld fordi man ikke bruker unødvendig tid på å stå i kø før og etter jobb. Så kan man ta weekendturer til Oslo eller rett og slett midt i uken fordi man kan jobbe på "hjemmekontor" fra hotellrommet. Anonymkode: afb08...abe Nettopp Håper flere benytter seg av muligheten. Spesielt det å ikke betale seg ihjel på bolig er en god følelse, og stillheten er også flott. Anonymkode: 32512...383 2
Gjest Jon Are Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dessverre, så blir livet bedre med materialistiske goder, fordi vi bor i et system (Capitalist SH!T System, som jeg kaller det) som belønner "deg" for å ha materialistiske goder, herunder også kapital - derav kapitalisme. Ikke mye spor av "sosialdemokratiet" eller litt "sosialisme" på Oslo Vest og sentrum, og de områdene der, nei. Oslo er egentlig ikke Oslo, men to byer, selv om de er under "ett" som en by. Kunne sammenlignet det med tidligere Vest-Berlin på den ene siden og Øst-Berlin på den andre siden. Ingen militære "Check Points" slik det var mellom Vest- og Øst-Berlin, men "Check Points" er likevel der i form av sosial og økonomisk utestenging. I tillegg så lever de rike både lenger, og selvsagt med høyere livskvalitet. Trist at det er sånn, men når man tross alt bor i et system som digger materialistiske goder og de rike tilbes som Guder av blant annet politikere. Alle vil smiske med "deg" og være underdanige ovenfor deg når du er rik, vet du. Du er straks "sjefen" så lenge du har kapital. Over 9 år skiller f eks mellom "toppen og bunnen" i Oslo når det gjelder gjennomsnittelig levealder. https://www.nrk.no/norge/ti-grafer-som-viser-forskjells-oslo-1.12521009 At TS faller for materialisme er ikke akkurat noe overraskelse, siden det store flertallet i Norge har falt for det tullet allerede og systemet belønner i tillegg de som har fokuset på materialistiske goder. Systemet belønner dessverre ikke en snill mann eller en snill kvinne. Man får ikke kjøpt noe med den "valutaen" på konto. Anonymkode: c1ebc...73a Men man burde og skal belønne de som er flinke og gjør en innsats. Alle kan få flotte hus her i Norge , en må bare jobbe for det. Å være snill sier ingenting. En kan godt være snill og ikke ha jobbet så mye som en dag i sitt liv. Og man kan være en som virkelig anstrenger seg på skolen , får gode karakterer og jobber ved siden av for å spare til hus. Gode ting kommer til de som jobber for det , og vi andre har ingenting med å være misunnelige på slike folk.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #18 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 21.45): Drømmen er å bo i et av oslo’s fineste gater. Så utrolig mange fine bygninger, gater, fine trær, bygning, ja, bare alt. El sykler overalt som man bare kan leie og kjøre gjennom gatene, dra innom parken. Innafor å kle seg skikkelig søt. Mange fine menn. Skulle ønske jeg var en milliardær og bodde i Oslo. Livet mitt hadde vært så bra! Anonymkode: d071a...9df nei. Tomt. Har vært der. Ikke vært rik, men har hatt penger nok til å gjøre hva jeg vil. Følelsen ville blitt den samme. Jeg blir tom når målet er nådd. Ja, drømmen min var å eie en leilighet på Skøyen, Lysaker eller noe slik... men så sitter du der da. Sikkert fint såklart, men tenk på hvor mange som drømmer om å være i Norge. Lett å føle seg fattig i Oslo som lavtlønnet, men jeg føler meg veldig rik når jeg ser på fattige mennesker i fattige land. Ønskene våre forandrer seg med situasjonen. Blir ikke lykkelig av å være rik. Anonymkode: e3826...6c3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #19 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 14.30): Dessverre, så blir livet bedre med materialistiske goder, fordi vi bor i et system (Capitalist SH!T System, som jeg kaller det) som belønner "deg" for å ha materialistiske goder, herunder også kapital - derav kapitalisme. Ikke mye spor av "sosialdemokratiet" eller litt "sosialisme" på Oslo Vest og sentrum, og de områdene der, nei. Oslo er egentlig ikke Oslo, men to byer, selv om de er under "ett" som en by. Kunne sammenlignet det med tidligere Vest-Berlin på den ene siden og Øst-Berlin på den andre siden. Ingen militære "Check Points" slik det var mellom Vest- og Øst-Berlin, men "Check Points" er likevel der i form av sosial og økonomisk utestenging. I tillegg så lever de rike både lenger, og selvsagt med høyere livskvalitet. Trist at det er sånn, men når man tross alt bor i et system som digger materialistiske goder og de rike tilbes som Guder av blant annet politikere. Alle vil smiske med "deg" og være underdanige ovenfor deg når du er rik, vet du. Du er straks "sjefen" så lenge du har kapital. Over 9 år skiller f eks mellom "toppen og bunnen" i Oslo når det gjelder gjennomsnittelig levealder. https://www.nrk.no/norge/ti-grafer-som-viser-forskjells-oslo-1.12521009 At TS faller for materialisme er ikke akkurat noe overraskelse, siden det store flertallet i Norge har falt for det tullet allerede og systemet belønner i tillegg de som har fokuset på materialistiske goder. Systemet belønner dessverre ikke en snill mann eller en snill kvinne. Man får ikke kjøpt noe med den "valutaen" på konto. Anonymkode: c1ebc...73a Men trenger man virkelig så himla mye? Å bli belønnet med mye materielle goder/penger er jo i bunn og grunn en straff, det tar jo vekk alt fokuset på det gode i livet selv om de påstår noe annet. Å kjøpe seg en ny bil gir en kortvarig glede, særskilt vis naboen kjører forbi med en enda bedre bil og man hele tiden måler seg opp mot andre. Ja, man skal ha så man har et sted og bo, og mat på bordet, men det har de fleste i Norge. Mange klarer å løsrive seg fra dette evige kjøret om penger og materielle goder samt hele tiden måle seg med andre. Ytterst få er så rike som mange på Oslo vest. Jeg har absolutt ikke noe imot de og vet at veldig mange har ofret mye for å komme dit. Der jeg bor nå er det mange rike unge mennesker som stresser seg ihjel for å tjene penger for å kunne kjøpe ting de ikke trenger og kun gir en kortvarig lykke 🤷♀️ Man kan se på lang vei at de er stressa og langt i fra lykkelige. Men så har du f.eks meg. Tok en utdanning og en jobb for å tjene gode penger. Ble bare mindre og mindre lykkelig og mer og mer syk. Mistet helt meg selv, for penger, en god jobb, et flott sted å bo og stor kjøpekraft ga meg i utgangspunktet ikke annet enn feil fokus i livet. Jeg vil nyte livet - virkelig nyte livet. Det gjør jeg når jeg er sammen med gode venner, med familien min, ute på tur i skogen, trener yoga eller mediterer, bade på sommeren, grille på stranden - det å leve her og nå. Man må følge og gjøre det som gjør en selv godt, helt uavhengig av andre. Tror man det er penger og ting så har man misset et viktig poeng i livet. Anonymkode: 902aa...029
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #20 Skrevet 5. mai 2021 Mange i overklassen i Oslo er både rike og har beina plantet på jorden. Bor selv nærme Holmenkollen og de wannabe-rike kjører alltid Porsche cayenne, Range Rover, Mercedes eller liknende statusbiler. Sikkert med store lån. De fleste av de virkelig rike kjører eldre Lexus eller Toyota, eller vw. Er bare å kikke inn oppkjørselen på de aller dyreste husene. De nesten-rike er usikre og prøver å hevde seg. Dette skaper sikkert masse stress og overfladiskhet. De virkelig rike er trygge på sin status og vet at det som gir glede er gode sosiale relasjoner som pleies bra og som man bruker kvalitetstid med. Så jobber de med noe de brenner for, istedenfor å fokusere på penger (de har jo allerede masse penger). En av de jeg kjenner er god for et par milliarder i reell formue, men det fremstår som mye mye lavere på skattelistene siden eiendom ofte bare har likningsverdi på rundt 10-20% av ekte verdi. Han kjører en eldre Lexus. Anonymkode: 2ba4e...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå